صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۰۲۷۱۰

از هزینه‌های دولت تا صراحت جان بولتون

1ـ بانک مرکزی: جهش هزینه‌کرد دولت در ماه منتهی به سال انتخابات
بر اساس گزارش بانک مرکزی، میزان هزینه‌های جاری دولت در سال 95، 207 هزار میلیارد تومان و میزان اعتبارات عمرانی در کل سال گذشته حدود 42 هزار میلیارد تومان بوده است. بر اساس این، میانگین ماهیانه هزینه‌های جاری و اعتبارات عمرانی در این سال 20 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در ماه اسفند 53 هزار میلیارد تومان، یعنی بیش از 6/2 برابر بوده است. این در حالی است که تا بهمن ماه سال گذشته کل هزینه‌های جاری دولت 178هزار میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی تنها 5/18 هزار میلیارد تومان بوده است. به این ترتیب، پرداخت‌های عمرانی در آخرین ماه سال نسبت به 11 ماه گذشته حدود 24 هزار میلیارد تومان و پرداخت‌های هزینه‌ای حدود 29 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. گفتنی است، برخی کارشناسان معتقدند، نزدیک شدن به فصل انتخابات با افزایش یکباره هزینه‌کرد دولت در ماه پایانی سال بی‌ارتباط نبوده است.

2ـ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: مرتبطان داخلی آمدنیوز شناسایی شوند
عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مسئولان از مصاحبه با رسانه‌های معاند پرهیز می‌کنند، گفت: کسانی که برای رسانه‌هایی همچون آمدنیوز و دیگر رسانه‌های ضد انقلاب خوراک خبری تهیه می‌کنند، باید وزارت اطلاعات آنها را شناسایی کند و با آنها برخورد شود. نماینده مردم شیروان در مجلس با اشاره به ارتباط برخی از افراد در داخل کشور با آ‌مدنیوز، گفت: همه مسئولان از مصاحبه با شبکه‌های ضد انقلاب، از جمله آمدنیوز پرهیز دارند و هیچ یک از مسئولان با آنها مصاحبه نمی‌کنند. عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: شکی نیست پایگاه‌ها، خبرگزاری‌ها و رادیو و تلویزیون‌های معاند به هیچ وجه خیر و صلاح کشور ما را نمی‌خواهند و به دنبال تفرقه‌افکنی در کشور و ضربه به نظام و کشور هستند.

3ـ العبادی: جهان فکر نمی‌کرد به این زودی داعش را در موصل شکست دهیم
نخست‌وزیر عراق پس از دیدار با فرماندهان عراقی حاضر در شهر عراق، طی بیانیه‌ای آزادی موصل را اعلام و بر ضرورت بازسازی فوری این شهر تأکید کرد. حیدر العبادی که عصر روز گذشته برای اعلام آزادی موصل وارد این شهر شده بود، پس از دیدار با فرماندهان عراقی حاضر در این شهر، گفت: بازسازی زیرساخت‌ها و برگرداندن خدمات دولتی به این شهر در اولویت قرار دارد. بنا بر اعلام شبکه العربیه، نخست‌وزیر عراق گفت: جهان فکر نمی‌کرد که ما با این سرعت بتوانیم داعش را در موصل شکست بدهیم. وی پیروزی‌های به دست آمده در جنگ علیه داعش را نتیجه فداکاری‌های نیروهای عراقی دانست که با شجاعت جهان را شگفت‌زده کردند.

4ـ جان بولتون: ایران معضل اساسی آمریکا در خاورمیانه
به گزارش ورلد نیوز، «جان بولتون» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل و از چهره‌های ضد ایرانی و حامی منافقین در تازه‌ترین اظهارات خود علیه ایران گفت: آمریکا یک معضل اساسی در خاورمیانه دارد و آن، تهران است. وی در ادامه افزود: در حال حاضر آمریکا یک رئیس‌جمهور دارد که این تهدید را درک می‌کند. برای اولین بار طی هشت سال گذشته، می‌توانم بگویم که رئیس‌جمهور آمریکا به طور کامل مخالف حکومت ایران است. بولتون تأکید کرد: احساس رئیس‌جمهور در این زمینه درست است و او این را شفاف گفته است. وی در طول رقابت‌های انتخاباتی مخالفت خود را با توافق هسته‌ای به طور کامل اعلام کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات