صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۲۲۲۶

از پیشنهاد سپاه تا عکس یادگاری مردم

1ـ آیت‌الله خامنه‌ای 25 سال جلوتر از روشنفکران
کارشناس بی‌بی‌سی با اشاره به موشک‌های پرتاب شده سپاه به عمق مواضع دشمنان، گفت: [آیت‌الله] خامنه‌ای از روشنفکران ایران ۲۵ سال جلوتر است، برای اینکه فهمید خلع سلاح به معنای پایان و فروپاشی ایران است. وی همچنین به پاسخ امام خامنه‌ای به یکی از مسئولان که گفته بودند زمان مذاکره است نه موشک! اشاره می‌کند و می‌گوید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو سال پیش با انتقاد شدید از کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می‌دانند و نه موشک خاطرنشان کردند که روزگار، روزگار همه چیز است وگرنه به راحتی و به صراحت حق ملت را خواهند خورد. ایشان افزودند، اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. رهبر انقلاب نمایش موشک‌های پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران را موجب خرسندی ملت‌هایی خواندند که از آمریکا و رژیم صهیونیستی، دل‌شان خون است؛ اما کاری از دست‌شان بر نمی‌آید.

2ـ تعلیق اقدامات تقابلی کارگروه اقدام مالی برای ایران
به نوشته نشریه «وال‌استریت ژورنال» کارگروه اقدام مالی با انتشار بیانیه‌ای گفت: ایران تعهد سیاسی نشان داده و اقداماتی در راستای توصیه‌نامه‌های این نهاد انجام داده و این دلیل کافی، برای آنها به منظور تداوم تعلیق آنچه «اقدامات تقابلی» نامیده شده، است. این کارگروه با بیان اینکه تا زمان رفع کامل کمبودها و اجرای الزامات، نام ایران همچنان در بیانیه‌های عمومی این کارگروه باقی می‌ماند، به کشورها توصیه کرده در روابط اقتصادی با ایران هوشیار باشند. کارگروه اقدام مالی از چند سال پیش به بهانه مبارزه با پولشویی ایران و کره شمالی را در فهرست سیاه قرار داده است. کشورهای اروپایی برای حفظ تعلیق اقدامات تقابلی با هدف ترغیب ایران به سمت اجرای «برنامه عمل» تلاش کردند؛ اما در مقابل دولت آمریکا و لابی صهیونیستی کوشیدند تا اقدامات تقابلی از سر گرفته شود.

3ـ حمله موشکی به پیشنهاد سپاه و استقبال شورای عالی امنیت ملی بود

 سردار سرلشکر باقری درباره اقدام اخیر موشکی سپاه علیه مواضع داعش گفت: حمله موشکی مصداق اساسی مبارزه با تروریسم است و سبب وحشت تروریست‌ها، صهیونیست‌ها و حامیان‌شان شده است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره مسائل مطرح شده در زمینه دستور شلیک موشک و برخی حواشی آن تأکید کرد: اجرای عملیات علیه تروریست‌ها پیشنهاد سپاه و نیروهای مسلح بود که شورای عالی امنیت ملی از آن استقبال کرد و پس از آن سلسله‌مراتب نیروهای مسلح که تحت امر فرمانده کل قوا هستند، تصمیم‌گیری کرده و اجرای این گونه اقدامات را بر عهده گرفتند. وی تأکید کرد: این قواعد در کشور مشخص است و باید این حرف‌ها و سخن‌ها را خاتمه داد.

4ـ عکس یادگاری ملت ایران با موشک‌های سپاه

روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» با انتشار گزارشی ضمن مصاحبه با شرکت‌کنندگان در راه‌پیمایی روز قدس در تهران، حماسه مردم ایران را منعکس کرد. در این گزارش که تحت عنوان «راه‌پیمایی ضد اسرائیلی سالیانه ایران، امسال همراه با موشک‌های بالستیک بود» منتشر شده است، می‌خوانیم: «هزاران ایرانی روز جمعه در راه‌پیمایی ضد اسرائیلی سالیانه، که در حمایت از فلسطینیان برگزار می‌شود، شرکت کردند. برخی از مردم ایران با موشک‌های بالستیک به نمایش درآمده در این راه‌پیمایی عکس یادگاری می‌گرفتند؛ موشک‌هایی که یکی از آنها ذوالفقار بود؛ همان موشکی که ایران به تازگی مواضع داعش در دیرالزور را با آنها هدف گرفت...»
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات