صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۰۱۵۱۶

از خرید رأی تا فروش انصاف

1ـ حاضرند هر حرفی بزنند تا در لیست قرار گیرند
قالیباف، شهردار تهران در دیدار با جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا(ع) گفت: همان‌طور که بارها اعلام شد، با وجود تحریم‌های دوجانبه کشور و دولت که شامل حال ما شد، ساخت‌وساز در تهران منفی 16 درصد است؛ اما تهران مسیر پیشرفت خود را طی کرده است. یک بار به یکی از دوستان گفتم افرادی که می‌خواهند در لیست جناح خاصی قرار بگیرند، علاوه بر اینکه متعهد می‌شوند پول لیست را بدهند، حاضرند هر حرفی بزنند. مثلاً بگویند تهران شهر سوخته است. جالب است اگر به یک سال قبل و حرف‌های‌شان برگردیم، می‌بینیم که چیز دیگری گفته‌اند. متأسفانه برخی برای اینکه در لیست شورا قرار بگیرند؛ حاضرند که نشان دهند هیچ هویت و انصافی ندارد. نمی‌دانم قدرت چقدر می‌ارزد که انسان روی انسانیت، مردانگی و... پا بگذارد؛ یعنی چه چیزی را باید از یک انسان بگیرند تا یک صندلی به او در شورای شهر بدهند؟

2ـ العبادی: اعلام پیروزی در موصل بسیار نزدیک است

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با حضور در موصل با فرماندهان نظامی و امنیتی دیدار کرد. وی طی سخنانی ورود نیروهای داوطلب مردمی به جبهه مبارزه با داعش را یک دستاورد خواند و خطاب به آنها گفت: شما از طریق نبرد با گروه‌های تروریستی و محقق کردن پیروزی‌ها، عراقی‌ها را سربلند کردید و اکنون در مراحل پایانی شکست تروریست‌ها هستید. کریم النوری، سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق نیز گفت: با پیشروی نیروهای داوطلب مردمی به سمت مرزهای سوریه، ارتش این کشور می‌تواند به راحتی در مناطق رقه پیشروی کند. نیروهای داوطلب مردمی عراق در ادامه عملیات آزادسازی غرب موصل، به مرزهای مشترک با سوریه رسیدند. گفتنی است، نیروهای عراقی عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از یکم اسفند 1395 شروع کردند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

3ـ خریدوفروش رأی از ٥٠ تا ١٠٠ هزار تومان

علیرضا رحیمی، رئیس هیئت نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران با اشاره به آخرین روند رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و تأیید صحت انتخابات د‌‌ر شهر تهران، اعلام کرد: برخی از این تخلفات د‌‌ر حد‌‌ جرم یا ابطال آرا نبود‌‌؛ برخی دیگر از تخلفات نیز به ‌شد‌‌ت گسترد‌‌ه بود‌‌ که در این میان در بعضی شهرها بیش از ٧٠ نفر د‌‌ستگیر شدند، البته بیشتر این د‌‌ستگیری‌ها مربوط به تخلفات تبلیغات انتخاباتی بود‌‌. وی در ادامه افزود: د‌‌ر برخی موارد‌‌ ٥٠ هزار رأی حوزه انتخابیه با ١٠ میلیون تومان خرید‌وفروش شد‌‌ه است. همچنین در برخی موارد اد‌‌عا شده است، هر رأی بین ٥٠ تا ١٠٠ هزار تومان خرید‌‌وفروش شد‌‌ه است. البته هنوز رقم سرجمع این تخلفات ناشی از خریدوفروش آرا به‌طور مستند اعلام نشده است.

4ـ در صورت ورود آمریکا به کریمه، از سلاح اتمی استفاده می‌کنیم

دیفنس‌ وان، عضو پارلمان روسیه گفت: در صورت ورود نیروهای آمریکا یا ائتلاف ناتو به بخش شرقی اوکراین، روسیه مجبور به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خواهد شد. «ویاچسلاو آلکسیویچ» نماینده پارلمان روسیه، در یک همایش بین‌‌المللی با حضور مقامات امنیتی کشورها گفت: «درباره موضوع توسعه ناتو در مرزهای ما، زمانی از مقامات ارتش کشورمان شنیدم که اگر نیروهای ناتو یا آمریکا وارد کریمه یا شرق اوکراین شوند، روسیه در صورت درگیری، بدون استفاده از سلاح‌های اتمی در مراحل اولیه درگیری از نظر نظامی بی‌دفاع خواهد بود.» وی همچنین در این باره گفته است، مقامات نظامی روسیه قبلاً هم گفته‌اند در صورت بروز درگیری نظامی با ناتو ممکن است از سلاح‌های اتمی استفاده کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات