صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۰۲۷۵۹

حرف روز/ چه کسي موشک‌ها را ساخته است؟

رئيس‌جمهور روز گذشته در بخشي از سخنراني خود در مراسم افتتاح جشنواره عمران سلامت با اشاره به عملکرد دولت، گفت: «ما مي‌شنويم که يک موشکي از خاک ايران حرکت کرد و مراکز تروريستي را هدف قرار داد، آنهايي که اين موشک را پرتاب کردند و در اين راه تلاش کردند، اما اين موشک را چه کسي درست کرد. سازنده اين موشک دولت است[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: رئيس‌جمهور روز گذشته در بخشي از سخنراني خود در مراسم افتتاح جشنواره عمران سلامت با اشاره به عملکرد دولت، گفت: «ما مي‌شنويم که يک موشکي از خاک ايران حرکت کرد و مراکز تروريستي را هدف قرار داد، آنهايي که اين موشک را پرتاب کردند و در اين راه تلاش کردند، اما اين موشک را چه کسي درست کرد. سازنده اين موشک دولت است. وزارت دفاع جزئي از دولت است، پولش را چه کسي تأمين کرد؟ بخش اقتصادي کشور آن را تأمين مي‌کند.»
اين اظهارات در حالي بيان مي‌شود که متأسفانه در طول سال‌هاي صدارت و به ویژه در فضاي معطوف به انتخابات گذشته، آقاي روحاني، حامیان او و جريان وابسته به وي با ادبياتي تند عليه برنامه‌هاي پيشرفت نظامي ـ تسليحاتي کشور و نهادهاي متولي آن سخن گفته‌اند. هنوز اذهان عمومي انتشار اين توئيت در فضاي مجازي را که «دنياي فردا، دنياي گفتمان‌ها است نه موشک» از ياد نبرده است! تعبيري که رهبر معظم انقلاب در واکنش به آن فرمودند: «اينکه بگويند فرداي دنيا، فرداي مذاکره است، دنياي موشک نيست اين اگر از روي ناآگاهي گفته شود که ناآگاهي است؛ اما اگر از روي آگاهي باشد خيانت است.»
متأسفانه مواضع اتخاذ شده آقاي روحاني در مواجهه با پيشرفت‌هاي نظامي دچار تناقض‌هاي آشکاري است که اين تناقض به دستمایه شوخی اين روزهاي افکار عمومي تبديل شده است که رئيس‌جمهور بايد تلاش کند از اين رفتار دوگانه رهايي يابد! اين شيوه صحيحي نيست که از يک سو سخنانی در ضديت با پيشرفت تسليحاتی ـ دفاعي شنيده شود يا بودجه دفاعي کشور با محدوديت‌هاي جدي مواجه شود و از ديگر سو وقتي اقدامات دفاعي ـ نظامي با اقبال مردمي مواجه مي‌شود، اين دستاوردها مصادره به مطلوب شود!
حقيقت آن است که در نگاهي ملي، دستاوردهاي عرصه‌هاي مختلف علمي، نظامي، امنيتي، اقتصادي، فرهنگي و... متعلق به فرد يا جناح و سازمان و نهاد خاصي نيست! پيشرفت و توسعه کشور محصول پول و بودجه و سرمايه و... فلان وزارتخانه نيست! بلکه همه اين توانمندي‌ها از جمله افزايش روزافزون قدرت موشکي جمهوري اسلامي، محصول اراده و انديشه انقلابي و برخاسته از روحيه انقلابي‌گري جواناني است که خود را خادم ملت مي‌دانند و بي‌نام و نشان شبانه‌روز در حال تلاشند و شعار «ما مي‌توانيم» را در عمل انقلابي خود به منصه ظهور رساندهاند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات