صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۲۶۹۳

از ترامپ واقعی تا ایران قدرتمند

1ـ ایران قادر است تا صدها کیلومتر دورتر از مرزهایش اعمال قدرت کند
اندیشکده صهیونیستی «بگین‌ ـ سادات» در تحلیلی درباره حملات موشکی ایران به مواضع داعش نوشت: به دنبال حمله تروریستی هفت ژوئن داعش به تهران، جمهوری اسلامی قول انتقام از آنها را داد و در این انتقام‌جویی در 17 ژوئن موشک‌های نقطه‌زن بالستیک خود را به برخی مقرهای داعش در دیرالزور شلیک کرد. ایران از این مسئله برای نمایش قدرت موشکی خود استفاده کرد؛ نمایشی که طراحی شده بود تا نشان دهد نیرویی هم‌تراز با روسیه و آمریکا است. در ادامه تحلیل آمده است: ایران می‌تواند تا صدها کیلومتر دورتر از مرزهایش اعمال قدرت کند و اراده و عزم راسخی برای حل بحران ‌با استفاده از نیروی خود برای پیشبرد منافعش در منطقه دارد. در پایان این مطلب آمده است: برتری نیروی زمینی و هوایی در حال محو شدن است و کشورهایی، مانند ایران و کره شمالی بر روی توان موشکی به منزله موردی حیاتی در حفظ امنیت‌شان تمرکز کرده‌اند.

2ـ برجام در دیدار خصوصی سران آمریکا و انگلیس
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: در حالی که اظهارنظرهای ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا ادامه دارد،‌ او در دیدار دوجانبه با نخست‌وزیر انگلیس در حاشیه نشست گروه 20 باز هم از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام و گروه 1+5 انتقاد کرد. بر پایه این گزارش، دیدار خصوصی بین دونالد ترامپ و ترزا می در هامبورگ بیشتر از زمان‌بندی که از قبل در نظر گرفته شده بود، طول کشید. به گفته یک مقام انگلیسی،‌ ترامپ در این دیدار دوجانبه بر مخالفتش با برجام تأکید و نخست‌وزیر انگلیس حمایت کشورش از توافق هسته‌ای را تکرار کرد. بلومبرگ در گزارش مذکور آورده است: هر چند به ‌صورت رسمی اظهارنظری درباره صحبت‌های این دو رهبر غربی در زمینه برجام منتشر نشده، اما پیش از این، ‌ترامپ بارها در مخالفت با توافق هسته‌ای و ترزا می در حمایت از آن حرف زده بود.

3ـ ترامپ واقعی با ترامپ تلویزیونی فرق دارد
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پایان نشست گروه 20، از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تعریف کرد و گفت: مسکو و واشنگتن می‌توانند روابط خود را احیا کنند. وی که در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، درباره دیدارش با ترامپ گفت: دو طرف توانسته‌اند رابطه‌ای شخصی با یکدیگر ایجاد کنند. پوتین افزود: ترامپی که در تلویزیون می‌بینید، با ترامپ واقعی فرق دارد. او آدم خاصی است، منظور شما را درک می‌کند، کلمات شما را بسیار سریع تحلیل می‌کند و می‌تواند به پرسش‌ها پاسخ دهد. رئیس‌جمهور روسیه گفت: در ابتدای نشست، به ترامپ توضیح داده است که هیچ دخالتی در انتخابات آمریکا نداشته است. او گفت: تصور می‌کند ترامپ پس از پرسیدن چند سؤال، از توضیحات وی قانع شده، اما «بهتر است که از خود او بپرسید.»

4ـ 78 قاضی در سال 95 تعلیق شدند
مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرد: در سال گذشته 78 قاضی تعلیق شدند که در مقایسه با سال پیش از آن 20 درصد افزایش داشته است. مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه انجام اقدامات حفاظتی، اطلاعاتی و نظارتی، از قبیل حفاظت کارکنان، اطلاعات، اسناد، تجهیزات، ایجاد امنیت و مقابله با فساد را در راستای حفظ سلامت و استقلال دستگاه قضایی به عهده دارد. بر همین اساس، در سال  گذشته 27 هزار و 920  گزارش خبر به این مرکز واصل شد که در مقایسه با سال پیش از آن 41 درصد رشد داشته است. در سال گذشته با 178 وکیل، 64 کارشناس و 103 کارچاق‌کن و جاعل برخورد شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات