تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۳۰۱۷

قاليباف: هوشمند‌سازي شهر تهران زبانزد دستگاه‌هاي دولتي است

(روزنامه جوان – 1396/04/20 – شماره 5134 – صفحه 3)

قاليباف گفت: امروز در شش سال متوالي در حوزه هوشمندسازي شهر تهران در بين همه سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و غيردولتي، رتبه نخست را داشته‌ايم.

محمدباقر قاليباف در سومين جشنواره همايش و نمايشگاه عمران شهري اظهار داشت: فعاليت‌هاي عمراني در حوزه شهري به سطحي رسيده است كه امروز پروژه‌ها در طراحي و اجرا و بخش‌هاي مختلف داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي هستند كه توانسته‌اند در مسابقات جهاني امتياز بياورند و انتخاب شوند.

وي بيان داشت: بعضي از پروژه‌هاي شهري در سطح جهاني داراي رتبه هستند كه نشان مي‌دهد پتانسيل بالايي وجود دارد كه بايد از آن استفاده شود. شهردار تهران بيان داشت: تاريخچه شهرداري‌ها در كشور ما يك قصه پرغصه در تمامي زمينه‌ها است. قاليباف افزود: ما هيچ نهادي فراگيرتر، پرمسئوليت‌تر، خدمتگزارتر از شهرداري‌ها نداريم و در قانون نيز به عنوان يك نهاد عمومي غيردولتي و مردمي‌ترين نهاد مطرح شده است. وي با اشاره به اينكه پل ارتباطي محكم‌تري از شهرداري‌ها و دهياري‌ها بين مجموعه دولتي و مردمي وجود ندارد، گفت: مجموعه مديريت شهري (شوراها و شهرداري‌ها) جزو پراثرترين مجموعه‌ها در كشور هستند.

وي با تأكيد بر اينكه هفت اصل قانون اساسي براي مديريت شهري تعريف شده است، گفت: در اصل 103 فرمانداران و استانداران مكلفند مصوبات شورا را اجرايي كنند، ولي امروزه شاهد آن هستيم كه فرمانداران مصوبات شوراها را وتو مي‌كنند و اين موارد از قصه‌هاي پرغصه مديريت شهري است. شهردار تهران با اشاره به اينكه در نظام اداري و اجرايي كشور هر مجموعه‌اي جايگاهي دارد، گفت: در كشوري كه 71 درصد جمعيت در شهرها زندگي مي‌كنند و شهروندان از ولادت تا بعد از مرگ نيز با مديريت شهري مواجه هستند، جاي اين نهاد عمومي كجاست؟

وي گفت: شهرداري‌ها زيرنظر سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها قرار گرفته‌اند كه اساسنامه اين سازمان نيز غيرقانوني است.

قاليباف افزود: پس از ضعف مديريت در كشور، مهم‌ترين چالش، بي‌توجهي در نظام اداري كشور است. امروزه در مديريت شهري در كشور، رويكرد مضطر بودن وجود دارد كه هميشه در اضطرار قرار دارند. وي گفت: قريب به اتفاق، مديريت شهري در كشور ما با رويكرد اضطرار است. شهردار تهران همچنين در مورد واگذاري سوله‌هاي مديريت بحران گفت: هيچ سوله بحراني تغيير كاربري نداده است.

به گفته شهردار تهران، زماني كه سوله‌هاي بحران ساخته شدند بخشي از آنها بلااستفاده بود و بخشي كه بايد تجهيز مي‌شد‌، تجهيز شده و برخي ديگر نيز قرار بود مورد استفاده اداري قرار گيرند كه اين مهم انجام شد. قاليباف اضافه كرد: بر اساس مصوبه شوراي شهر، تصميم گرفته شد بخشي از سوله‌هاي بحران كه براي اسكان در نظر گرفته شده، مورد استفاده ورزش بانوان قرار گيرد.

وي افزود: : صد درصد سوله‌ها براي بحران است و برخي از آنها در مواقع بلااستفاده براي ورزش بانوان در نظر گرفته شده است.

http://www.Javann.ir/861368

ش.د9601172

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات