صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۰۲۷۰۷

حرف روز/ مقاومت، استقلال و آزادی

روز گذشته خبر مسرت‌آفرین آزادی کامل شهر موصل خاطرات شیرین آزادی خرمشهر را تداعی و تکرار کرد[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: روز گذشته خبر مسرت‌آفرین آزادی کامل شهر موصل خاطرات شیرین آزادی خرمشهر را تداعی و تکرار کرد. موصل را نیز خداوند همانند خرمشهر پس از مدت‌ها در پرتو مقاومت و ایستادگی مردم عراق و جهاد ایثارگرانه نیروهایی ارتش و حشد الشعبی این کشور آزاد کرد و تروریست‌هایی که از اقصی نقاط جهان با وعده‌های آمریکایی و سعودی آمده بودند تا در قامت بدیلی برای انقلاب اسلامی با تشکیل پروژه خلافت در خدمت نظام سلطه و ارتجاع منطقه نقش‌آفرینی کنند و دولت اسلامی مطلوب آمریکا را تشکیل دهند، فضا را به گونه‌ای سنگین دیدند که فرار را بر قرار ترجیح دادند. آزادسازی موصل در وضعیت کنونی که بازیگران عمده تحولات منطقه‌ای به فکر بازسازی صحنه بازی منطقه‌ای با هدف حفظ توازن میدانی و سیاسی به نفع تروریست‌ها هستند، از چند نظر اهمیت ویژه‌ای دارد:
1ـ تغییر صحنه تحولات به نفع جبهه مقاومت؛ تحرک جدید جبهه آمریکایی‌ ـ صهیونیستی ـ سعودی برای تقویت جبهه تکفیر و معارضه علیه جبهه مقاومت که در هفته‌های اخیر شاهد آن بودیم، مثمر ثمر واقع نشد و آزادسازی موصل نشان داد جبهه تکفیر در وضعیت شکست قرار گرفته است.
2ـ مهر ابطال بر پروژه خلافت؛ واقعیت تغییر هندسه تحولات منطقه‌ای و شکست تروریسم و جریان تکفیری شکست ساختارهای بدیل انقلاب اسلامی از حیث نظری و عملی به ویژه پروژه خلافت است که از سوی آمریکا و سعودی دنبال می‌شود.
3ـ تداوم انتقام‌جویی؛ آزادسازی موصل مسلماً به معنای اتمام اقدامات کور تروریستی نخواهد بود و به نظر تحلیلگران احتمال تداوم اقدامات تروریستی انتقام‌جویانه وجود دارد که هوشیاری کامل مسئولان و مردم عراق را می‌طلبد.
4ـ استقلال و آزادی؛ پیام مهم آزادسازی شهر موصل این است که مقاومت و ایستادگی جانانه هر ملتی در برابر ظلم، تجاوز و تعدی، استقلال سیاسی واقعی و آزادی کامل را برای آنها به ارمغان خواهد آورد. این در حالی است که استکبار جهانی و دست‌نشانده‌های منطقه‌ای آن همه تلاش خود را به کار بسته تا جلوی استقلال کشورها و ملت‌ها را بگیرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات