صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۱۳۲۵

از بازشماری آرا تا قطع یارانه‌ها

۱ـ برجام برای آمریکا وحشتناک است
رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: برجام توافقی وحشتناک است و تهران به جای «تشکر کردن» از واشنگتن جسور شده است. رئیس‌جمهور آمریکا که در عربستان ادعاهای بی‌اساسی درباره ایران مطرح کرده بود، در دیدار با بنیامین نتانیاهو هم ادعاهای ضد ایرانی خودش را تکرار کرد. ترامپ با تأکید بر اینکه برجام برای آمریکا توافقی وحشتناک، اما برای ایران توافقی عالی است، از مواضع دولت قبلی آمریکا انتقاد کرد و مدعی شد آمریکا با برجام، منابع مالی به ایران تزریق کرد و به آنها رونق اقتصادی داد؛ در حالی که اگر چنین نمی‌شد، آنها ظرف شش ماه به طور کامل سقوط می‌کردند. گفتنی است، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه درباره برجام گفت: متأسفانه در اجرای این توافق شاهد بدعهدی‌هایی از سوی برخی کشورها هستیم و انتظار داریم فرانسه و اتحادیه اروپا در راستای اجرای توافق بیشتر نقش‌آفرینی کنند.

۲ـ یارانه انتخاباتی در خرداد ماه قطع می‌شود

در حالی که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه نقدی مشمولان کمیته امداد و بهزیستی را از فروردین ۹۶ تا سه برابر افزایش داده بود این یارانه از خرداد قطع می‌شود و به جای آن کمیته امداد و بهزیستی مستمری‌ها را سه برابر می‌کنند. گفتنی است، یکی از اقدامات شبهه‌دار دولت یازدهم در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، افزایش سه برابری یارانه نقدی مشمولان کمیته امداد و بهزیستی بود که انتقادات زیادی را در پی داشت و برخی نمایندگان مجلس این اقدام دولت را خلاف قانون اعلام کرده بودند. برخی تحلیلگران معتقد بودند، این اقدام دولت در آستانه انتخابات برای تأثیرگذاری در رأی مردم بوده و اگر این پول را کمیته امداد و بهزیستی به حساب مستمری مشمولان واریز می‌کردند، در راستای خدمات دولت محسوب نمی‌شد و تأثیری در انتخابات و رأی مردم نداشت.

۳ـ تولید قدرت نرم نظام با حضور ۴۱ میلیون نفری

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس با تأکید بر اینکه اقتدار نظام، حضور مردم در صحنه، توانمندی‌های دفاعی و امنیتی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای عبور دادن نظام از بحران‌های منطقه‌ای، سایه جنگ را دور کرده است، گفت: حضور ۴۱ میلیون نفری مردم در انتخابات برای نظام قدرت نرم تولید کرد و به جهان پیام داد که اگر به این نظام نگاه چپ کنند، با آنها برخورد می‌کنیم. وی با بیان اینکه این قدرت بازدارندگی نظام در کنار توان نظامی ما به دشمن پیام خاصی می‌دهد، اظهار داشت: این پیام این مفهوم را می‌رساند که اگر دشمن خطایی کند، ضربه ما بسیار سخت و کشنده خواهد بود. وی مهم‌ترین عامل بازدارندگی دشمنان از طمع به خاک ایران را تکیه بر مردم و توسعه توانمندی‌های دفاعی برشمرد.

۴ـ بازشماری آرای ۵۰ نفر اول شورای شهر تهران

محمد محمودی شاه‌نشین، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا از بازشماری آرای ۵۰ نفر اول شورای اسلامی شهر تهران به پیشنهاد علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: چندین مرتبه به صورت تلفنی با چمران صحبت و تأکید کردم که به اعتراض اعضای لیست خدمت توجه داریم. بنا به پیشنهاد رئیس مجلس برای بررسی اعتراض اعضای لیست خدمت روز گذشته تصمیم گرفتیم آرای ۵۰ نفر اول انتخابات شورای اسلامی شهر تهران را بازشماری کنیم که این روند بازشماری همچنان ادامه دارد. اگر در جریان بازشماری آرا اختلاف معناداری دیده شود، قطعاً بررسی‌های بیشتری انجام می‌شود؛ ولی تاکنون اختلاف معناداری مشاهده نشده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات