فرهنگی >>  فرهنگی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۰۲۷۲۷

تحدید نسل ایرانیان و تحقق سیاست های آمریکا

روز گذشته در نشستی که برای بررسی آمار جمعیت با حضور کارشناسان این موضوع در دفتر شورای زنان، برگزار شد، دکتر کبری خزعلی که نقش مهمی در افشای پروژه «تحدید نسل» در ایران توسط سازمان ملل و تشکیلات وابسته به صهیونیست ها داشته است، گزارشی از وضع موجود و وضعیت گذشته که توسط مرکز رصد شورای زنان تهیه شده است را ارائه کرد.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی/ شیرین زارع پور
موضوع نگران کننده «افزایش جمعیت جهان»، سال هاست که ذهن نظریه پردازان آمریکایی را به خود مشغول ساخته و باعث شده در این باره وارد برنامه های عملیاتی برای کنترل جمعیت دنیا شوند. این برنامه ها که در نوع خود اقداماتی سوداگرایانه علیه انسانیت است، هر سال با فرارسیدن روز جهانی جمعیت (یازدهم ژوئیه هر سال) مورد توجه منتقدان می گیرد.
رونهولت، رئیس آژانس توسعه بین المللی آمریکا در مصاحبه ای پرده از این سیاست برداشته و اذعان می کند که یک چهارم از تمامی زنان جهان باید عقیم شوند تا برنامه های آمریکا برای کنترل جمعیت جهان به اهداف خود برسد و آمریکا بتواند نظام اقتصادی مدنظر خود را حفظ کند. اجرای این اهداف عمدتا توسط صندوق بین المللی پول و آژانس های متحد از جمله یونیسف، صندوق جمعیت، سازمان بهداشت جهانی، یونسکو و سازمان کشاورزی و تغذیه بین المللی فائو صورت می پذیرد؛ چرا که به باور کارشناسان آمریکایی، اگر سطح تکنولوژی و علم به ویژه در زمینه نظامی در کشورهای دیگر رشد یابد و با آن ها مساوی شود، افزایش جمعیت، عامل قطعی موفقیت ملت ها خواهد بود.

تحدید نسل ایرانیان و تحقق سیاست های آمریکا

در این میان، سیاست تحدید نسل در ایران به فرمایش مقام معظم رهبری در یک برهه ای از زمان درست بوده است و طبق بررسی های به عمل آمده، در سال 71 ما به همان مقاصدی که از تحدید نسل وجود داشته رسیده ایم و از سال 71 به بعد باید این سیاست تغییر می کرد. اما، کوتاهی مسئولین در این زمینه باعث شد کار به جایی برسد که در سال 1391، رهبر معظم انقلاب، برای اعمال و ادامه دار بودن این سیاست که تا جایی پیش رفته بود که به عنوان «فرهنگ» و «باور» بین مردم جا افتاده بود، عذرخواهی کرده و تذکر دهند که جمعیت کشور به سمت پیری در حال حرکت است و مسئولین را به این امر توجه دادند که در این سیاست حتما باید تجدید نظر شود و علاوه بر فرهنگ سازی افزایش جمعیت، سیاست تحدید نسل نیز توسط مسئولین از قاعده اجرا خارج گردد. 
به طور دقیق، 5 سال از مطرح کردن این موضوع توسط رهبر معظم انقلاب می گذرد و علیرغم آن چه مسئولین اعلام می کنند که ما رشد خوبی را در افزایش جمعیت، میزان باروری و جمع شدن بساط پیشگیری داشته ایم، همچنان خطر تحدید نسل در کشور موجود است و جای تعجب است که (کنترل جمعیت) به نام افزایش باروری و سلامت باروری در حال اجراست و بودجه فراوان و دو چندانی در این زمینه صرف می شود که  باید گفت تغییرات اسمی صورت پذیرفته، اما عملا برنامه های تحدید و کنترل جمعیت، به اشکال دیگری در حال اجراست. 
مجموعه مشاوره ها، توصیه ها و گاه تهدیدها از سوی مراکز بهداشتی به این موضوع کمک شایانی کرده و بحث «غربالگری» که مدتی است توسط مراکز بهداشتی به صورت اجباری در حال اجراست نیز، با تشخیص نا بجا، عدم استاندارد دستگاه ها و ایجاد نگرانی کاذب برای خانواده ها، سقط جنین را افزایش داده و به اعلام  معاون محترم وزیر بهداشت، 350 هزار سقط، در فضایی که با وجود پیشرفت های علمی و تکنولوژی در این زمینه وجود دارد، اتفاق افتاده است. 
روز گذشته در نشستی که برای بررسی آمار جمعیت با حضور کارشناسان این موضوع  در دفتر شورای زنان، برگزار شد، دکتر کبری خزعلی که نقش مهمی در افشای پروژه «تحدید نسل» در ایران توسط سازمان ملل و تشکیلات وابسته به صهیونیست ها داشته است، گزارشی از وضع موجود و وضعیت گذشته که توسط مرکز رصد شورای زنان تهیه شده است را ارائه کرد. 
بر اساس این گزارش، وضعیت فعلی به تحقیق مرکز رصد شورا، به این صورت عنوان شد: با وجود اینکه در گفتمان سازی و در مراکز فرهنگی دانشگاه ها، سازمان های مردم نهاد و حوزه های علمیه تا سال 93 وضعیت خوبی را شاهد بوده ایم، اما پس از آن و خصوصاً در سال 95 این جنبش کاملا خاموش و بدون تحرک گشته است و علیرغم آن چه انتظار می رود، در گفتمان اجتماعی به موضوع افزایش جمعیت پرداخته نمی شود.
وی با اشاره به سیری که لایحه افزایش جمعیت در مجلس طی کرده است، افزود لایحه ای از دولت وقت، سال 93 به مجلس رفت که در آن لغو قانون تنظیم خانواده ذکر شده بود و این لایحه توسط کسانی که مدافع کنترل جمعیت بودند، کنار زده شد.  پس از آن، طرح، و نه لایحه، از شورای زنان به مجلس ارائه گردید، اما این طرح 4 ماده ای افزایش جمعیت در مجلس دچار استحاله گردید و رها شده است. اکنون با تغییر نام ها و عناوین، همایش سلامت باروری برگزار می شود، ولی علاوه بر روش های پیشگیری که در گذشته اجرا می شد، دو اتفاق تازه هم علت مهمی برای جلوگیری از افزایش جمعیت در حال رقم خوردن است. موضوع غربالگری که در کشورهای دیگر با این شدّت و اجبار وجود ندارد و قانون نانوشته غیر معقول  دیگری که در بین پزشکان انتشار داده شده که اگر کودکی ناقص به دنیا بیاید، تمام هزینه های بعد از تولد بر عهده پزشک مربوطه است و این در حالی است که همین پزشک در بقیه بیماری ها، مسئولیتی بدین شکل را ندارد.

پس رفت حوزه جمعیت

در ادامه این نشست، آخرین آمار توسط علی اکبر محزون، مدیر کل دفتر اطلاعات و آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال، در رابطه با رشد موالید ارائه شد که بیانگر روند کاهش رشد جمعیت در کشور بوده است.
 طبق آخرین آمار سرشماری جمعیتی حدود 79026270 (هفتاد و نه میلیون و بیست و شش هزار و دویست و هفتاد) نفر در کشور ساکن هستند. میزان رشد در دهه شصت 3.9، دهه هفتاد 1.96، دهه هشتاد 1.6، و در سال 95، 1.2 درصد بوده است که نشان می دهد رشد جمعیت کاهش پیدا کرده است.
جمعیت جوان کشور نیز پس از سال 90 رو به کاهش رفته  و با گذراندن این سیر، از سال 85، هر سال، 4 الی 5 درصد از سهم جمعیت جوان کشور، کاهش یافته است و در مقابل، جمعیت سالمند رو به افزایش. 
آمارهای دیگری هم که توسط کارشناسان مربوط به بحث جمعیت، در جلسه ارائه شد نیز حاکی از این است که جمعیت کشور همچنان رو به کاهش بوده و جای تعجب است که برخی مسئولین، اطلاعات و آمار غلطی از وضع موجود می دهند، با وجود این که به نظر می رسد، در جهت تقویت سیاست های جمعیتی به منظور کاهش جمعیت، متقاعد شده اند و دانسته یا ندانسته تحت مدیریت سیاسی سازمان های بین المللی برای اجرای سیاست های جمعیتی قرار گرفته اند. 
در پایان باید گفت جا دارد در این زمینه فرهنگ سازی گسترده ای صورت پذیرد و آن چه از سال 1391 تا کنون  انجام شده کافی نبوده است. حضور حوزه های علمیه، پایگاه های بسیج، دانشگاه ها، تشکّل های مردم نهاد و دیگر مراکز برای آگاه سازی و تغییر نگرش هایی همچون نگاه فمنیستی، وعده فقر، فرد گرایی و نگاه هایی که این باور را در مردم ایجاد کرده، لازم و ضروری به نظر می رسد. آموزه های اسلامی نگاه باورمند به وعده های خداوند و پذیرفتن این وعده که در صورت فرزند آوری و ازدواج، رزق و روزی افزایش می یابد و خداوند خود متضمن روزی بندگان خود است، مشوق بسیار خوبی برای این موضوع باید باشد./الف/گ/
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات