صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۰۱۹۲۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 23 خرداد

دفتر سازمان بهداشت جهانی در یمن با انتشار گزارش جدیدی اعلام کرد: در ۲۰ استان از ۲۲ استان یمن که بیماری وبا شیوع پیدا کرده است، ۹۲۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. گفتنی است، با توجه به ادامه تهاجم عربستان به کشور یمن نزدیک به سه میلیون نفر از مردم این کشور آواره شده‌اند؛ همچنین به دلیل دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی و جمع‌آوری نکردن زباله‌ها، مردم این کشور هر روز بیش از پیش در معرض خطر ابتلا به بیماری مهلک وبا قرار دارند.

مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناسی سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت طلاق در کشور گفت: با توجه به آمارهای به دست‌آمده در سال ۹۵ خوشبختانه باید اعلام کنیم که سیر صعودی طلاق در کشور متوقف شده است که نشان‌ می‌دهد یک جامعه پویا می‌تواند خود را در برابر آسیبی، چون طلاق تنظیم کند. صادقی افزود: این کاهش آمار نشان‌دهنده آن است که جوانان ما در چند سال اخیر به هزینه‌های طلاق بیشتر توجه می‌کنند.

در پی تحریم قطر، پیش‌بینی می‌شود هواپیمایی قطر 30 درصد از درآمد خود را از دست بدهد. به دنبال این تحریم‌ها بیش از 50 پرواز هواپیمایی قطر به صورت کامل لغو شد و بسیاری از پروازها به دلیل بسته بودن مرزهای هوایی همسایگان تغییر مسیر دادند. بستن مرزهای هوایی از سوی همسایگان قطر سبب شد پروازهای قطری برای رسیدن به مقصد مسیرهای طولانی‌تری را طی کنند و در نتیجه هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند.

فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به افزایش پرونده‌های کلاهبرداری پیش‌فروش ساختمان، گفت: به دلیل وجود نواقص بسیار در قانون پیش‌فروش مسکن، از سال ۸۹ تا به امروز حجم پرونده‌ها در این بخش افزایش ۳۰ درصدی داشته است. گفتنی است، هدف از تدوین قانون پیش‌فروش مسکن کاهش پرونده‌های کلاهبرداری بود.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره علت تغییر نام «رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک» گفت: این تغییر نام برای تأکید بر «آب سنگین» آن انجام شده است. و مورد درخواست هیچ کشوری، از جمله آمریکا نبوده است.

الیاس نادران، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود نوشت: «وقتی میلیون‌ها جوان بیکار و کارگاه تعطیل و فرماندهی اقتصاد فشل است، آتش به اختیار یعنی هرکس می‌تواند باید جوانی را سرکار ببرد و این جهاد است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات