صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۰۱۳۰۷

از تحریم‌های تازه تا پیشنهاد ایران

۱ـ دست دادن خادم‌الحرمین با همسر ترامپ!
رفتار توجیه‌ناپذیر حکام آل‌سعود که خود را رهبر جهان اسلام می‌دانند، حتی انتقاد رسانه‌های مدافع و حامی رژیم آل‌سعود را برانگیخت. در این راستا روزنامه دیلی پاکستان، از جمله رسانه‌های حامی نفوذ آل‌سعود و وهابیت در این کشور هم نتوانست به رفتار شاه عربستان که ظواهر اسلام را نیز رعایت نکرده است، واکنش نشان ندهد. این روزنامه در مطلبی با عنوان «از شاه عربستان تصویری منتشر شده است که تمام جهان را به تعجب وا داشته است.» نوشت: شاه عربستان در اقدامی عجیب و خلاف نص صریح آیه قرآن با میلانیا ترامپ همسر ترامپ، دست داد تا دلیلی بر این ادعا باشد که دین صرفاً به صورت ابزاری در عربستان استفاده می‌شود. گفتنی است، با وجود اینکه رسانه‌های وابسته به آل‌سعود سعی می‌کنند به هر بهانه‌ای چهره انقلاب اسلامی را در پاکستان خراب کنند؛ ولی برخی حرکات حکام سعودی چهره واقعی آنان را برملا کرده و راهی به جز اعتراف پیش روی رسانه‌های حامی آل‌سعود در منطقه، به ویژه پاکستان باقی نمی‌گذارد.

۲ـ پیشنهاد ایران به آمریکا درباره عربستان
نشریه «نیوزویک» در گزارشی نوشت: محمدجواد ظریف طی یادداشتی برای وبگاه العربی الجدید، مستقر در لندن، که با عنوان «آماده تقدیم صلح به منطقه هستیم» منتشر شده، نوشته است که ترامپ باید با آنان (سعودی‌ها) درباره راه‌های مقابله با تروریست‌ها و تکفیری‌ها وارد گفت‌وگو شود تا نتوانند بر آتش تروریسم در منطقه بدمند و حوادثی، مانند یازده سپتامبر را در کشورهای غربی به وسیله اتباع عربستان تکرار کنند. ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی با اشاره به نقش عربستان در حادثه یازده سپتامبر خطاب به مردم آمریکا گفته بود، «شما خواهید فهمید که چه کسی واقعاً برج‌های تجارت جهانی را نابود کرد. اسناد بسیار محرمانه‌ای در این باره وجود دارد. شاید شما ندانید که کار سعودی‌ها بوده است، ولی به زودی خواهید فهمید»؛ اما وی پس از پیروزی در انتخابات، مواضع ضد سعودی خود را تغییر داد و در اولین سفر خارجی‌ خود به ریاض سفر کرد.

۳ـ به وضع تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم
به گزارش روسیاالیوم، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری با «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی در ریاض با این ادعا که ایران به دخالت‌های خود در یمن، عراق و سوریه و حمایت از حزب‌الله ادامه می‌دهد، گفت: آمریکا به وضع تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد داد. وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: جنگ علیه تروریسم ربطی به دین، مذهب و نژاد ندارد. وی در ادامه یاوه‌گویی‌های خود علیه ایران گفت: ایران باید از حمایت خود از نیروهای مسلح در کشورهای منطقه دست بردارد. عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی نیز در این نشست در اظهاراتی عجیب گفت: هر کس که شخص بیگناهی را به قتل برساند، او تروریست است. وی همچنین افزود: ریاض به وعده‌های رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از تلاش‌های برقراری صلح اطمینان دارد.

۴ـ نظر شورای نگهبان تا سه‌شنبه هفته آتی اعلام می‌شود
سخنگوی شورای نگهبان درباره شکایات ارسال‌ شده به این شورا در زمینه تخلفات در روز برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: فرصت اعلام شکایت دیروز یکشنبه (۳۰/۲/۹۶) به پایان رسیده است. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در ادامه اظهار داشت: طبق قانون، شورای نگهبان حداکثر ۱۰ روز از زمان برگزاری انتخابات، یعنی تا سه‌شنبه هفته آتی فرصت دارد پس از بررسی شکایات، نظر خود را درباره صحت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کند که این شورا با دقت و جدیت این کار را انجام داده و نتیجه آن را در موعد مقرر اعلام خواهد کرد!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات