صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۰۱۵۱۷

اخبار کوتاه سه‌شنبه 9 خرداد

اسدالله عباسی، عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره تخلفات صورت گرفته در بانک سرمایه گفت: عده‌ای که با سپردن وثیقه‌هایی که ارزش کارشناسی آنها پایین‌تر از وام دریافتی بوده، تسهیلات مشکوک‌الوصول دریافت کرده‌اند، بازداشت شدند و برخی دیگر نیز با قید وثیقه آزاد هستند. وی ادامه داد: محمدرضا خانی، مدیر عامل سابق بانک سرمایه نیز به درخواست هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ممنوع‌الخروج شده تا توضیحاتی درباره برخی تخلفات در زمان مدیریت وی در بانک سرمایه ارائه شود.
سه روز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، دولت در اقدامی غیر قانونی و غیر حرفه‌ای صفحه رسمی خبرگزاری فارس و چند رسانه فعال منتقد، از جمله فتن، افسران و برخی خبرنگاران روزنامه کیهان را به طور موقت مسدود کرد. این اتفاق در همان زمان سبب دلخوری بسیاری از کاربران فضای مجازی منتقد دولت شد؛ اما دولتمردان مدعی آزادی بیان و رسانه هیچ واکنشی نشان ندادند. این رسانه‌ها اکنون و پس از گذشت 10 روز دوباره رفع فیلتر شده‌اند!
«انور قرقاش» مشاور وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در حساب کاربری خود در توئیتر به وجود بحران شدید بین ائتلاف عربستان با قطر بابت ایران اشاره کرد. به گزارش «بلومبرگ»، وی در این باره نوشته است: «حل تنش‌ها نیازمند تغییر رفتار، اطمینان‌سازی و بازگرداندن اعتبار است.» بر اساس این،‌ اختلاف بین قطر با عربستان به دلیل مواضع دوحه در حمایت از ایران و تماس تلفنی امیر قطر با رئیس‌جمهور ایران شدت یافته است.
کمیسیون کشاورزی مجلس صادرات هر گونه خاک زراعی، باغی، جنگلی و مرتعی از کشور را ممنوع کرد. طی چند سال گذشته، موضوع صادرات رسمی یا قاچاق خاک یکی از بحث برانگیزترین اخبار بخش کشاورزی در رسانه‌ها بود. گفتنی است قاچاق خاک از استان‌های جنوبی، به ویژه بوشهر و هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس پر سروصداترین بخش این اخبار بود.
«جان مک‌کین» سناتور آمریکایی و نامزد اسبق ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» تهدیدی بزرگ‌تر از گروه تروریستی داعش برای امنیت جهانی است! وی هشدار داد، مجلس سنای آمریکا تلاشی را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو به اتهام مداخله در انتخابات آمریکا صورت خواهد داد. گفتنی است مقامات مسکو به تکرار این اتهام رد کرده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات