تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۱۶۸۷
اسحاق جهانگیری در رشت:

اصلاح‌طلبی جرم نیست و من صدای اصلاح‌طلبان هستم

(روزنامه مردم سالاري – 1396/02/28 – شماره 4319 – صفحه 2)

جهانگیری با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبی برای من افتخار است، گفت: اصلاح‌طلبی جرم نیست و من صدای اصلاح‌طلبانم.

به گزارش ایلنا اسحاق جهانگیری صبح دیروز در جمع مردم رشت با بیان اینکه گیلان سرزمین نخبگان و ریاضی دانان و سردار جنگل و گیلان فخر ایران است، اظهار کرد: هر ایرانی به گیلان و گیلانیان افتخار می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: سرزمین گیلان در تاریخ ایران الگو و نمونه است و افتخارات زیادی آفریده است.

وی با تاکید براینکه سرنوشت و آینده ایران دست شما جوانان است، خاطرنشان کرد: شما هستید که باید آینده ایران را رقم بزنید و آن طور که دوست دارید کشور را اداره کنید.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی با تصریح بر اینکه کشور در شرایط سختی تحویل دولت یازدهم شد، بیان داشت: مردم احساس می‌کردند در بخش بین‌الملل هر روز با بحران مواجه شده اند و دشمنان ایران در سراسر دنیا با مردم بزرگ و تاریخ ساز به بدترین نوع ممکن برخورد می‌کردند و ایرانی بودن در دنیا جرم شده بود.

وی در تشریح وضعیت ایران و ایرانیان در ۸ سال دولت گذشته تصریح کرد: بسیاری از دانشمندان بزرگ ایرانی که در خارج زندگی می‌کردند اجازه افتتاح حساب در بانک‌ها را نداشتند. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: بخاطر تحریم‌های مختلف روی کشتی‌های ایرانی پرچم‌های کشورهای دیگر را بر افراشته می‌کردند که اسم آن کشورها را تاکنون نشنیده‌اید.

این مقام بلند پایه با تاکید بر اینکه وضع سیاسی کشور به شکلی بود که همه فرزندان انقلاب رو در روی هم قرار گرفته بودند و اوضاع اقتصادی کشور بهم ریخته بود، ادامه داد: طی ۱۷ ماه دارایی مردم ایران به یک سوم کاهش داده شد.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی سپس به تشریح اقدامات دولت یازدهم در راستای بهبود وضعیت کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در اقتصاد ما مصمم شدیم ثبات به کشور برگردد.

وی افزود: امروز مردم دنبال این نیستند بگویند چه اتفافی در بازارهای مختلف می‌افتد و می‌گویند آینده اقتصاد ایران قابل پیش‌بینی است و در چنین اقتصادی سرمایه‌گذار می‌آید، سرمایه‌گذاری می‌کند و سرمایه خارجی می‌آورد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه اصلاح طلبی برای من افتخار است، گفت: اصلاح طلبی جرم نیست و من صدای اصلاح طلبانم و همه دغدغه‌های اصلاح طلبان با تدبیر و حمایت رهبری حل شدنی است.

وی با بیان اینکه به محضر رهبری رفتم تا پیرامون موضوع اصلاح‌طلبان صحبت کنم، افزود: رهبری فرمودند«برای من اصلاح‌طلب و اصولگرا یکی است و همه فرزندان انقلاب هستند».

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه گروهی که هیچ توانایی در صحنه رقابت ندارد می‌خواهد با تهمت زنی رقیب را از دور خارج کرده و خود را برنده اعلام کند، تاکید کرد: تا ۲۹ اردیبهشت دو روز دیگه مانده است و همه باید هوشیار باشند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه انتخابات فقط رای دادن نیست و فضایی است برای گفت‌وگو و تعامل بیان داشت: ما باید با رقبا در فضای صمیمی‌گفت‌وگو کنیم این دو روز آنچه می‌توانید تلاش کنید و با مردم صحبت کنید.

وی با تاکید بر اینکه ما از وضعیت فقرا و معیشت‌شان زجر می‌کشیم، اظهار کرد: آرمان ما این است که هر ایرانی زندگی شرافتمندانه داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ولی نباید اجازه بدهیم عده‌ای از فقر مردم برای بالا رفتن استفاده کنند و با مردم فقیر عکس و فیلم بگیرند و پخش کنند که این توهین به مردم است. جهانگیری با تاکید بر اینکه انتخابات به نحو مطلوب برگزار خواهد شد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد ، گفت: ما اجازه نمی‌دهیم کسی آرامش مردم را از آنها بگیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت‌های دولت یازدهم از کشاورزان و بویژه شالی‌کاران و چای‌کاران تصریح کرد: تلاش کردیم برنج‌کاران ضربه نبینند و جلوی واردات برنج خارجی را گرفتیم همچنین صنعت چای را نجات دادیم و حالا عده ای می‌آیند در گیلان و غیر منصفانه صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیلان ما شایستگی دارد یکی از اصلی ترین استان‌های کشور باشد و می‌تواند ایران را با شتاب بیشتری به جلو ببرد، تاکید کرد: باید راه آهن رشت به راه آهن جهانی وصل شود و کشاورزی استان توسعه یابد؛ ضمن اینکه مثل گذشته واردات محصولات را باید به خوبی مدیریت کنیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه شما جوانان ایرانی در همه زمینه‌ها قهرمان هستید، گفت: به تیم سپیدرود و ملوان همانند سایر تیم‌های میهن عزیزمان ایران افتخار می‌کنم.

http://www.mardomsalari.net/4319/page/2/13509

ش.د9600439

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات