تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۱۵۹۵
با صدور بیانیه‌ای اعلام شد

موضع انتخاباتی شورای راهبردی اهل سنت ایران و مولوی عبدالحمید

(روزنامه ايران – 1396/02/25 – شماره 6495 – صفحه 21)

شورای راهبردی اهل سنت ایران و مولوی عبدالحمید در بیانیه‌ای از کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه حمایت شورای راهبردی اهل سنت ایران و مولوی عبدالحمید از حسن روحانی آمده است: بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگوار ایران، اهل سنت سرفراز ایران، اقوام شرافتمند ایران شرکت در انتخابات حق شما است، بهتر است از این حق خدادادی به بهترین وجه استفاده کنید و اطرافیان خود را هم تشویق کنید تا پای صندوق رأی بروند. رفاه مردم ایران و پیشرفت و گسترش آزادی و عدالت و توسعه پایدار در سرزمین ما تنها با مشارکت همگان در امور اداره کشور به‌دست می آید و یکی از ابزارهای مشارکت در امور انتخاب بهترین‌ها است. بفرموده خداوند و با راهنمایی و مشارکت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، نخبگان و عالمان دینی و اندیشمندان دانشگاهی از تمام ۱۳ استان سنی نشین برای مشورت درباره انتخابات ریاست جمهوری در روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در تهران گرد آمدند و پس از ساعت‌ها بحث و گفت‌و‌گوی صمیمانه و صریح برای تصمیم‌گیری و ارائه راهکار مناسب یک شورای ۱٥ نفره به‌ نام (شورای راهبردی اهل سنت ایران) انتخاب کردند تا با نامزدهای محترم یا نمایندگان و رؤسای ستاد آنان ملاقات و گفت‌وگو کنند.

شورای راهبردی اهل سنت ایران (راسا) از آن تاریخ تا ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹٦ با یک نفر از کاندیداهای محترم ریاست جمهوری و رؤسای ستاد دو نفر از آن نامزدهای محترم دیدار و گفت‌و‌گوی مفصل انجام داده‌اند.

در این ملاقات‌ها و گفت‌وگوهای سازنده‌، مسائل و مشکلات اهل سنت ایران به صورت مشروح، مستند و مستدل تشریح شد که برخی ملاقات شوندگان از وسعت محرومیت‌های اهل سنت ایران متحیر شدند و گویی بار اول است که چنین حرف هایی می‌شنوند. همچنین درخواست‌های اهل سنت و اقوام اهل سنت ایران که تقریباً بخش اعظم آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است اما اجرا نمی‌شود برای آنان تشریح و راه حل مناسب مشکلات هم به اطلاع آنان رسید.

آقای دکتر روحانی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ با انتشار بیانیه شماره سه درخواست‌های اهل سنت و اقوام ایران را پذیرفته است و تا حدودی آن را اجرا کرده است. اهل سنت ایران و اقوام ساکن ایران از ریاست جمهوری آینده ایران انتظار دارند که برای اتحاد مردم و انسجام ملی در ایران، حقوق ملت مندرج در فصل سوم قانون اساسی و سایر اصول آن مخصوصاً اصل ۱۲ و ۱٥ را اجرا یا خواستار اجرای آن شود و کوشش خود را در اجرای خواسته‌های اهل سنت و اقوام ایرانی متعهد و در جریان فعالیت‌های انتخاباتی اعلام دارند.

شورای راهبردی اهل سنت ایران (راسا) پس از ساعت‌ها مشورت با عالمان دینی، اندیشمندان و جوانان و اقشار مختلف اهل سنت ایران و با توجه به گفته‌ها و رفتارهای تبلیغاتی نامزدهای محترم ریاست جمهوری به این نتیجه رسیده است که برای تداوم پیشرفت ایران و عبور از تنگناهای موجود بهتر است به دولت یازدهم فرصت داده شود تا یکبار دیگر افتخار خدمت به مردم ایران را به عهده گرفته و به حکومت خود تا سال ۱٤٠٠ ادامه دهد. « با آرزوی سربلندی ملت بزرگوار و فهیم ایران و تمنای پیروزی دولت آقای دکتر روحانی بر مشکلات موجود و ادامه مسیر تا ۱٤٠٠»

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/183336

ش.د9600238

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات