تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۰۱۶۳۳

انتخابات، بيم‌ها و اميدها

(روزنامه رسالت – 1396/02/28 – شماره 8939 – صفحه 1)

فضاي عمومي کشور کاملا تحت تأثيرتبليغات انتخاباتي قرار گرفته و در همه جا بحث انتخابات گرم است. مناظره ها تأثير بسيار خوبي در گرم کردن فضاي انتخاباتي داشته و با وجود برخي خسارات معنوي، در مجموع آگاهي بخشي و حساسيت آفريني بالايي را در داخل کشور و بازتاب بسيار مثبتي را براي جمهوري اسلامي در سطح جهان ايجاد کرده است. افکار عمومي در همه سطوح در حال بررسي براي تشخيص اصلح است و اين بررسي رشد آفرين است. حالا ديگر همه مي دانند همانگونه که اصل شرکت در انتخابات يک تکليف شرعي است، انتخاب اصلح نيز يک تکليف شرعي است و نبايد آن را ساده انگاشت.انتخابات در حقيقت صحنه تعيين سرنوشت براي يک ملت مسلمان شيعه است. صحنه اي براي تعيين سرنوشت ايران اسلامي ما است.

تلاش کنيم کساني را که هنوز اين وظيفه را وظيفه اي شرعي نمي دانند و يا در انجام آن سهل انگار اند براي تشخيص وظيفه وبراي انجام وظيفه کمک کنيم. اگر يک ايراني مؤمن در اثر سهل انگاري، در انتخابات شرکت نکند، گناه ما است. گاه که در يک انتخابات موقعيت کانديداها به يکديگر نزديک است، تعداد کمي رأي مي تواند سرنوشت را تغيير دهد. از سوي ديگر بالا بودن ميزان مشارکت، مستقيما آبرو و اعتبار اسلام و امت اسلامي را در سطح جهان تقويت مي کند. فقط شرکت در انتخابات کافي نيست. شرکت در انتخابات يک عبادت فردي نيست، يک عبادت جمعي است. بايد انتخابات را اقامه کرد، بايد مؤمنان کم انگيزه را به صحنه آورد تا مانور اقتدار اسلام در برابر جهانيان با شکوه تر باشد و احتمال انتخاب اصلح بالاتر رود. از هم اکنون بالاترين تمرکز خبرگزاري ها و رسانه هاي مهم جهاني روي انتخابات ايران است. اين تمرکز که در روز انتخابات به اوج مي رسد به خاطر آن است که اين خبر در سراسر دنيا خواستار و مخاطب کنجکاو وعلاقمند دارد.

اين فرصت را بايد براي اعتلاي اسلام در جهان غنيمت شمرد. بايد چهره اي پر اقتدار و زيبا از ام القراي جهان اسلام به دنيا ارائه دهيم تا امت اسلامي دلگرم شود و در راه عزت طلبي که ايران اسلامي گشوده استوارتر گردد. بايد اين مانور قدرت اسلام را باشکوه تر برگزار کرد تا دشمن بترسد و ازتوطئه چيني و فتنه آفريني نااميد شود. اگر قرآن به مسلمانان فرمان داده " أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ " اين فرمان، هرنوع قوه و قدرت و قدرت نمايي را شامل مي شود که قدرت حضور مردم در صحنه يکي از بالاترين قدرت ها است. به ميدان آوردن اين قدرت و نمايش اين قدرت در برابر دشمن يک امر تشريفاتي نيست، آن هم مثل تدارک قدرت نظامي يک تکليف الهي و يک فرمان قرآني صريح و روشن است. با ديدن اين قدرت، دشمنان خدا و دشمنان ملت مي ترسند و شمشيرها را غلاف مي کنند. دشمنان داخلي هم نا اميد مي شوند و به لانه هايشان مي خزند " تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ ". قدرت يک ملت متحد، بالاترين قدرت ها است و اين قدرت را بايد به کامل ترين وجه به صحنه آورد و به رخ دشمن کشيد تا حساب کار دستش باشد. در مقطع انتخابات، وحدت ملي، و امنيت ملي،حياتي ترين سرمايه ايست که بايد از آن حفاظت شود. انتخابات به طور طبيعي، اختلافات جناح ها و احزاب و سليقه هاي مختلف سياسي را دامن مي زند، هيجانات و احساسات را به غليان در

مي آورد و اجتماعات عظيم مردمي را به ميدان مي آورد. در چنين شرايطي کانديداها، به ويژه آنها که ظرفيت کمتري دارند با مشاهده اجتماعات بزرگي که از آنها حمايت مي کنند دستخوش تغيير و تحولاتي روحي و رواني مي شوند. در اثر اين تحول روحي و رواني گاه ممکن است کنترل خود را از دست داده مرتکب خطاهايي شوند. گاه مشاورين هيجان زده يا مشاورين مغرض يا مشاورين نفوذي، ممکن است کانديدايي را به مسير خطا سوق دهند و براي کسب رأي بيشتر يا جلب حمايت دشمن ويا جلب نظر عوامل دشمن در داخل، از خطوط قرمز منافع ملي عبور کرده، وحدت ملي و امنيت ملي را آسيب زنند.

در اين سي و هشت سال و در انتخابات هاي مختلف تجربه هاي تلخي از اين نوع اقدامات دشمن پسند داريم و نبايد اجازه دهيم اين تجربه خسارت بار باز هم تکرار شود. قدرت هاي جهاني نيز به تجربه دريافته اند که بهترين فرصت براي متلاشي کردن وحدت و انسجام يک ملت مستقل و مقاوم و شکستن امنيت ملي آنان، فرصت انتخابات است که احساسات و هيجانها و حضور مردم و به ويژه جوانان در صحنه، در اوج قرار دارد و مثل انبار باروتي است که مي تواند به سادگي به انفجارمنتهي شود. آنها در معتبرترين دانشگاه هاي خود در طول بيش از پنجاه سال، در مورد چگونگي ايجاد انفجار در درون ملت هاي مقاوم و مستقل، تحقيق وپژوهش کرده و همچون شاخه اي از علوم، تمام ابعاد و اجزاء آن را مورد مطالعه قرار داده و هزارها کتاب و مقاله و رساله براي تبيين اين شيوه جنگ، منتشر کرده اند.

نظريه پردازان آنها با در اختيار گرفتن گسترده ترين امکانات و پشتيباني هاي دولتي، اين شيوه ي حمله از درون را در بيش از پانزده کشورمستقل دنيا که تسليم آنها نشده اند به مرحله اجرا گذارده و اگرچه در همه آنها به مقصود نهائي خود که فروپاشي است نائل نشده اند ولي در همه اين کشورها جنگ داخلي و خسارات سنگيني را به مردم تحميل کرده و از قدرت و اقتدار آنها کاسته اند. انتخابات از نظر آنها، آن لحظه طلايي است که مي‌توانند احساسات شدت گرفته جامعه را با حوادثي برنامه ريزي شده، به مرحله انفجار رسانده و با مديريت حوادث بعدي، جنگ داخلي را پديد آورند. انتخابات براي آنها يک بستر مناسب براي پياده کردن جنگ نرم و محقق کردن انقلاب رنگي است.

در تمامي اين کشورها،مهم ترين و اصلي ترين عنصر کمک کننده به دشمن، برخي از کانديداهاي ساده لوح يا جاه طلب يا خود فروخته بوده اند که اين قابليت را داشته اند که در لحظه حساس و اوج هيجان انتخاباتي، کبريت را به انبار باروت احساسات عمومي زده، مردم را براي اردوکشي به خيابان آورند.تئوري پردازان جنگ نرم و انقلاب رنگي، دستور العملهاي بسيار دقيق و مؤثري را براي لحظه لحظه شعله ور کردن عواطف و احساسات مردم تدوين کرده و آنها را به عوامل خود در کشورهاي هدف، آموزش مي‌دهند تا در دامن زدن به اغتشاش اجتماعي و تبديل آن به بحران و جنگ داخلي دقيقتر و مؤثر تر عمل کنند. اين دستور العملها در بسياري از کشورها، به صورت محرمانه، به ستون پنجم و عوامل فريب خورده، آموزش داده مي شود، ولي در کشور ما، به علت غفلت برخي مسئولين فرهنگي، اين دستور العملهاي جنگ نرم، مجوز انتشار گرفته و با يارانه دولتي، به صورت کتاب، در سطح وسيع منتشر و پشت ويترين کتابفروشيها قرار مي گيرد.

تنها راه مقابله با اين خطر و اين شيوه از جنگ، آگاهي عمومي و آگاهي مسئولين است که بايد قبل از انتخابات خود را براي مقابله با آن و خنثي سازي انواع حوادث مصنوعي و طبيعي که در اين عمليات پيش بيني شده آماده کنند. همه بايد با تمام دقت، مراقب کانديداها و حالات و بيانات آنها باشند و با اولين انحراف آنان از مقررات و قوانين، و با اولين انحراف از خطوط قرمز امنيتي، بدون ملاحظه با آنها برخورد کنند تا انحراف متوقف شود وکار به جاهاي باريک تر نکشد. همين چند روز قبل خبرنگار روزنامه شرق در صفحه شخصي خود نوشته : « اگر بلاي 84 سرمان بيايد، نمي‌توانيم چهار سال بعد دولت را پس بگيريم. اگر امسال بازي را ببازيم تکرار 88 دور نيست ». معناي اين جملات اين است که اگر در انتخابات رأي نياورديم بايد بريزيم توي خيابان. در اين جملات هيچ نشانه اي از احترام به انتخابات، احترام به قانون، احترام به رأي مردم و احترام به حقوق شهروندي مشاهده نمي شود. فقط قدرت طلبي به هر قيمت مطرح است.

بايد مراقب اين مارهاي خفته در آستين بالقوه باشيم. مجموعه نظر سنجي ها که نشان داده يک جريان خاص محبوبيت کافي در بين رأي دهندگان ندارد، سبب شده به فکر تکرار 88 بيفتند. اگر چنين است بايد تمهيدات لازم انديشيده شود، بايد مهياي حلقه هاي بعدي زنجير توطئه باشيم. تشکيلات مخفي و ستون پنجم دشمن در داخل کشور، تحت فرماندهي اتاق هاي فکر کاخ سفيد، در حالت آماده باش است و آموزش هاي لازم را براي ايجاد فتنه ديده است. از شکست هاي قبلي هم تجربه آموخته. لشکر هايي از جوانهاي به هيجان آمده در خيابانها هم پوشش عمليات او است. بايد مراقب کانديداها و مشاوران آنها باشيم. اگر کانديدايي که احتمال رأي آوردنش کم شده، براي جلب نظر ضد انقلاب داخل و خارج کشور، بگويد کساني در طول ٣٨ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند،او دارد اعتبار کل انقلاب و نظام را براي چند رأي به دشمن مي فروشد. اگر کانديدايي در سخنراني خود بگويد مي‌خواهند ناامني را به کشور بازگردانند و آرامش منطقه را برهم بزنند، دارد براي چند روز نشستن بر کرسي رياست، ايران را در مجامع جهاني عامل ناامني منطقه معرفي مي‌کند.

اين همان هدفي است که آمريكا و عربستان دنبال مي‌کنند. اگر يک کانديدا در جمع هواداران خود براي جلب حمايت منافقين و تروريست ها و توطئه گرايي که سرکوب شده اند بگويد زبان‌ها را بريدند و دهان‌ها را دوختند، با اين عمل خود، تمام گزارش هاي حقوق بشري احمد شهيد را امضا کرده و ايران را در برابر جهانيان محکوم نموده و به شوراي امنيت براي تحريم بيشتر ايران چراغ سبز نشان داده است. اينها نشانه هاي خطر است، نشانه هاي اوليه از تکرار يک فتنه است. آيا سران آن جريان سياسي سابقه دار، نبايد بلافاصله اين سخنان را که سخن دائمي صهيونيست ها است محکوم مي کردند ؟ ترديدي نيست که تذکرهاي سريع و صريح اين رهبران سياسي، مؤثر واقع مي شود و حرکت خطا را متوقف مي‌کند. آن مدعيان خط امام، که اين خطاي راهبردي کانديداي خود را مي بينند و سکوت مي‌کنند بايد به اعتقادات، ادعا ها و انگيزه هاي دروني خود ترديد کنند.

آيا آنها واقعا از اين حرف هاي کانديداي مورد حمايت خود احساس خطر نکردند. احساس نکردند دشمن کمين کرده، با اين سخنان، دندان طمع تيز مي کند. آيا قبلا با همين سکوت خود، شخصيت هاي سياسي ديگري را به قعر دره تباهي و بد عاقبتي سوق ندادند. پس چرا باز هم سکوت مي‌کنند. بايد قبول کنيم که به اين بي تفاوتها و بلاتکليف ها، نمي توان اميد بست، بيداري و هوشياري مردم، وظيفه شناسي خواص و آگاهي بخشي. رسانه هاي متعهد خنثي کننده خطر است. بايد به مردم آگاهي داد. چشم بستن و عبرت هاي گذشته را فراموش کردن، چاره کار نيست. طي روزهاي آينده که به تدريج معلوم مي شودانتخابات، نتيجه اي خلاف ميل يک جريان سياسي دارد، آنها که استاد جنگ رواني ومتخصص عمليات امنيتي و مديران اتاق‌هاي فکر اند مي دانند چگونه بايد با ايجاد حوادثي برنامه ريزي شده و ايجاد فضاي شديد عاطفي، مسير احساسات عمومي را تغيير دهند.

مي دانند چگونه بايد انفجار احساسات پديد آورند. قبلا هم مهارت خود را در ايجاد چنين صحنه هايي نشان داده اند. با واقع بيني و عبرت گرفتن از گذشته و ديدن نشانه ها، بايد بپذيريم که احتمال وقوع چنين حوادثي وجود دارد. آگاهي مسئولين و آگاهي و هوشياري مردم و بيداري رسانه هاي متعهد، خنثي کننده اين توطئه ها و رسوا کننده توطئه گران است. آنها که با قتل يک دختر جوان در يک خيابان تهران توانستند يک توفان رسانه اي را در سطح جهان عليه جمهوري اسلامي پديد آورند و احساسات جهاني را عليه نظام اسلامي تحريک کنند و زمينه ساز تحريم ها شوند، در کمين انتخابات اند، و نقشه ها دارند، بايد مراقب باشيم. کانديداها و هواداران آنها بايد در تبليغات خود از ساختار شکني، از نفرت پراکني و خصومت ورزي نسبت به رقيب که زمينه ساز درگيري هاي خسارت بار و نقطه شروع عمليات دشمن است پرهيز کنند. آنها نبايد اجازه دهند دشمن، فضاي انتخابات را که فضاي يک جشن بزرگ ملي و نمايش بزرگ اقتدار ملي است تبديل به فضاي جنگ و ناامني کنند. اين‌بار بايد با آگاهي و هوشياري بيشتر ازگذشته، توطئه ها را خنثي کنيم وبه اميد پروردگارو با عنايات حضرت حجت (عج)، پيروزي بزرگ ديگري را رقم زنيم.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=258756

ش.د9600424

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات