صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۰۱۳۹۵

از ادعای عربستان تا انتقاد امام جمعه اصفهان

۱ـ انتقاد امام جمعه اصفهان از جشن‌های انتخاباتی
سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه اصفهان گفت: اگر برخی سستی‌ها از جمله دیر رساندن تعرفه‌ها و کمبود صندوق نبود، مردم در میزان مشارکت در انتخابات رکوردشکنی می‌کردند. آیت‌الله طباطبایی همچنین با اشاره به اینکه افرادی که نامزد مورد نظرشان رأی نیاورد، فضا را آرام نگه داشتند، افزود: برخی برای به آشوب کشیدن جامعه پس از انتخابات چراغ سبز نشان دادند؛ اما به حول و قوه الهی این چراغ سبزها خاموش می‌شود. وی در بخش دیگر از سخنان خود از رفتارهای برخی هواداران در جشن‌های انتخاباتی انتقاد کرد و افزود: مردم اگر روزی ببینند رفتارهای برخی در جشن‌های انتخاباتی با پایمال کردن خون شهدا همراه است و دولت اقدامی نمی‌کند، خود مقابل هنجارشکنی‌ها می‌ایستند. وی گفت: اگر همه مردم درباره امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه کنند، منکرات از بین می‌رود؛ چرا در شهری مانند اصفهان باید شاهد کشف حجاب در جشن‌های انتخاباتی و سکوت مؤمنان باشیم؟

۲ـ بازداشتی‌های انتخابات آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان تهران درباره آخرین وضعیت ۱۲۰ نفری که روز انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه به دلیل تخلفات بازداشت شدند، گفت: بیشتر این افراد آزاد شدند؛ اما پرونده‌های آنها در دادسراهای شهرستان‌های مربوطه و استان در حال رسیدگی است. غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که آیا از مدیران آموزش و پرورش استان تهران هم در میان بازداشتی‌ها بودند، گفت: گزارشی از بازداشتی‌های مدیران آموزش و پرورشی نداشتیم، با این حال احضار افراد موضوعی متفاوت با بازداشت است و در جریان احضارها نیستم. رئیس کل دادگستری استان تهران درباره انتشار اخباری مبنی بر تخلف مدیران دولتی در روند برگزاری انتخابات اظهار داشت: گزارش‌هایی از تخلفات مدیران دولتی به دادسراها داشتیم که برابر با ضوابط و قواعد به آنها رسیدگی می‌شود و یکی از این الزامات قانونی، احضار افراد است.

۳ـ ادعای دیدار وزیر خارجه قطر با قاسم سلیمانی
روزنامه عکاظ عربستان با انتشار گزارشی مدعی شد وزیر خارجه قطر، در سفری پنهانی به بغداد پایتخت عراق، با سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کرده است. این روزنامه سعودی در گزارش خود مدعی است قطر در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای با ایران، از مدت‌ها پیش از «حوثی‌ها» (جنبش انصارالله) در یمن حمایت کرده است. روزنامه عکاظ در بخش دیگری از گزارش خود می‌آورد: «زمان‌بندی شرکت قطر در نشست کشورهای اسلامی با آمریکا در ریاض و سفر پنهانی وزیر خارجه این کشور به عراق و دیدار محرمانه با سردار قاسم سلیمانی، که پس از آن با اظهارات تمیم‌بن حمد، امیر قطر همراه شد، نشان می‌دهد این اتفاقات با دقت بسیاری برنامه‌ریزی شده بود.»

۴ـ نیروهای عراقی به‌زودی به مرزهای سوریه خواهند رسید
دبیر کل سازمان بدر در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» از تصمیم نیروهای تحت امر خود برای ادامه عملیات آزادسازی مناطق مرزی عراق با سوریه خبر داد. هادی العامری با بیان اینکه عملیات‌های غرب موصل ادامه خواهد داشت، گفت: عملیات غرب موصل عملیات مرزی است و حتی پس از آزادسازی القیروان و البعاج متوقف نخواهد شد. وی همچنین افزود: به زودی پس از آماده‌سازی نقشه ویژه این عملیات به مرزهای سوریه خواهیم رسید. گفتنی است بنا بر گزارش‌های رسیده، نیروهای عراقی هم‌اکنون در بخش غربی موصل با داعش در حال نبردند و چیزی حدود ۹۵ درصد سمت غربی شهر را موصل آزاد کرده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات