بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۰۱۳۵۰

انگلیس سطح هشدار امنیتی را افزایش داد

نخست وزیر انگلیس: بالا بردن سطح هشدار امنیتی تا مرحله «بحرانی» به معنای احتمال وقوع حملاتی تازه است.
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ترزا می گفت: در پی حمله منچستر سطح تهدید در انگلیس از شدید به بحرانی افزایش یافت.

وی افزود: مرکز مشترک تحقیق درباره تروریسم که یک سازمان مستقل است برای تعیین سطح تهدید بر اساس اطلاعات موجود است این سطح را به طور دائم زیر نظر دارد.هم اکنون این نتیجه حاصل شده است که بر اساس تحقیقات امروز سطح تهدید باید برای زمان کنونی از شدید به بحرانی افزایش یابد.

نخست وزیر انگلیس گفت: این نشان می دهد که احتمال حمله وجود دارد و حملات بیشتر محتمل هستند.تغییر در سطح تهدید به معنای تغییر در منابع در دسترس پلیس خواهد بود.آنها تلاش می کنند که همگان در امنیت باشند. در نتیجه تصمیم امروز پلیس از وزارت کشور خواسته است که اجازه اعزام شماری از اعضای مسلح ارتش را در حمایت از افسران مسلح خود بدهد.این درخواست بر اساس یک طرح است.بر اساس این طرح نیروهای پلیس و ارتش در این وضع با هم همکاری می کنند و از آمادگی خوبی برخوردارند.وزارت کشور و وزارت دفاع با این درخواست موافقت کرده اند.

وی افزود: این به معنای آن است که افسران پلیس مسلحی که مسئول حفاظت از اماکن مهم و کلیدی هستند با نیروهای ارتش جایگزین خواهند شد.این موضوع به پلیس این اجازه را خواهد داد تا به طور قابل توجهی شمار افسران گشت خود را در مناطق کلیدی افزایش دهد.ممکن است که حتی نیروهای ارتش در برخی مراسم از جمله کنسرت ها و مسابقات ورزشی اعزام شوند تا به پلیس در حفظ امنیت کمک کنند.

ترزا می اظهار داشت: در تمامی وضعیت ها اعضای نیروهای مسلح که اینگونه و به این اماکن اعزام می شوند تحت فرماندهی پلیس خواهند بود.اینکه چگونه نیروهای پلیس و ارتش اعزام شوند تصمیمی عملیاتی برای فرماندهان پلیس است.در روزها و هفته های آتی مراسم های زیادی در کشور برگزار خواهد شد و پلیس در تعامل با سازمان دهندگان این مراسم ها تدابیری را خواهد اندیشید که افراد حاضر در این مراسم ها در امنیت و ایمنی کامل باشند.

وی افزود: من نمی خواهم به طور کامل هشدار دهم اما ما با تهدید تروریستی جدی در کشورمان برای سالها روبرو هستیم و عملیاتی که من به آن اشاره کردم پاسخی مناسب و بجا برای تهدیدی است که کارشناسان امنیتی ما وجود آن را بیان می کنند.من از همه می خواهم که هوشیار باشند و با پلیس همکاری و از آن حمایت کنند.من بار دیگر می خواهم بر روی پیامی که امروز دادم تاکید کنم که ما هر گونه تدابیری را که در دسترس باشد و هرگونه منابعی را که لازم باشد برای پلیس و نیروهای امنیتی برای حفاظت از مردم فراهم می کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات