تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۰۲۸۷۳
روایت رئیسی از انتخابات 96

رأی ۱۶ میلیونی علی‌رغم باران تهمت و تخریب نشانه مهمی است

(روزنامه كيهان – 1396/04/21 – شماره 21669 – صفحه 10)

چندی پیش در ایام تعطیلات عید سعید فطر مدیران عامل برخی خبرگزاری‌های کشور - از جمله فارس و تسنیم- سفری به مشهد مقدس داشته و طی این سفر، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز دیدار می‌کنند. در این دیدار، سؤالات مختلفی درباره چرایی ورود حجت‌الاسلام رئیسی به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نیز تحلیل وی از متن، حاشیه و نتیجه این انتخابات مطرح گردید که متن کامل آن در این دو خبرگزاری منتشر شده و چکیده‌ای از مهم‌ترین محورهای سخنان رئیسی در ادامه می‌آید.

* به این انتخابات قدم گذاشتم که بگویم رفتار و مدیریت انقلابی آن تصویری نیست که دشمنان آن را ساخته‌اند و گام اول برای اینکه وضعیت کشور اصلاح شود اصلاح این تصویر است.

* اگر رأی مناطق مختلف را تحلیل کنید، متوجه می‌شوید که مشارکت قشر ضعیف و محروم، در انتخابات کاهش پیدا کرده است و این نقطه ضعف دولت‌ها است که گاهی با سیاست‌های غلط‌شان امید مردم و بخصوص طبقه محروم را کم کرده‌اند.

* در این انتخابات ناکارآمدیها بخش‌هایی از جامعه را از مشارکت‌جویی سیاسی ناامید کرد.

* این انتخابات حداقل خاصیتی که داشت این بود که دولت را وادار کرد صدای مردم را بشنود. همین موفقیت کمی نیست.

* فکر می‌کنم یک فایده حضور بنده، قدرت دادن به صدای ضعیف محرومین و امیدوار کردن آنها به اهداف و پرچم و شعارهای اصلی انقلاب بود.

* صداوسیما که باید ملی و فراجناحی باشد، به دلایلی از جمله گروکشی‌ها در خصوص بودجه و گاهی گرایش‌های خاص تحلیلی، در مقاطع نزدیک به انتخابات متأسفانه به روابط عمومی و ستاد تبلیغی دولت تبدیل شده بود.

* پیش خود می‌گفتم که اولاً طرفِ رقابت، فردی است که لباس دین و روحانیت را به تن دارد و لااقل در این قضیه حد نگه می‌دارد؛ نه اینکه کاری نمی‌کند، بلکه بالاخره تا یک جایی جلو می‌رود، ثانیاً ایشان از اول انقلاب مسئولیت داشته، بنابراین لااقل حریم نظام و اصول اخلاقی انتخابات را نگه می‌دارد؛ ثالثاً اکنون رئیس‌جمهور است و شئونات رئیس‌‌جمهور را حفظ خواهد نمود؛ خب در انتخابات و خصوصاً ده روز آخر هر سه محاسبه ما بهم خورد.

* سپاسگزار آن اعتماد 16 میلیونی هستم که با وجود باران سیل‌آسای تهمت و تخریب، باز هم به بنده اعتماد کردند؛ این موضوع فارغ از اینکه به بنده رأی داده شده، نشانه مهمی است و واقعاً جای تأمل و بررسی دارد.

* همه نیروهای انقلاب فراتر از دسته‌بندی‌های رایج سیاسی، دور هم جمع شوند و برای حرکت‌های بعدی، همفکری و همکاری‌ها را به نفع مردم و خصوصاً محرومان تقویت نمایند. انقلاب از دورهم جمع شدن و هم‌افزایی نیروهای مردمی و وفادار، خیر و برکت دیده و از اختلاف و شکاف، آسیب.

* (با اشاره به دیدار کوتاه خود با امیرحسین مقصودلو و عملیات روانی و تخریبی گسترده رقیب در این مورد) شنیدم که تصاویر نامناسبی از گذشته که او از آنها اعلام برائت کرده با طراحی همان اتاق عملیات روانی به‌طور گسترده در فضای مجازی پخش شد. خُب، این کار خیلی زشت و حرام بیّن و اشاعه فحشاء از جوانی است که اظهار می‌کند من توبه کرده‌ام. این گناهی عظیم‌تر است.

http://kayhan.ir/fa/issue/1045/10

ش.د9601026

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات