صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۲۹۴۴

از فرش قرمز تا ارزیابی متفاوت

1ـ نه توليد و نه اشتغال به جايي نرسيد!
جهانبخش محبي‌نيا، نماينده اصولگراي مجلس در جلسه علني دیروز مجلس، در تذكري از ناليدن مسئولان و سران قوا، گله كرد. او كه صحبت‌هايش را با شوخي با رئيس مجلس همراه كرد، گفت: هر روز نمايندگان در نطق و تذكر ناله می‌کنند و قبل از نشست علني هم آقاي دكتر لاريجاني خوب ناله‌اي كرد.(خنده) محبي‌نيا افزود: واقع مطلب اين است كه چه كسي بايد به اين ناله‌ها رسيدگي كند؟ برخي از مشكلات به رؤساي قوا بازمي‌گردد، ‌آقايان رؤساي قوا اين مسائلي كه مربوط به شما است، در جلسات سران قوا كه تشكيل مي‌دهيد رسيدگي كنيد،‌ مسائلي هم که به رهبري مربوط مي‌شود به اطلاع‌شان برسانيد، مطمئناً ايشان استقبال مي‌كنند. نماينده مجلس دهم، در ادامه گلايه‌اش از ناليدن مسئولان،‌ تصريح كرد: امسال را رهبري سال توليد و اشتغال ملي ناميدند، من مي‌گويم نه توليد و نه اشتغال به جايي نرسيده است و با این شرایط اقتصاد مقاومتي و سياست‌هاي كلان همين سرنوشت را پيدا خواهد كرد.

2ـ توان موشکی ایران متفاوت از ارزیابی‌های جامعه غرب است

«اندیشکده مطالعات راهبردی فرانسه» درباره حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها نوشت: حمله اخیر موشکی ایران و هدف گرفتن مواضع داعش در دیرالزور سوریه نشان داد که ماهیت سامانه موشکی ایران با سوخت جامد نیز پیشرفته است. این امر نشان می‌دهد، توان موشکی ایران واقعی و متفاوت از ارزیابی‌های معمول جامعه راهبردی غرب است. به نوشته این اندیشکده، ارزیابی‌های سنتی درباره قابلیت‌های موشکی ایران بیشتر بر سامانه‌های موشکی برد بلند متمرکز بوده و این موجب غفلت از ارزیابی موشک‌های برد کوتاه ایران شد. از سوی دیگر، دقت موشک‌های برد کوتاه ایران به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این اندیشکده نوشت: چنین تحولی به سپاه قابلیت حملات دقیق و عمقی را نه تنها در میدان جنگ، بلکه در عرصه‌های دیگر می‌دهد.

3ـ هیچ جریانی نمی‌تواند مدعی رأی‌آوری روحانی باشد

نقوی‌حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در جلسه‌ای که با حضور آقای واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، آقای واعظی درباره نحوه انتخاب وزرا در کابینه آینده گفت، آقای روحانی به هیچ گروه، جناح و جریانی بدهکار نیست و هیچ گروه و جریانی نمی‌تواند مدعی باشد که سبب رأی‌آوری روحانی شده؛ چون مردم به روحانی رأی داده‌اند. آقای واعظی همچنین این موضوع را مطرح کرد که رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا به هیچ گروه، جریان و جناحی سهم نمی‌دهد و سهم‌خواهی در کابینه نداریم، چون رئیس‌جمهور به دنبال دولت کارآمد،‌ پرتلاش و پرتوان است. مشکل دیگری که آقای واعظی مطرح کرد، این بود که نگاه دولت به فراکسیون‌های مجلس یکسان است و دولت با همه فراکسیون‌ها تعامل می‌کند.

4ـ هیچ «فرش قرمزی» برای ترامپ پهن نمی‌شود

صادق ‌خان، شهردار لندن گفت: در حال حاضر برای دولت انگلیس مناسب نیست که از رئیس‌جمهور آمریکا استقبال کرده و برای وی فرش قرمز پهن کنند. وی تأکید کرد: سفرهای رسمی کاملاً با یک سفر عادی فرق دارند و وقتی رئیس‌جمهور آمریکا سیاست‌هایی دارد که بسیاری از افراد در کشور ما با آن مخالف هستند، فکر نمی‌کنم برای دولت ما مناسب باشد که برای ترامپ فرش قرمز پهن کنند. شهردار لندن در ادامه گفت: اگر فکر می‌کنید که ممکن نیست هم یک مسلمان باشید و هم یک غربی مغرور، بسیار خوشحال می‌شوم که شما را از این اشتباه درآورم، خواه خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان باشید یا دونالد ترامپ.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات