حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۰۱۶۰۴
سعید مستغاثی روزنامه نگار و منتقد سینمای ایران:

«ویلایی‌ها» جزء معدود فیلم‌های برجسته جشنواره فجر بود/ مافیای سینمای ایران ذائقه مخاطب را تغییر داده‌اند

منتقد سینمای ایران گفت که مافیای سینمای ایران با تغییر ذائقه مخاطب، باعث شدند فیلمهایی که از فرم و محتوای درستی برخوردار هستند، در فروش ناکام بمانند.
پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد

ویلایی ها

به گزارش گروه حماسه و جهاد پایگاه بصیرت سعید مستغاثی روزنامه نگار و منتقد سینمای ایران درباره فیلم سینمایی«ویلایی‌ها‌» گفت: «ویلایی‌ها» یکی از معدود فیلم‌هایی است که در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر چه از لحاظ فرم و چه از لحاظ محتوا، فیلم قابل اعتنایی بود، برخلاف 95 درصد از فیلم‌ها جشنواره سال گذشته فیلم فجر که اصلاً ساختار سینمایی نداشتند و به لحاظ سینمایی قابل صحبت نیستند، فیلم «ویلایی‌ها» به همراه دو فیلم دیگر فیلم‌های مناسبی بودند. علاوه بر اینها محتوا این فیلم نیز محتوایی جدید بود و نگاهی جدید به همسران و مادران شهدا و رزمندگان داشت و توانست هوای تازه‌ای بر پیکره سینمای حال حاضر کشورمان وارد کند.

وی ادامه داد: تبعاً فیلم «ویلایی‌ها» با شرایط حال حاضر سینمای ایران که تماشاگران محدودی از یک قشرمعین پیدا کرده که فیلم‌های  شبه روشن‌فکری یا مبتذل فارسی را می‌پسندند، مورد توجه قرار نمی‌گیرد. قشر اصلی مردم ایران به علت وجود فیلمهای بی‌ارزش از سینما گریزان شده‌اند. متأسفانه تبلیغات این فیلم بسیار اندک بود، من حتی تبلیغات تلویزیونی این فیلم را هم ندیده‌ام. تبعاً با این دلایل می‌توانند این فیلم را حذف کنند در برابر انبوه  فیلمهای مبتذلی که در سینمای ایران وجود دارد. این کارها برای سینمای ایران که آخرین نفس‌هایش را دم و بازدم می‌کند به نوعی تیر خلاص است.

این منتقد سینمای ایران درباره علت نادیده گرفته شدن اینگونه فیلم‌ها در سینمای ایران تصریح کرد: در گام اول این نادیده گرفته شدن‌ها بر می‌گردد به مافیای سینمای ایران که فیلمهای مبتذل را در بهترین‌ سینماها و ساعت‌های نمایش فیلم قرار می‌دهند؛ چرا که فیلم‌های مبتذل برای آنها سودآور است. به نظرم تا زمانی که اینگونه افراد بر سینمای ایران حکم فرما هستند وضع سینما به همین منوال باقی خواهد ماند. متأسفانه این موضوع باعث می‌شود جامعه از آن آرمان‌هایی که دارد، دور شده و به سمت ذلالت و گمراهی هدایت شود.

مستغاثی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان این فضای مسموم را از سینمای ایران دور کرد، گفت: به نظرم باید مدیران فرهنگی کشور و متولیان سینمای ایران وارد ماجرا شوند و با حمایت‌های خود این فضا را تغییر دهند.

انتهای پیام/


منبع تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات