صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۰۱۹۶۵

اخبار کوتاه چهارشنبه 24 خرداد

ترقی، عضو حزب مؤتلفه کنار رفتن قالیباف از صحنه انتخابات را تصمیم عجولانه‌ای‌ دانست و گفت:‌ همه رأی قالیباف به سبد رئیسی ریخته نشد و موجب شد بخش مهمی از این آرا به سمت روحانی برود. قالیباف اگر در صحنه باقی می‌ماند، آرای وی فریز می‌شد و انتخابات به مرحله دوم می‌رفت. در مرحله دوم نیز شرایط بسیار متفاوت می‌شد و طرفداران نامزدها فعالیت خودشان را روی یک نامزد متمرکز می‌کردند. قطعاً تمرکز آرا می‌توانست موجب پیروزی اصولگرایان شود.
یک منبع آگاه در نیروی دریایی ارتش یمن اعلام کرد، با سلاحی پیشرفته یکی از کشتی‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان را که دست به اقدامات خصمانه در داخل آب‌های منطقه‌ای یمن می‌زده، در سواحل «المخا»  هدف قرار داده‌اند. کشتی هدف قرار گرفته شده دهمین کشتی و ناوی است که ارتش و کمیته‌های مردمی آن را هدف قرار می‌دهند؛ افزون بر این، بیش از 10 قایق جنگی ائتلاف صعودی نیز تا کنون هدف قرار گرفته‌اند.
ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش به عملیات خود در صحرای این کشور ادامه داده و پیشروی کرده‌اند. نیروهای سوری در استان حمص موفق شده‌اند کنترل منطقه و مثلث «آراک» و ارتفاعات مشرف بر آن در عمق سه کیلومتر و عرض شش کیلومتر را به دست گیرند. آنها همچنین توانسته‌اند نیروگاه سوم را نیز از تروریست‌های داعش پس بگیرند.
محمدبن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر با بیان اینکه موضوع نقش آینده بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه محور اختلاف بین دوحه و مسکو نخواهد بود، گفت: همه طرف‌های ذی‌ربط باید برای پایان دادن به درگیری در سوریه همکاری کنند؛ چرا که دوحه و مسکو به سوریه‌ای متحد نیاز دارند و نه تقسیم شده.
شبکه تلویزیونی «المیادین» اعلام کرد: سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق گفته است اگر اجازه دهیم قطر به دست عربستان بلعیده شود، به صدها هزار شهید در عراق و سوریه نیازمند خواهیم بود تا خطر سعودی را دفع کنند. ما آماده‌ایم ده‌ها هزار جنگجو برای کمک به قطر بفرستیم.
عادل‌الجبیر در نشست مشترکی که با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی‌اش داشت، گفت: قطع روابط با قطر محاصره نبوده و این حق حاکمیتی عربستان است و در صورت درخواست قطر، ما حاضریم از مؤسسه خیریه ملک سلمان، کمک‌های غذایی و پزشکی به این کشور ارسال کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات