سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۰۲۲۳۳

قیام ایران برای قدس/ تشکر مردم از سیلی اقتدار/ اعتراض به سند ۲۰۳۰

در مراسم راهپیمایی روز قدس، روزه داران تهرانی با اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمانانش، حمایت خود را از حمله موشکی سپاه به داعش بیان کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف برگزار شد.

هم اکنون و در همان دقایق اولیه مردم روزه دار در خیابان های اطراف دانشگاه تهران و میدان انقلاب حضور یافتند تا با آغاز رسمی راهپیمایی در ساعت ۱۰:۳۰ یک صدا فریاد سر داده و از رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و انگلیس و همپیمانانش اعلام انزجار کنند.

در مراسم امروز علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران سخنرانی خواهند کرد.

نمایش قدرت نظامی

همچنین با هدف نمایش قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران موشک‌های ذوالفقار و قدر سپاه در ⁧مسیر راهپیمایان روز قدس در چهارراه ولیعصر ⁩تهران به نمایش در آمدند.

کدام شخصیت ها آمدند؟

تاکنون شخصیت های مختلف کشوری و لشکری همچون حسن روحانی رئیس جمهور، امیر پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام حجازی از اعضای دفتر رهبری، شیخ حسین انصاریان، حجت الاسلام علی رازینی، اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه، سردار حاجی زاده، علی اکبر صالحی، علیرضا مرندی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، اسماعیل احمدی مقدم ، سیدمهدی هاشمی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رستم قاسمی و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در این مراسم حضور یافته اند.

۸۴۱۱ روز تا نابودی اسرائیل

در حاشیه این راهپیمایی از روزشمار نابودی رژیم صهیونیستی در میدان فلسطین تهران رونمایی شد.

ملاوردی: مسلمانان در تقابل با دشمن اتحاد داشته باشند

همچنین شهین دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور با حضور در راهپیمائی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: امید است کشورهای اسلامی با آگاهی از توطئه ها و تفرقه افکنی هایرژیم اشغالگر قدس برای ایجاد انحراف در توجه به مسئله فلسطین، در تقابل با دشمن مشترک اتحاد داشته باشند.

وی افزود: به زودی شاهد پیروزی و تحقق اهداف مشترک کشورهای مسلمان در منطقه غرب آسیا خواهیم بود.

تشکر راهپیمایان از سپاه پاسداران

مردم روزه دار تهران با سر دادن شعار «سپاه پاسداران، تشکر تشکر» از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل سیلی زدن به گروهک داعش تشکر کردند.

اعتراض به سند ۲۰۳۰

همچنین مردم پارچه نوشته و پوسترهایی اعتراض خود را به اجرای سند ۲۰۳۰ اعلام کردند.  «یونسکو اگر راست می‌گوید، اندکی به فکر کودکان فلسطینی و یمنی باشد»، «نه به ۲۰۳۰»، «امنیت خانواده در خطر است»، «آیا باید روش تربیت ایرانی با روش تربیت آمریکایی یکی باشد؟»، «با ابطال ۲۰۳۰ من را مطمئن کنید که معلم فرزندم، خودش او را تربیت می‌کند نه نسخه یونسکو»، «۲۰۳۰ باشد برای کودک‌کش‌های صهیونیست، اینجا ایران است»، «من یک دانش‌آموز هستم، ابطال ۲۰۳۰ را می‌خواهم» و «ابطال ۲۰۳۰ برابر با قطع طمع نفوذی‌هاست» مضمون دست نوشته های مردم در اعتراض به این سند بود.

امیر پوردستان: امسال اهمیت حضور مردم در صحنه دفاع از آرمان فلسطین دو چندان است

امیر پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران گفت: امسال با توجه به شرارت ها و شیطنت هایی که از سوی کشورهای مرتجع در سطح منطقه شاهد آن هستیم اهمیت حضور مردم در صحنه دفاع از آرمان فلسطین دو چندان است.

حضور افغان های مقیم تهران در راهپیمایی روز قدس

تعدادی از برادران و خواهران افغانستانی با در دست داشتن پرچم این کشور و همچنین پلاکاردهایی از شهید بلخی به جمع تظاهرکنندگان روز جهانی قدس در تهران پیوستند.

نمایش ذوالفقار

موشک افتخارآفرین ذوالفقار که سپاه پاسداران با استفاده از این موشک ها سیلی سختی به تروریست های داعش زدند در راهپیمایی روز قدس تهران به نمایش درآمد.

هم غزه هم ایران جانم فدای اسلام

گروهی از زنان با شعار "هم غزه هم ایران جانم فدای اسلام" به شعارهای مطرح شده در سال  های اخیر از سوی برخی جریانات  واکنش نشان دادند.

شرکت نیجریایی ها در راهپیمایی با عکس های شیخ زکزاکی

همچنین گروهی از نیجریایی ها با در دست داشتن عکس های شیخ زکزاکی در تظاهرات  شرکت کردند.

دانشجوی دانشگاه علم و صنعت با صندوقی در دست در وسط خیابان انقلاب، مشغول  جمع آوری کمک های مردمی برای اردوهای جهادی این دانشگاه  هستند.

رونمایی از پوستر ویژه آزادی قدس

همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس، امروز پوستر ویژه آزادی قدس رونمایی شد. در این پوستر تصاویری از رهبران کشورهای مبارز انقلابی در جبهه مقاومت و وفادار به آرمان فلسطین از جمله حضرت آیت الله خامنه ای، سید حسن نصرالله، شیخ زک زاکی و دیگر مبارزان انقلابی به نمایش درآمده است.

این پوستر با ایده تحقق وعده رهبر انقلاب که فرمودند صهیونیست‌ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید تولید شده و مراسم جشن آزادی فلسطین ازچنگ رژیم صهیونیستی طراحی و رونمایی خواهد شد.

قطعنامه پایانی

راهپیمایان تهرانی با صدور قطعنامه پایانی روز جهانی قدس ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین از رژیم صهیونیستی و همپیمانانش اعلام انزجار کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: تلاش شیطانی «آل‌سعود» و برخی از کشورهای منطقه در جهت امنیت‌سازی برای صهیونیست از طریق حمایت از تروریسم و رواج خط سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم نموده و پشتیبانی خود را از دولت، ارتش و نیروهای مردمی و مقاوم کشورهای سوریه و عراق و همچنین ملت مظلوم یمن و بحرین اعلام می‌داریم.

حضور پررنگ پرچم های مقاومت لبنان و یمن در راهپیمایی

راهپیمایی روز قدس امسال تهران در حالی برگزار شد که نمادها و پرچم های جریان مقاومت اسلامی منطقه به ویژه لبنان و یمن به طور پررنگ مشاهده شد.

گرفتن تصاویر سلفی در کنار رهبران مقاومت و پرچم جریان های مبارز از سوی دانش آموزان، از دیگر جلوه های راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در تهران است که در کنار شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود جلوه می کند.

دولت ایران پاسخ قاطع اقدامات آمریکا را خواهد داد

حجت الاسلام حسن روحانی ، در تقاطع خیابان وصال به خیل عظیم مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پیوست و همراه با آنان، خواهان تقویت وحدت مسلمانان و حمایت  از مردم مظلوم  فلسطین شد.

رییس جمهور با بیان اینکه پیام مردم در روز قدس پیام تنفر از رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است، گفت: دولت ایران پاسخ قاطع اقدامات آمریکا را خواهد داد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا؛ نماد استکبار

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران هم در خطبه های نماز جمعه روز قدس در دانشگاه تهران گفت: امروز نماد استکبار، رژیم صهیونیستی و آمریکاهستند و متاسفانه همپیمانان آمریکا در منطقه خود را به این رژیم انسان ستیز متصل کردند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: ولیعهد تازه به دوران رسیده آل سعود گفته جنگ را به تهران می کشیم، بچه تر از این هستید که این عرضه را داشته باشید صدام که از شما قوی تر بود و شما تا آخر از او حمایت کردید هیچ غلطی نتوانست بکند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات