صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۱۴۳۱

از شرم تا سانسور

۱ـ احساس شرم از شنیدن صدای خود!
دولت درصدد است پس از هشت سال «ربنای» محمدرضا شجریان در ماه رمضان امسال از تلویزیون پخش شود. این خبری است که در روزهای گذشته در پایگاه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف منتشر شد. روزنامه «ایران» نوشت: یک منبع آگاه روز پنج‌شنبه در حاشیه نشست اعضای کابینه «حسن روحانی» خبر داد که نامه‌ای از سوی «سیدرضا صالحی‌امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رئیس سازمان صداوسیما نوشته و در آن خواستار پخش «ربنای» شجریان در ایام ماه مبارک رمضان شده است. پخش ربنای شجریان پس از حمایت وی از فتنه‌گران و ضد انقلاب خارج از کشور در سال ۸۸ از صداوسیما متوقف شد. نامبرده در اوج اغتشاشات خیابانی در حمایت از فتنه‌گران و آشوب‌گران سرودی را خواند که نظام اسلامی را به خونریزی، سرکوب و... متهم می‌کرد. ناگفته نماند همان سال محمدرضا شجریان در نامه‌ای به صداوسیما اعلام کرد، هر وقت صدای خود را از شبکه‌های صداوسیما می‌شنود، احساس شرم می‌کند!

۲ـ سانسور خبر دیدار با مراجع در پایگاه ریاست‌جمهوری!
در پی اعلام خبر دیدار رئیس‌جمهور با آیت‌الله مکارم‌شیرازی، دفتر این مرجع تقلید اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «جناب رئیس‌جمهور محترم عصر پنج‌شنبه در دفتر حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی  با ایشان در فضایی صمیمانه و جدی ملاقات داشتند. پس از توضیحات رئیس‌جمهور درباره مسائل مختلف کشور معظم‌له تذکراتی درباره مشکلات کشور داده و رهنمودهایی ارائه کرد که امیدواریم انجام گردد و آینده‌ای بهتر از گذشته نصیب همه شهروندان گردد.» شایان ذکر است در متن پایگاه ریاست‌جمهوری، جز در موارد قطع یارانه ثروتمندان و افزودن یارانه فقرا (که به نفع دولت است) خبری از دیگر تذکرات آیت‌الله مکارم‌شیرازی نیست. گفتنی است این مرجع تقلید به تازگی موضعی جدی‌ علیه سند ۲۰۳۰ گرفته‌ است، اما رئیس‌جمهور مخالفان این سند را طلاب ساده بلندگو به دست خوانده‌اند.

۳ـ آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های تحصیلی «روحانی» و «فریدون»
محمد قمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته‌ بررسی رساله دکترای حجت‌الاسلام حسن روحانی در این کمیسیون، گفت: این کمیسیون صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد. وی همچنین در ادامه افزود: اگر تخلفی در روند تألیف رساله دکترای رئیس‌جمهور رخ داده باشد، قوه قضائیه باید به این موضوع رسیدگی کند؛ چرا که کمیسیون آموزش و تحقیقات حق رسیدگی به موضوع رساله دکترای رئیس‌جمهور را ندارد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره روند بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور نیز اظهار داشت: در بخش‌هایی از این پرونده به بررسی‌های بیشتر نیاز است و تا ۱۸ خرداد این گزارش آماده و به کمیسیون ارائه می‌شود.

۴ـ ورود ۲۱ میلیارد دلار کالای قاچاق به ایران در ۹ ماهه ۹۵
تنها در ۹ ماهه منتهی به آذر سال ۱۳۹۵، ۲۱ میلیارد و ۸۴۷ میلیون دلار کالای قاچاق وارد ایران شده است. این در حالی است که معاون اول و رئیس دولت یازدهم در هفته‌های اخیر و در جریان رقابت‌های انتخاباتی بارها از کاهش حجم قاچاق در یک دوره چهار ساله از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲ میلیون دلار سخن گفتند. گفتنی است، در سراسر جهان برای محاسبه قاچاق از روش رصد خروجی‌های گمرک مبدأ و مقایسه آن با میزان ورودی گمرک مقصد بهره می‌برند. بنا بر این گزارش در ۹ ماه منتهی به آذر سال ۹۵، شش کشوری که بیشترین کالای قاچاق را در ایران داشته‌اند، عبارتند از چین، ترکیه، بلاروس، برزیل، کره جنوبی و آلمان.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات