صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۲۷۱۱

اخبار کوتاه دوشنبه 19 تیر

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بنا به درخواست آقای چمران و تعدادی از اعضای لیست خدمت، 14 صندوق در شهر تهران کنترل مجدد خواهد شد. منظور از کنترل مجدد آن است که صورت جلسات این ۱۴ صندوق که در دست هیئت نظارت، معتمدان محلی و فرمانداری است، با یکدیگر تطبیق داده می‌شود. اگر این صورت جلسات با یکدیگر تطابق نداشته باشد، صندوق‌ها باز شده و دوباره کنترل می‌شود و اگر اختلاف معناداری وجود داشته باشد، در هیئت مرکزی مطرح می‌شود.
مطالبات معوق، سررسید گذشته و مشکوک‌الوصول بانک‌ها در سال ۹۵ با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش مواجه شده است. در حالی که مانده مطالبات معوق، سررسید گذشته و مشکوک‌الوصول بانک‌ها در پایان سال 94 بیش از 80 هزار میلیارد تومان بوده است، این رقم در پایان سال 95 از مرز 100 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. بنا بر این گزارش، در سال گذشته 2/11 درصد از مانده مطالبات بانک‌ها معوق و سررسید گذشته بوده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: رشد مصرف برق بیشتر در کلان‌شهرها، از جمله در استان‌های تهران، خوزستان، فارس، خراسان، اصفهان و آذربایجان رخ داده است. هوشنگ فلاحتیان در ادامه افزود: امسال رشد 3/7 درصدی مصرف برق در 14 تیر ثبت شد که رقم بی‌سابقه‌ای است؛ اگرچه بخشی از این مصرف به دلیل افزایش گرما به ویژه در منطقه جنوب بوده است.
علی وقف‌چی، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی از اضافه شدن 10 امضای دیگر به طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس درباره مشکلات سپرده‌های مردم در مؤسسات مالی و اعتباری خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه چند نفر از امضاکنندگان اولیه امضای خود را بازپس گرفته بودند، تعداد امضاهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس دوباره به 132 رسید.
در پی آزادی کامل شهر موصل عراق و شکست داعش در این شهر، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی چهار پیام جداگانه این پیروزی را به حیدر العبادی نخست‌وزیر؛ هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و فرمانده حشد الشعبی؛ ژنرال عرفان المیالی، وزیر دفاع؛ ابومهدی المهندس، قائم‌مقام فرمانده حشد الشعبی عراق و ملت عراق تبریک گفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات