تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۰۱۳۵۶

ناتوی عربی- صهیونیستی علیه فلسطین است

(روزنامه جمهوري اسلامي – 1396/02/27 – شماره 10873 – صفحه 12)

"ناصر ابو شریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اعلام تشکیل ناتوی عربی- صهیونیستی درمورد مساله فلسطین نسبت به این امر اظهار تاسف کرد.

به گزارش ایرنا، ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در باره سند جدید حماس گفت: به‌رغم اصول ثابت حماس در این سند همانند سند قبلی، اما در آن اشکالات جزیی وجود دارد که به برخی کشورهای عربی درخصوص عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان می‌دهد که البته ما با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف هستیم.

وی تاکید کرد: همراهی با رژیم صهیونیستی به بهانه‌های مختلف، ضدیت با خط رسول‌الله (ص) و قرآن کریم است. متاسفانه امروز ما شاهد همراهی بیشتر کشورهای اسلامی با طرح فساد رژیم صهیونیستی هستیم به طوری که برخی کشورهای اسلامی با گروه‌های معارض رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند و مخفیانه و آشکارا در پی عادی سازی روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

وی با اشاره به سفر ترامپ به عربستان و دعوت ریاض از17 کشور عربی برای سفر به این کشور، آن را ائتلاف عربستان وآمریکا برای تفرقه میان امت اسلام و نادیده گرفتن آزادی قدس و دیگر حقوق مردم فلسطین دانست.

وی افزود: ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود آشکارا دشمنی‌اش با فلسطینی‌ها را اعلام کرده بود اما دعوت عربستان از وی برای سفر به این کشور و پذیرایی از وی در سرزمین حرمین شریفین آیا جز تفرقه مسلمانان وچپاول ثروت‌های آن‌ها می‌تواند هدف دیگری داشته باشد؟

ابو شریف با اشاره به مشکلات جهان اسلام درعصر حاضر خاطرنشان کرد: غرب دوست مسلمانان نیست و امت اسلام و ملت‌های منطقه که خود درگیر مشکلات ایجاد شده توسط غرب هستند باید بدانند که هدف اصلی آنها فراموش کردن انتفاضه فلسطین است.

وی با تاکید بر ادامه مقاومت مردم فلسطین تا آزدی کامل قدس، به تداوم اعتصاب اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به عنوان یک انقلاب بزرگ پرداخت.

ابو شریف با تشکر از جمهوری اسلامی ایران که پرچمدار مقاومت در جهان اسلام است خواستار تداوم حمایت بیشتر ایران و دیگر کشورهای اسلامی از گروه‌های جهادی در برابر طرح‌های رژیم صهیونیستی شد. وی تاکید کرد: پیروزی مردم فلسطین نزدیک است وهواداران رژیم صهیونیستی در نهایت با شکست مواجه خواهند شد و محور مقاومت باید بیشترین تلاش را از خود نشان دهد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران انتخاب اسماعیل هنیه به جای خالد مشعل به ریاست دفتر سیاسی حماس را با توجه به تشکیلات نهادینه حماس، تغییر در اصول آن ندانست و گفت: شخصیت متوازن هنیه و رابطه عمیق‌تر او با ایران امری مبارک برای مردم فلسطین است.

وی خاطر نشان کرد: مردم فلسطین در شرایط سختی قرار دارند که اگر رابطه با مصر و یا هر کشوری را بخواهند باید به آن امتیاز بدهند این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره بدون هیچ چشمداشتی یاور مردم فلسطین بوده است.

ابو شریف با تاکیر براینکه 91 درصد اهالی کرانه باختری موافق مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند تاکید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین (فتح) خواهان سازش با رژیم صهیونیستی است اما مردم فلسطین به هیچ وجه و در هیچ زمانی موافق صلح با رژیم صهیونیستی نبوده‌اند و حتی با پیمان اسلو نیز مخالف‌اند اما آنها کسانی بودند که به حاشیه رانده شدند.

وی افزود: درسال 2015(94ش) نیز براساس نتایج نظر سنجی به عمل آمده مشخص شد 66 درصد اهالی کرانه باختری موافق مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی هستند و مخالف هرگونه رابطه با این رژیم غاصب هستند.

ابوشریف کرانه باختری با مساحت 6000 کیلومتری را زندانی برای اهالی تحت محاصره آن دانست که تاکنون 615 پست بازرسی در آن توسط رژیم صهیونیستی ایجاد شده است. علاوه براین، شهرک‌های صهیونیستی ایجاد شده و جاده‌های کمربندی، ایجاد دیوارهای فاصل و ممانعت از ورود افراد زیر50 سال به شهر قدس توسط رژیم صهیونیستی از موانع موجود در برابر اهالی کرانه باختری برای مبارزه مسلحانه هستند.

ابوشریف انتفاضه مردم فلسطین درسال 2008(87ش) و جنگ 22 روزه وجنگ 51 روزه درسال 2014(93ش) که به ازای هرمتر مربع ازاراضی نوار غزه 15 کیلو مواد منفجره بر سر اهالی آن ریخته می‌شد به عنوان مظاهر انتفاضه مردم فلسطین ذکر کرد.

http://jomhourieslami.net/?newsid=133998

ش.د9600279

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات