صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۱۳۴۶

اخبار کوتاه چهارشنبه 3 خرداد

چارلس الیناس، مدیر عامل مؤسسه مشاوراتی «سی‌ان‌اچ‌سی» قبرس گفت: شانس رسیدن گاز ایران به بازار اروپا چندان بالا نیست؛ چراکه قیمت گاز در بازار اروپا بسیار ارزان است و چشم‌انداز تجاری پایداری برای ایران ندارد. وی اظهار داشت: قیمت گاز در اروپا کمتر از پنج دلار به ازای هر یک واحد حرارتی است؛ اما قیمت گاز ایران برای فروش به ترکیه در سال ۲۰۱۶ به ازای هر واحد حرارتی ۸/۵ دلار بوده است و برای رسیدن به اروپا به بیش از هفت دلار در هر واحد حرارتی خواهد رسید.
رهبر جریان صدر عراق در اعتراض به اقدامات رژیم آل‌خلیفه علیه مردم و رهبران دینی بحرین، برای تظاهراتی مسالمت‌آمیز دو روزه در مقابل سفارت این کشور در بغداد فراخوان داد. وی از دانشجویان و علمای دینی درخواست کرد در مقابل کنسولگری بحرین در نجف اشرف با هدف جلوگیری از ادامه سرکوب ملت بحرین تجمع کنند. وی همچنین با اشاره به اظهارات ترامپ در اجلاس ریاض، گفت: متأسفانه ظلمی که امروز در حق ملت‌ها اعمال می‌شود، با مدیریت و حمایت مستقیم دولت شر آمریکا است.
فرمانداری زاهدان در اقدامی عجیب نام یکی از نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر زاهدان را در فهرست نامزدها قرار نداد. در اقدامی عجیب و بی‌سابقه با وجود تأیید صلاحیت از سوی مراجع ذی‌صلاح برای حضور در عرصه انتخابات و با وجود فعالیت‌های تبلیغاتی گسترده از سوی مجریان برگزاری انتخابات شورای شهر زاهدان نام این نامزد از فهرست نامزدها حذف شد.
یک کارشناس مسکن گفت: براساس آمارهای اعلام شده، در حال حاضر ۶/۲ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه داریم و ۱/۲ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که خانه دوم مالکان محسوب می‌شود. بنابراین اگر اقتصاد رونق بگیرد، سرمایه‌های کلان حبس شده از مسکن خارج می‌شود و به سمت سایر بخش‌های اقتصادی حرکت خواهد کرد.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: پس از آنکه آمریکا اعلام کرد نصف ذخایر استراتژیک نفت خود را می‌فروشد، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت. کاخ سفید در نظر دارد با هدف افزایش ۵/۱۶ میلیارد دلاری بودجه و کمک به توازن بودجه، ۶۸۸ میلیون بشکه نفت از ذخایر آمریکا را از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷ بفروشد.
◄  در سفر رئیس کل بانک مرکزی به عمان، دو کشور به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه به توافقاتی دست یافتند که یکی از آنها اتصال شبکه‌های پرداخت بانکی دو کشور از طریق سیستم سوئیچ‌ها بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات