صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۲۶۹۴

اخبار کوتاه یکشنبه 18 تیر

سیدعمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طرحی را برای آغاز گفت‌وگوها با عربستان پیشنهاد داده و از امیر کویت خواسته بود در این چارچوب ایفای نقش کند، گفت: عراق نیز می‌تواند در نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان نقش مثبت ایفا کند. باید با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. این کشورها باید با هم سر میز گفت‌وگو بنشینند و نگرانی‌های هم را رفع کنند. در غیر این‌صورت همه متضرر خواهیم شد.
رجب طیب‌اردوغان در حاشیه نشست گروه 20 در هامبورگ با بیان اینکه انتظارات از اقدامات مشترک مسکو و آنکارا در زمینه سوریه بالاست، گفت: اقدامات فراوانی صورت گرفته است تا روابط روسیه با ترکیه گسترش یابد. وی همچنین خطاب به پوتین گفت: شخصاً و از جانب مردم کشورم از نقشی که شما در سوریه ایفا می‌کنید، تقدیر می‌کنم.
مشاور وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه دو و نیم میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، گفت: بانک مرکزی فشار زیادی برای فروش خانه‌های خالی به بانک‌ها وارد کرده است؛ چون بخش قابل ملاحظه‌ای از خانه‌های خالی در تملک بانک‌هاست. وی افزود: مازاد مسکن نشان‌دهنده این نیست که خانه لازم نداریم، برای خانه اولی‌ها نیازمند مسکن هستیم.
وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که در دیدار با همتای آمریکایی خود درباره بحران قطر و آنچه «دخالت‌های ایران» نامید، گفت‌وگو کرده‌اند. «عادل الجبیر» با بیان اینکه دیدارش با وزیر خارجه آمریکا نتیجه‌بخش بوده است، اعلام کرد: بیانیه اجلاس سران گروه ۲۰ که در هامبورگ آلمان برگزار شد، درباره مبارزه با تروریسم شفاف و واضح بود.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌ دولت یازدهم در همایش روز ملی صنعت و معدن گفت: رئیس‌جمهور با مشورتی که با نهادها و ارکان حکومت می‌کند، دولتی را انتخاب می‌کند که با وعده‌هایی که به مردم در انتخابات در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داده، سازگار باشد و بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد.
با توجه به قطعی بودن تداوم حضور رحمانی‌فضلی در وزارت کشور و همچنین معرفی شدن نهاوندیان در مقام وزیر بازرگانی در دولت دوازدهم، یکی از دو گزینه واعظی یا شریعتمداری رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم خواهند بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات