صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۲۱۴۹

اخبار کوتاه چهارشنبه 31 خرداد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: افتخار می‌کنیم که بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب و حمایت رئیس‌جمهور، ضمن نام‌نویسی کودکان لازم‌التعلیم افغانستانی در دبستان‌های ایران، میزبان ۳۶۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی هستیم. حکیم‌زاده افزود: کشور افغانستان سه میلیون و 600 هزار دانش‌آموز دارد که از این تعداد دو میلیون و 480 هزار نفر آنان در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: حدود یک‌ هزار و ۱۷۰ نفر در یمن جان خود را بر اثر ابتلا به وبا از دست داده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، «طارق جزارویچ» سخنگوی این نهاد بین‌المللی تأکید کرد:‌ جنگ خانمان‌سوز رژیم سعودی علیه یمن سبب شده است مقابله با انتشار بیماری وبا در این کشور دشوارتر شود.
حیدر العبادی در نشست خبری مشترک با اسحاق جهانگیری گفت: درباره سفرها و گردشگری دینی باید بگویم ملت عراق مفتخر است از زوار محترم همه ملت‌ها استقبال کند. وی افزود: در این زمینه اقدامات بسیاری انجام داده‌ایم. سال گذشته دو میلیون روادید برای زوار ایرانی و ۱۲ میلیون روادید برای زوار دیگر کشورها صادر شد.
یک پژوهش جدید از سوی مرکز مطالعاتی «اس‌ام‌تی» نشان می‌دهد، تعداد پایگاه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی در فضای مجازی و شبکه‌ها اجتماعی از ۱۲ پایگاه در سال ۱۹۹۷ به ۱۵۰ هزار پایگاه در سال ۲۰۱۴ رسید و در حال حاضر پیش‌بینی‌ها این است که تعداد آن به ۲۷۰ هزار پایگاه می‌رسد.
مقامات واحد ضد تروریسم عراق از دستگیری «شاکر محمود حمد» ملقب به «شاکر هدوله» که مسئول ارشد واحد امن داعش (واحد اطلاعات داعش) شناخته می‌شود، خبر دادند. تحلیلگران و مقامات امنیتی عراق پس از دستگیری وی اعلام کردند: «گنج گران‌بهای داعش اکنون در دست ما قرار دارد.»
در اجرای یادداشت تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین صندوق ضمانت صادرات ایران، بانک توسعه صادرات ایران و بانک خارجی کوبا که شهریور سال گذشته در هاوانا به امضا رسید، تاکنون شش میلیون یورو از بدهی حدود 50 میلیون یورویی طرف کوبایی به ایران وصول شده است.
محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به رشد 9 درصدی مصرف برق گفت: برای مصرف و تأمین 55 هزار مگاوات آمادگی داریم و اگر مصرف کشور به 57 هزار مگاوات برسد، دو هزار مگاوات کمبود تولید برق خواهیم داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات