صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۰۲۲۷۴

اخبار کوتاه یکشنبه 4 تیر

محمد‌رضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون تفاهم‌نامه خرید 73 هواپیمای ایرباس و 10 هواپیمای بوئینگ از سوی ایرلاین‌های داخلی امضا شده، گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس اطلاعی درباره نوع و نحوه قرارداد خرید هواپیما از سوی شرکت‌های خصوصی ندارند. وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، با دعوت از مسئولان ایرلاین‌های خصوصی موضوع قراردادهای خرید، تأمین منابع شرکت‌های خصوصی، تعهد شرکت خارجی و ضمانت پس از فروش را بررسی می‌کنند.
عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر با توافق‌نامه ترسیم مرزهای آبی بین مصر و عربستان موافقت کرد؛ به موجب این توافق جزایر تیران و صنافیر به عربستان واگذار می‌شود. واگذاری این دو جزیره مدت‌ها یکی از موضوعات جنجالی در مصر بود و چند دادگاه مصر حکم به مصری بودن این جزایر داده بودند. پارلمان مصر 24 خرداد ماه با این واگذاری موافقت کرد و با تصویب آن دو جزیره مورد مناقشه «صنافیر و تیران» به خاک سرزمین عربستان سعودی الحاق خواهد شد.
بنا به اخبار منتشر شده در شبکه‌های خبری آلمان، در یک مرکز که عنوان اصلی آن مسجد ابن رشد ـ گوته و متعلّق به مسلمانان لیبرال آلمان است، خطیب نماز جمعه آن یک خانم بی‌حجاب است و زنان بدون حجاب در کنار مردان، همه با هم در یک صف نماز می‌خوانند. نکته قابل توجّه اینکه همجنس‌بازان هم برای شرکت در این مراسم دعوت هستند.
علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد با اشاره به اهانت به رئیس‌جمهور در راه‌پیمایی روز قدس گفت: با اینکه توهین صورت گرفته را باید تقبیح کرد؛ اما شاید نشود به توهین‌کنندگان چندان نیز خرده گرفت؛ زیرا آنها در چهار سال گذشته شاهد توهین‌های زشت‌تری نسبت به خود بوده‌اند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از مراجعه و ثبت بیش از 10 هزار کانال فعال با کاربر بالا در فضای مجازی، در سامانه این مرکز برای شناسنامه‌دار شدن خبر داد.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر دو میلیون و هشتصدوهشت هزار نفر از مردم جزء مصر‌‌ف‌کنندگان مستمر مواد مخدر در کشور هستند.
الیاس نادران، نماینده سابق مجلس درباره شعارهای روز قدس علیه رئیس‌جمهور گفت: شعار تفرقه‌افکن ناپسند بود، سخنان تفرقه‌افکن این روزهای روحانی ناپسندتر!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات