صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۲۶۰۹

از اعتراض به کانادا تا خروج از فراکسیون ولایت

1ـ جریمه 7/1 میلیارد دلاری کانادا علیه ایران
یک دادگاه استیناف در آنتاریو با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران طی حکمی کشورمان را به پرداخت 7/1 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. این حکم 7/1 میلیارد دلاری علیه دولت ایران و به نفع قربانیان ادعایی تروریسم در آمریکا صادر شده است. در همین راستا، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اقدام دادگاه کانادا مبنی بر تأیید احکام غیابى دادگاه‌هاى آمریکا را مغایر‌ با رویه بین‌المللى دانست و آن را مردود خواند وی در همین زمینه گفت: اصولاً صدور حکم علیه یک دولت خارجى مغایر اصل برابری دولت‌ها و ناقض مصونیت آنها در حقوق بین‌الملل است. جمهوری اسلامی ایران حق اعتراض و پیگیری این حکم را برای خود محفوظ می‌داند. بدیهی است، فارق از تقسیم‌بندی‌های داخلی قوا در کانادا، دولت این کشور به طور مستقیم مسئول هرگونه خسارت مادی و معنوی احتمالی در اثر این قبیل اقدامات خلاف حقوق بین‌الملل از سوی بخش‌های مختلف حاکمیت کانادا خواهد بود.

2ـ خروج فراکسیون نمایندگان ولایی از فراکسیون ولایت
جبار کوچکی‌نژاد، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: در جلسه دیروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس که بیش از 130 عضو دارد، مقرر شد که ما دیگر زیر چتر فراکسیون ولایت مجلس نباشیم و به صورت مستقل به عنوان فراکسیون نمایندگان ولایی تصمیم‌گیری کنیم؛ البته در صورت ضرورت با دیگر فراکسیون‌ها تعامل خواهیم داشت. نماینده مردم رشت در مجلس گفت: این موضوع مورد تأیید اکثریت اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس قرار گرفت؛ از این رو بنا شد چارچوب و مرام‌نامه مستقل داشته باشیم و از این پس زیرمجموعه فراکسیون‌های دیگر نباشیم.

3ـ استقرار نیروهای نظامی روسیه در «مناطق حائل» سوریه
«الکساندر لاورنتیوف» نماینده روسیه در مذاکرات «آستانه» گفت: مسکو پس از نهایی شدن توافقات با ایران و ترکیه، احتمالاً ظرف دو تا سه هفته آینده نیروهای نظامی خود را در مناطق کاهش تنش(مناطق حائل) در سوریه مستقر خواهد کرد. «لاورنتیوف» افزود: هدف از این اقدام نظارت بر مناطق مرزی در نقاط کاهش تنش است که احتمالاً بر سر آنها میان ایران، روسیه و ترکیه توافق خواهد شد. مذاکره‌کننده ارشد روسیه همچنین گفت: مسکو، آنکارا و تهران هنوز بر سر جزئیات این طرح توافق نکرده‌اند.

4ـ اتهامات قاضی کهریزک
 غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران درباره «حیدری‌فرد» یکی از قضات پرونده کهریزک که به ۱۵ سال حبس محکوم شده است، گفت: این فرد اتهامات متعددی، مانند تصرفات غیر قانونی، استفاده غیر قانونی از اموال دولت، ارتشا، استفاده از سلاح و درگیری در حوزه‌های مختلف و... دارد و به همین اتهامات محکوم شده است. او ادامه داد: البته این فرد یک پرونده دیگر هم دارد که در حال بررسی است و چون اتهامات هنوز اثبات نشده، من از بیان آن اتهامات معذورم.

5ـ هدایت‌الله آقایی راهی اوین شد
 هدایت‌الله آقایی، عضو حزب کارگزاران که یک پرونده مفتوح درباره توهین به مسئولان نظام داشت، به دو‌ سال حبس تعزیری محکوم شد و پس از درخواست تجدیدنظر، حکم وی به شش ماه، یعنی حداقل مجازات تقلیل یافت. حکم شش ماه حبس لازم‌الاجرای آقایی از شنبه دهم تیر ماه در زندان اوین آغاز شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات