صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۰۱۸۴۶

از واردات کیلوئی تا رفتار مشکوک انتخاباتی

1ـ عقد قرارداد خرید ۶۰ فروند بوئینگ دیگر
مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان با اشاره به قرارداد دیروز شرکت بوئینگ با شرکت هواپیمایی آسمان گفت: قرارداد خرید 60 فروند بوئینگ 737 مکس در قالب دو پکیج 30 فروندی بین آسمان و بوئینگ نهایی شد. قرارداد هواپیمایی آسمان شامل خرید 30 فروند بوئینگ 737 مکس و قرارداد الحاقی حق خرید 30 فروند دیگر از همین هواپیما است. اولین فروند از این مدل‌ هواپیماها سال 2022 میلادی تحویل «آسمان» می‌شود و تحویل هر 30 فروند پکیج اول تا سال 2024 ادامه دارد و پس از آن تحویل 30 فروند دیگر آغاز می‌شود. مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان ادامه داد: پس از قرارداد نهایی، وزارت خزانه‌داری آمریکا یک ماه مهلت دارد مجوز اوفک را برای این هواپیماها صادر کند. رقم کل قرارداد این 60 فروند هواپیما سه میلیارد دلار است که پنج درصد آن را شرکت هواپیمایی آسمان به صورت نقدی پرداخت می‌کند و 95 درصد نیز فاینانس است که فاینانسر خود شرکت بوئینگ است. این هواپیماها 168 نفر ظرفیت دارد و قابلیت طی کردن شش هزار کیلومتر مسافت را دارد.

2ـ اراده‌ای برای مقابله با قاچاق وجود ندارد!
بهرام شهریاری، تولیدکننده پوشاک با انتقاد از اینکه در بدنه اجرایی کشور توانایی برخورد با متخلفان و قاچاقچیان وجود ندارد، گفت: برندهای فاقد نمایندگی به راحتی ویترین عوض کرده و اجناس خارجی جدید خود را وارد می‌کنند، بدون آنکه هیچ برخوردی با آنها صورت بگیرد. وی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که برای مقابله با قاچاق کالا در نظر گرفته شده تنها بر روی کاغذ است، گفت: امروز پوشاک به صورت کیلویی و تنها با یک برگه سبز وارد کشور می‌شود، در حالی که گمرک در این باره قول داده بود که کیلویی عمل نکند و مانع از ورود پوشاک قاچاق به کشور شود. شهریاری تصریح کرد: یا اراده‌ای برای مقابله با کالاهای قاچاق در وزارتخانه صنعت وجود ندارد، یا بعضی‌ها نمی‌خواهند این امر اجرایی شود. قرار بود طبق دستورالعمل وزارت صنعت بحث واردات کالاهای پوشاک ضابطه‌مند شود؛ اما باید پرسید چرا تاکنون کرکره مغازه هیچ یک از متخلفان پایین کشیده نشده است؟

3ـ شاهد رفتار‌های مشکوک در انتخابات شورا هستیم

پرویز سروری درباره بازشماری نتایج انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ما هر روز تردیدمان نسبت به نحوه برگزاری انتخابات از این نظر که یک مقاومت عجیبی برای بازشماری آرا وجود دارد، بیشتر می‌شود. وی افزود: در حالی که رئیس مجلس، وزیر کشور و دیگر مسئولان بر بازشماری آرا تأکید داشتند، اما این اقدام صورت نخواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: اعتراض ما مبنی بر بازشماری آرا بوده است که در شهر تهران این اتفاق نیفتاده و برخلاف وعده‌هایی که داده بودند، پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر تهران نیز تأیید شد و اعتراض ما به جایی نرسید و آنها نیز پاسخگو نبودند. سروری گفت: اقدامات صورت گرفته در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران مشکوک بوده است، چرا این همه مقاومت برای بازشماری آرا صورت می‌گیرد؟ چرا اجازه نمی‌دهند در فرایند قانونی به، موضوع رسیدگی شود؟ چرا حاضر نیستند از عملکرد خود دفاع کنند؟

4ـ ۲۰۳۰ مملو از تکالیف بین‌الملل برای ایران

خرازانی، کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش درباره اشکالات عدیده سند 2030 گفت: سند ۲۰۳۰ دائم تکالیفی را برای‌مان تعیین کرده، باید به این سؤال که اگر آن را امضا نمی‌کردیم، چه چیزی را از دست می‌دادیم؟ پاسخ داده شود. وی همچنین افزود: در حقیقت، هیچ مسئله‌ای در سند وجود ندارد که به نفع ایران باشد. موضوع آموزش بخشی از طرح بزرگ دگرگون کردن جهان ما است و بهتر بود پیش از اینکه مسئولان اقدام به امضای بخش آموزشی آن می‌کردند، آن را مطالعه می‌کردند؛ چرا که موضوع آموزش 2030 بخشی از سند کلی توسعه پایدار است که اشکالات اساسی دارد. وی تأکید کرد: 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی در این سند وجود دارد که با هدف اقدام عملی همه کشورها برای تحقق حکومت یکپارچه در سازمان ملل ارائه شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات