تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۰۱۴۴۴

كرباسچي: برخي انتقادات به دولت بي‌اساس است

(روزنامه اعتماد ـ 1396/02/14 ـ شماره 3798 ـ صفحه 6)

غلامحسين كرباسچي در آيين افتتاح ستاد مركزي دكتر روحاني در سمنان بار ديگر به دفاع از رييس‌جمهوري و عملكرد دولت يازدهم پرداخت. او در عين حال وعده‌هاي نجومي برخي كانديداها و شعارهاي آنان را نيز مورد نقد قرار داد. كرباسچي گفت: بايد ميراث هاشمي را براي هميشه حفظ كنيم. در آن دوره با همين سياست لبخند منافع ملي‌مان را تامين كرديم. اگر در انتخابات اخلاق سياسي رعايت نشود و بازار تهمت‌ها داغ شود نه تنها همدلي ايجاد نمي‌شود بلكه همان تفاهمي هم كه پيش از آن بوده نيز به‌هم مي‌خورد. كرباسچي با اشاره به لزوم اجتناب از دروغ و اتهام به همديگر گفت: در همه ادوار گذشته انتخابات هرگاه به اتهام‌هاي دروغين و بي‌اساس به همديگر روي آورديم، تفاهم ملي و وحدت در كشور نيز آسيب ديده است.

دبيركل حزب كارگزاران با بيان اينكه اگر برنامه‌اي براي اداره كشور داشته باشيم به اين وادي اتهام‌زني به رقيب كشيده نمي‌شويم، تصريح كرد: متاسفانه تعدادي كه ادعاي اصولگرايي هم دارند احساس مي‌كنند كه دروغگويي در كشور آزاد و اين اتهام‌زني‌هاي ناروا امري عادي است. اين فعال سياسي با اشاره به انتقادات بي‌اساس به دولت يازدهم در چند سال گذشته گفت: برخي اين دولت را به اين متهم مي‌كنند كه كارايي لازم را ندارد اما در بسياري از موارد خود مانع از كارهاي اين دولت شدند. بررسي عملكرد دولت براساس اعداد و ارقام دستگاه‌هاي مسوول نشان مي‌دهد كه اين دولت عملكرد بسيار خوبي داشته است اگر چه به برخي بخش‌ها هم انتقاداتي نيز مي‌توان وارد دانست. اين فعال سياسي به برخي مانع‌تراشي‌هاي رقيب بر سر انتخاب وزراي همراه با روحاني اشاره و تصريح كرد: كسي مثل دكتر نجفي مي‌توانست در آموزش و پرورش تحول ايجاد كند اما اجازه ندادند كه دولت از اين ظرفيت در آن بخش بهره بگيرد يا شخصي مثل دكتر فرجي‌دانا كه مديري توانمند است را به بهانه‌هاي سياسي از مديريت در دانشگاه‌ها و وزارت علوم بازداشتند. كرباسچي با بيان اينكه آنها تمام تلاش‌شان را كردند كه دست رييس‌جمهور را در انتخاب همكارانش ببندند، اضافه كرد: با وجود همه اين مانع‌تراشي‌ها دولت يازدهم عملكرد بسيار خوبي داشته است. وي با بيان اينكه اقتصاد مانند يك شير آب نيست كه آن را باز و بسته كنيم، گفت: به ياد بياوريد كه وضعيت كشور در سال اول آغاز به كار اين دولت چگونه بود. دولت با تحريم‌هاي ظالمانه‌اي روبه‌رو بود كه در تاريخ بي‌سابقه بود و حتي سازمان ملل نظير آن را براي هيتلر هم وضع نكرده بود. وي با بيان اينكه تاثير هفت تحريم سازمان ملل و شوراي امنيت در دو سال اول آن چندان محسوس نبود و به تدريج خود را نشان داد، افزود: از همين رو بود كه برخي‌ كه درك دقيقي از اقتصاد و عالم سياست نداشتند تحريم‌هاي سازمان ملل و شوراي امنيت را «كاغذپاره» مي‌ناميدند.

اين فعال سياسي اطلاح‌طلب با بيان اينكه اقتصاد با آمدن سرمايه‌گذار و ايجاد اشتغال رونق مي‌يابد گفت: عده‌اي به‌گونه‌اي از اقتصاد سخن مي‌گويند كه گويي از يك شير آب سخن مي‌گويند كه مي‌توان با باز و بسته كردن آن رونق و اشتغال ايجاد كرد. وي با تمجيد از عملكرد دولت در سياست خارجي از برجام به عنوان يكي از بزرگ‌ترين افتخارات دولت نام برد و تصريح كرد: آيندگان به نيكي از برجام ياد كرده و آن را در كنار ملي شدن نفت از سوي مصدق قرار خواهند داد. كرباسچي با اذعان به اينكه امنيت از اقتصاد مهم‌تر است، گفت: دولت روحاني با توجه به مشكلات هم در سياست داخلي و هم در سياست خارجي معجزه كرده است. دبيركل حزب كارگزاران به تحليل خود از اين عملكرد پرداخت و بيان كرد: دولتي كه بعد از وقايع ۸۸ روي كار بيايد و يك آرامش اجتماعي را در كشور ايجاد كند حتما در سياست داخلي موفق بوده و معجزه كرده است. اگر چه ممكن است در رفع برخي مشكل‌ها مثل رفع حصر يا مواردي از اين دست كار مهمي انجام نداده باشد.

كرباسچي با بيان اينكه در دولت قبل فعاليت سياسي كاملا تعطيل بود، ادامه داد: در دولت احمدي‌نژاد اجازه نمي‌دادند ۲۰ شخصيت سياسي كنار هم جمع شوند يا فردي مثل حجت‌الاسلام محتشمي‌پور حتي نمي‌توانست در حسينيه‌اي كه داشت براي همفكرانش روضه برگزار كند اما با آمدن روحاني فضا باز شد. وي با بيان اينكه در دوره قبل هواداران اصلاح‌طلبان چندان اميد نداشتند و از اين رو آراي روحاني كمتر از ۵۲ درصد آرا بود، گفت: دوستداران اصلاحات و معتدلين اين دوره با اميد بيشتري مي‌آيند. ما دل‌مان مي‌خواهد كه ۱۰ برابر رقم فعلي به مردم يارانه بدهيد يا ۱۰ برابر بيشتر اشتغال ايجاد يا مسكن بسازيد اما لطفا جواب رييس‌مجلس را هم بدهيد و بگوييد از چه طريق و با استفاده از كدام منابع آن را تامين مي‌كنيد. كرباسچي با انتقاد از طرح مسائل و وعده‌هاي عوام‌فريبانه گفت: ناطق‌نوري روزي در مقابل خاتمي رقابت مي‌كرد اما امروز در كنار جبهه اعتدال و سازندگي و اطلاح‌طلبان است. دبيركل حزب كارگزاران با انتقاد از طرح دوگانه غيرواقعي و مبهم ۹۶ درصد و ۴ درصدي گفت: اين تقليدي از آنچه در امريكا شورش ۹۹ درصد عليه يك درصد خوانده مي‌شد است اما معلوم نيست اين عددهاي ۹۶ و ۴ از كجا آمده شايد به‌خاطر اينكه سال ۱۳۹۶ است هم از ۹۶ استفاده شده است! ايسنا

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=74120

ش.د9600395

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات