حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> گزارش حماسه و جهاد
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۰۲۴۶۰

ماجرای عکس حجله ای فرمانده

حمید داود آبادی ماجرای عکس حجله ای شهید علی اصغر صفرخانی فرمانده گردان شهادت در عملیات کربلای۱ را بیان می‌کند.
پایگاه بصیرت / گروه حماسه وجهاد
به گزارش گروه حماسه و جهاد پایگاه بصیرت به نقل از تسنیم, حمید داود آبادی پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس و از رزمندگان دوران دفاع مقدس ماجرای عکس حجله ای شهید علی اصغر صفرخانی فرمانده گردان شهادت در عملیات آزادسازی مهران در عملیات کربلای1 را اینچنین بیان می‌کند:

دم غروب بود. عصر روز دوشنبه 9 تیر 1365
چند روزی بود که ارتش عراق شهر مهران را اشغال کرده بود. حضرت امام خمینی (ره) فرموده بودند: "مهران باید آزاد شود."بنا شد آن شب، گردان شهادت به فرماندهی "علی اصغر صفرخانی" خط شکن باشد.قرار بود نیروهای گردان، اولین نفراتی باشند که در تاریکی شب، وارد دشت روبه رو شوند، به تیربارهای دشمن حمله کنند، خط را بشکنند تا نیروهای دیگر گردان ها بروند برای آزادسازی مهران؛ که رفتند و مهران را دو سه روز بعد آزاد کردند.

دم غروب بود.فرمانده گردان، آمده بود تا برای آخرین بار، از بالای خاکریز، وضعیت خط مقدم دشمن را زیرنظر بگیرد.وقتی از خاکریز پایین آمد، دوربین عکاسی را از کوله پشتی درآوردم. از او خواستم با آن چهره خاکی، بایستد تا عکسی تکی از او بگیرم. ایستاد، عکس گرفتم، که شد این.با خنده گفتم:برادر صفرخانی، ان شاءالله این عکس رو می زنم روی حجله تون.خندید و گفت:عمرا اگه بتونی.و خندیدم و گفتم: حالا می بینیم.

ماجرای عکس حجله ای فرمانده

فردا صبح، سه شنبه دهم تیر ماه 1365، وقتی علی اصغر صفرخانی فرمانده گردان شهادت به شهادت رسید، همین عکس را در قطع بزرگ چاپ کردم و بر حجله اش نشاندم.

ماجرای عکس حجله ای فرمانده

منبع تسنیم


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات