صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۱۷۸۶

از پیشروی در سوریه تا هوشیاری در ایران

1ـ هشدار درباره سیاست‌های پولی دولت تدبیر و امید
حسن سبحانی، اقتصاددان در کانال تلگرام خود نوشت: «نقدینگی در سال‌های اخیر، از طریق خلق پول بانکی و نرخ‌های بهره بالا و جاذب، به مثابه آبی حجیم، پشت سد تحقیقاً شکننده، تجمیع شده و آثار مخرب آن اقتصاد ایران را دربرگرفته است. سدّی که حجم آب آن (نقدینگی) باید از طریق ارزش‌افزوده‌های ناشی از تولید افزایش می‌یافت، از ناحیه پرداخت بهره به صاحبان سپرده‌های بانکی، افزون‌تر و در نتیجه خطرناک‌تر شده است... مقوله‌ای که توزیع درآمد را به نفع دارندگان پول و غیر مولدان و به زیان تهیدستان و بیکاران تعمیق می‌کند. چنانچه دولت به این واقعیت تلخ توجه نکند و همچنان بر سیاست‌های پولی و سازوکارهای رایج بانکی و اقتصادی خویش اصرار کند، بی‌شک با شکست سد و سرازیر شدن نقدینگی (قدرت خرید) غنی شده از ربا، مانده حیثیت اقتصادی ملتی را در امواج سهمگین نقدینگی خودساخته مبتنی بر فعالیت‌های غیر مولد به تاراج خواهد داد.»

2ـ سناتور آمریکایی: برای تغییر رفتار ایران، عربستان را هم تحریم کنید
«راند پال» سناتور جمهوریخواه آمریکایی در یادداشتی در پایگاه «نشنال‌اینترست» تأکید کرد، تحریم‌های یکجانبه آمریکا تأثیری بر برنامه موشکی ایران نخواهد داشت. وی با اشاره به طرح قانونگذاران مجلس سنا برای وضع تحریم علیه ایران به بهانه برنامه موشکی و «تروریسم» درباره آثار منفی تصویب آن بر اجرای توافق هسته‌ای هشدار داد. راند پال اظهار داشت با بررسی بیشتر متن طرح تحریمی تهیه شده علیه ایران، متوجه شده است که هر یک از حوزه‌های در نظر گرفته شده در این طرح برای عربستان هم قابل اعمال هستند؛ چرا که عربستان سعودی هم موشک‌های بالستیک دارد و این سؤال مطرح می‌شود که موشک‌های دانگ‌فنگ -3 و دانگ‌فنگ 21 آنها به کدام سمت نشانه رفته‌اند؟ وی همچنین اضافه کرده است: ایرانی‌ها در وهله اول نگران عربستان سعودی و سایر شیخ‌نشین‌های خلیج (فارس) هستند که صدها موشک دارند. آنها همچنین برنامه تسلیحات هسته‌ای اسرائیل را تهدید می‌انگارند.

3ـ نیروهای ارتش سوریه به مرز عراق رسیدند
نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در ادامه پیشروی‌ها به سمت مواضع داعش، موفق شدند به نزدیکی مرز سوریه با عراق، در شمال شرق گذرگاه «التنف» برسند که در جاده بغداد ـ دمشق در مرزهای مشترک با عراق و در فاصله نه چندان دور از مرزهای اردن واقع است. این موفقیت از سویی موجب قطع مسیر تدارکاتی نیروهای داعش مستقر در عراق با سوریه شده و از سوی دیگر تیر خلاصی بر طرح اخیر دولت آمریکا برای انسداد مسیر زمینی دسترسی دو کشور عراق و سوریه با یکدیگر به شمار می‌رود. تحلیلگران می‌گویند هدف واشنگتن از انسداد مرزهای این دو کشور ایجاد منطقه امن برای رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه است. گفتنی است، به همین دلیل ائتلاف تحت هدایت آمریکا در روزهای گذشته با بمباران مواضع ارتش سوریه سعی داشته است از نزدیک شدن نیروهای ارتش به نزدیکی التنف جلوگیری کند.

4ـ همه نیروهای مسلح هوشیارانه از مرزهای کشور حراست می‌کنند
امیرسرتیپ شاهین تقی‎خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مردم اطمینان داد که نیروهای مسلح هوشیارانه از مرزهای کشور حراست می‎کنند و جای هیچ نگرانی نیست. وی در پاسخ به پرسشی درباره نقش ارتش در کنترل حملات تروریستی روز چهارشنبه تهران گفت: نیروهای یگان رهایی گروگان تیپ ۶۵ نوهد ارتش در آن روز در حالت آماده‌باش صد درصد بودند؛ اما با حضور نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، دیگر به حضور این نیروها نیاز نبود. معاون فرهنگی ارتش تأکید کرد: سطح این اتفاق آنقدر کوچک بود که نباید دغدغه‌ای برای مردم در کشور ایجاد کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات