صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۰۲۳۳۹

حرف روز/ کار فرهنگي خودجوش و تميز

کاستي‌ها و کم‌کاري‌هاي متوليان عرصه فرهنگ، سال‌هاست که مورد انتقاد رهبر حکيم انقلاب است و متأسفانه هيچ‌گاه مسئولان اين عرصه به درستی رهنمودهاي معظم‌له را نشنیده‌اند. اين وضعيت بغرنج تا آنجا ادامه يافت که رهبر فرزانه انقلاب در اولين روز از سال 1393 از جوانان سراسر کشور که در عرصه فرهنگي مشغول به فعاليت هستند[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: کاستي‌ها و کم‌کاري‌هاي متوليان عرصه فرهنگ، سال‌هاست که مورد انتقاد رهبر حکيم انقلاب است و متأسفانه هيچ‌گاه مسئولان اين عرصه به درستی رهنمودهاي معظم‌له را نشنیده‌اند. اين وضعيت بغرنج تا آنجا ادامه يافت که رهبر فرزانه انقلاب در اولين روز از سال 1393 از جوانان سراسر کشور که در عرصه فرهنگي مشغول به فعاليت هستند خواستند تا «با اراده‌ خودشان، با انگيزه‌ خودشان کار را هرچه مي‌توانند به ‌طور جدّي دنبال کنند و ادامه بدهند.»
اين ادبيات و گفتمان در طول سه سال اخير به بهانه‌هاي مختلف تکرار شد و در ديدار معظم‌له با دانشجويان در ماه رمضان امسال به اوج خود رسيد که ايشان با به کارگيري عبارت «آتش به اختيار» باب جديدي را در اين مسير گشودند.
اين رهنمود رهبر حکيم انقلاب بلافاصله با استقبال جوانان انقلابي و تشکل‌هاي خودجوشي مواجه شد که بدون کمترين امکانات و حمايتها در طول سال‌ها مشغول به انجام وظيفه در عرصه فرهنگ بوده‌اند. اما در اين ميان همان جريان‌هاي ناپاکي که سال‌هاست در عرصه فرهنگ به مهم‌ترين مانع فعاليت‌هاي انقلابي بدل شده‌اند و کاري جز ترويج فرهنگ غرب ندارند، به ميدان آمدند تا با تخريب و تحقير اين راهبرد، آن را بي‌اثر کرده و نيروهاي انقلابي را منفعل و حاشيه‌نشين کنند. اين ميزان از هجمه به خوبي هراس اين جريان وابسته، از دستاوردهاي اين حرکت را آشکار مي‌کند و نشان مي‌دهد که تحقق اين راهبرد تا چه اندازه ميتواند مؤثر افتد. متأسفانه برخي اقدامات ناشيانه و بدسليقگي برخي فعالان عرصه فرهنگي نيز بهانه را به دست اين فرصت‌طلبان داد تا بر حجم آتش خود در اين عرصه بيفزايند.
در اين ميان رهبر حکيم انقلاب مجدداً به صحنه آمدند تا با تبييني آشکارتر ابعاد کار را مشخص کرده و بهانه را از مخالفان و کارشکنان بگیرند. معظم‌‌له در نماز عيد فطر فرمودند: «آتش به اختيار به معنای کار فرهنگي خودجوش و تميز است؛ آنچه ما گفتيم معنايش اين است که در تمام کشور، جوان‌ها و صاحبان انديشه و فکر، صاحبان همّت، خودشان با ابتکار خودشان، کار را ـ کارهاي فرهنگي را ـ پيش ببرند، منافذ فرهنگي را بشناسند و در مقابل آنها، کار انجام بدهند؛ آتش‌به‌اختيار، به معناي بي‌قانوني و فحّاشي و طلبکار کردن مدّعيانِ‌ پوچ‌انديش و مديون کردن جريان انقلابي کشور نيست.»
اين سخنان رهبر معظم انقلاب بی‌شک چراغ راه نيروهاي انقلاب و رسواکننده مدعيان پوچ‌انديش خواهد بود!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات