صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۰۲۳۴۳

از بی‌‌انصافی در حق سپاه تا تأخیر در ابلاغ و اجرای برنامه ششم توسعه

1ـ فرمانده کل سپاه: دولت بدون تفنگ تحقیر می‌شود
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری با بیان اینکه دولتی که تفنگ نداشته باشد از سوی دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می‌شود، گفت: ما به درخواست دولت‌ها و با اصرار آنها و بدون آنکه حتی دولت‌ها به بسیاری از تعهدات خود در قبال سپاه عمل کنند، وارد عرصه سازندگی شدیم. وی افزود: نمی‌شود که آقایان کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار کنند و با پروژه‌هایی که سپاه می‌سازد، عکس یادگاری بگیرند و در حالی که هزاران میلیارد تومان بابت پروژه‌ها بدهکارند، با بی‌انصافی علیه سپاه حرف بزنند. فرمانده کل سپاه یادآور شد: ما معتقدیم بیگانگان فقط به فکر منافع خود و دوشیدن ایران هستند و اعتماد به آنها جز سرافکندگی و مواجه شدن با خیانت‌های پی در پی آنان نتیجه دیگری نخواهد داشت. سردار جعفری در ادامه گفت: بله صاحب تفنگ که سهل است، ما صاحب موشک‌های دشمن‌شکن هستیم و آنها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم. وی افزود: احساس می‌کنیم که این قبیل اظهارات با هدف ایجاد دوقطبی‌های کاذب، فرافکنی و فرار از عمل به تعهدات در زمینه معیشت مردم و کشور انجام می‌شود، در حالی که این روش‌ها دیگر جواب نخواهد داد.

2ـ فاصله آمار اعلام‌ شده با واقعیت!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آخرین آمار اعلام شده از مصرف‌کنندگان مواد مخدر با واقعیت فاصله دارد، بر لزوم بررسی وضعیت اعتیاد در مدارس کشور تأکید کرد. سلمان خدادادی در واکنش به بررسی‌های جدید درباره وضعیت اعتیاد در کشور بیان داشت: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر اینکه آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان افزایش یافته و سن اعتیاد نیز کاهش یافته است؛ آمارهای اعلام شده با واقعیت فاصله دارد. او در ادامه تأکید کرد: آمار مصرف مستمر مواد در طی یک سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار نفر به عنوان آمار نهایی و رسمی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شده است؛ این آمار بر اساس بررسی اعتیاد در جمعیت ۱۵ تا ۶۰ ساله بوده است و این به آن معناست که تا به امروز اقدامی جدی در زمینه بررسی وضعیت اعتیاد در مدارس انجام نشده است و وضعیت مصرف مواد مخدر در سنین پایین‌تر در نظر گرفته نشده است.

3ـ تأخیر دولت در ابلاغ و اجرای برنامه ششم توسعه

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در نامه‌ای به رئیس مجلس نوشت: پس از گذشت سه ماه از تصویب و ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران این قانون هنوز به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده است.
وی افزود: در سالی که به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، تأخیر در ابلاغ و اجرای این قانون که مبتنی بر سیاست‌های کلی برنامه ششم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تحقق این دو سیاست مهم را با مشکل مواجه خواهد کرد، از سویی این امر موجب بلاتکلیفی مردم و افراد ذی‌نفع و به دنبال آن حجم انبوه مراجعات و مکاتبات آنها با دستگاه‌های اجرایی مسئول و نمایندگان مجلس و همچنین بی‌ارزش شدن قانون خواهد شد.

4ـ عادل الجبیر: فهرست خواسته‌های ما از قطر «غیرقابل‌مذاکره» است

وزیر خارجه عربستان گفت: ریاض هیچ مذاکره‌ای در زمینه شروط 13گانه موجود برای عادی‌سازی روابط با قطر را نمی‌پذیرد و قطری‌ها باید بین قبول خواسته‌های عربستان و انزوا، یکی را انتخاب کنند. وی که ضرب‌الاجل 10 روزه کشورش به نیمه راه خود رسیده است، در سفارت کشورش در عربستان طی نشستی با خبرنگاران گفت که شروط 13گانه «غیرقابل‌مذاکره» است و در حقیقت، قرار نیست ریاض نرمشی در زمینه هیچ یک از بندها نشان دهد. جبیر در ادامه تهدید کرد: «یا شروط ما را قبول می‌کنند یا انزوا ادامه پیدا می‌کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات