تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۱۳۸۱

فرصت‌سازي براي دشمن

پایگاه بصیرت / دکتر حسن کربلايي / hassankarbalaei@gmail.com

(روزنامه رسالت – 1396/02/25 – شماره 8936 – صفحه 1)

انتخابات فرصتي است براي نوسازي اقتدار و امنيت ملي. انتخابات فرصتي است براي مشروعيت‌بخشي مردمي به نظام و کشور. انتخابات فرصتي است براي بازخواني کارکردها و وعده‌ها و نيز ارزيابي عملکردها. انتخابات فرصتي است براي پوست‌اندازي و زايش حرکتي جديد در اجرا. انتخابات فرصتي است براي نوسازي وحدت و انسجام ملي با تعميق مشارکت و قدرت‌نمايي در برابر دشمن. هوش سياسي و پايبندي به آرمان‌هاي نظام حکم مي‌کند از اين فرصت‌ها استفاده كنيم. متاسفانه رئيس جمهور مستقر به هر قيمت ولو زير سوال بردن اقتدار ملي و به خطر انداختن امنيت ملي مي‌خواهد با جذب چند راي بيشتر همچنان بر کسي صدارت دولت تکيه زند.

برخي اظهارات وي در مناظرات و سخنان در ميتينگ‌هاي سياسي عملاً فرصت‌سازي براي دشمن و فرصت‌سوزي براي کشور است.

اينکه وي از سويي مردم را از جنگ بترساند، جنگي که وجود خارجي ندارد و تنها يک توهم و ساخته ذهن ايشان و فرصتي براي دادن امتيازات بيشتر به دشمن فراهم آورد بي‌انصافي است.

اينکه اقتدار نظامي کشور را مخدوش کنند و بگويند؛ "شهرهاي زيرزميني موشکي را نشان دادند تا برجام را برهم بزنند" نشان از درک درستي از اقتدار و تحکيم امنيت ملي ندارد. اقتدار نظامي و موشکي ايران را يک ديپلمات به عنوان گزينه روي ميز مذاکرات براي ترساندن دشمن مي‌تواند به‌کار ببرد و نه ترسيدن خود!اينکه از قدرت دشمن مرعوب شوند به طوري که حتي اجازه پرتاب ماهواره صرفاً علمي ساخت دانشمندان جوان کشور را از دستور کار خارج نمايند به اميد اينکه دشمن دلش به رحم آيد و به تعهدات خود در برجام عمل کند يک خيال و آرزوست. چون دشمن هر قدمي که عقب بگذاريم 10 قدم جلو مي‌آيد. برجام از اين حقيقت رونمايي كرد ،نبايد از درک اين حقيقت به سمت سراب رفت.

اينکه در داخل مدام عليه سپاه و نيروهاي جان برکف بسيج شاخ و شانه بکشند و با متلک‌پراني آنها را تضعيف کنند نوعي فرصت‌سازي براي ترغيب دشمن به حمله است. دشمني که پس از پيروزي رزمندگان جوان ما در دفاع مقدس شمشيرها را غلاف کرده و جنگ نرم را در دستور کار خود قرار دادند.

اين نمي‌شود از يک طرف دشمن را ترغيب به حمله و از سوي ديگر رقيب را به جنگ‌طلبي متهم كنيد و همزمان با آن مردم را از جنگ بترسانيد. واقعاً چه کساني در طراحي پيام‌هاي سياسي آقاي رئيس جمهور مشورت مي‌دهند. مخاطب اين سخنان رئيس جمهور در همدان براي راي‌آوري چيست؟ وقتي او در دفاع از سران فتنه حرف مي‌زند و يا مجازات محاربين در چهار دهه اخير اعم از منافقين و سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب را زير سوال مي‌برد اين فرصت‌سازي براي دشمن است يا دوست؟! کداميک؟! اين روزها روز امتحان است. امروز روز حساب و کتاب است. انشاءخواني در مناظرات و ميتينگ‌هاي سياسي بدون اينکه به سوال و مطالبات مردم توجهي شود چه چيزي را حل مي‌کند؟

آقاي روحاني در ايام تبليغات انتخاباتي در پاسخ به مطالبات مردم در سه نقش ظاهر شد.

1- نقش اول اين بود که به انکار وعده‌ها بپردازد و بگويد من اينها را نگفتم ولو اينکه سند گفته خود را در مناظره توسط يکي از کانديداها دريافت کند.

2- نقش دوم اين بود که برنامه‌هاي رقيب را بگويد "نشدني" است.

3- نقش سوم هم اين بود که به دليل بدعهدي، وعده اي برأي آينده ندهد.

اين طراحي تيم تبليغاتي ايشان برأي ظهور وي در عرصه تبليغات انتخاباتي بود.

اين طراحي درستي نبود چون در اين راستا يک حلقه مفقوده پديد مي‌آيد و آن اينکه پس تکليف کليدواژه "اميد" به عنوان يکي از دو شعار کليدي رئيس جمهور چه مي‌شود؟!

اين حتي از قاعده ديو و پري درست کردن اضلاع رقابت پيروي نمي‌کند. اين رويکرد شايد رقيب را ديو نشان دهد اما نمي‌تواند تصويري از پري بودن از وي را واتاب دهد.

روي آوردن به مغالطه‌هاي سياسي برأي گريز از پاسخگويي به مطالبات مردم در حوزه سياست، اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعي با ادب و آداب گفتگو و رقابت نمي‌خواند. خروج از ادب و آداب گفتگو و تشديد "دز رقابت" و در اختيار قرار دادن تنظيم آن به دست رسانه‌هاي دشمن در داخل و خارج بازي با امنيت ملي است و رفتن به مسير "انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است" است.

از اين مسير فقط فتنه بر مي خيزد نه انتخاباتي که موجد اقتدار و امنيت ملي باشد.

روحاني در ميتينگ سياسي اخير خود گفته است؛ "دوران حاکميت صدا و سيما گذشته است."

او با نفي حاکميت صدا و سيما استيلاي حاکميت کدام رسانه را اعلام مي‌کند؟! اين نوعي آدرس دادن به مردم برأي رجوع به رسانه‌هاي خارج از کشور است. آيا اين نحو تبليغ و ترويج رسانه‌هاي دشمن و نفي رسانه ملي با صيانت از امنيت ملي و اقتدار ملي مي‌خواند؟!آيا اين رويكرد با التزام عملي به نظام و انقلاب و امام كه از شروط اوليه صلاحيت نامزد هاست ، مطابقت دارد؟!

مردم اين روزها از خود مي‌پرسند چه شده که برخي برأي تعدادي رأي بيشتر چوب حراج به منافع ملي زده‌اند. صدا و سيما که در سه مناظره گذشته چون آينه‌اي شفاف و رسانه‌اي که امين مردم است چهره واقعي نامزدهاي مطرح در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را رو در رو و بدون روتوش در مرعي و منظر مردم قرار داد چرا بايد اين گونه مورد بغض آقاي روحاني قرار گيرد؟

بايد از فرصت‌سوزي‌هاي گذشته و فرصت‌سازي‌ها برأي دشمن پرهيز کرد. دنيا و آخرت نامزدها به ويژه آقاي روحاني به عنوان رئيس جمهور مستقر در گرو عمل به اين نقد و نصيحت مشفقانه است.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=258430

ش.د9600268

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات