تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۰۳۰۵۴
قاليباف: ما مخالف سينما نيستيم اما با فساد مخالف هستيم

نمي‌شود با ‌دار و دسته فلان سليقه خاص سياسي شهر را اداره كرد

(روزنامه اعتماد – 1396/04/20 – شماره 3851 – صفحه 14)

ديروز شهردار تهران براي سومين روز پياپي در هفته جاري، دولت و عملكرد آن را آماج حملات خود قرار داد. او كه اين‌بار در همايش عمران شهري سخن مي‌گفت تلاش كرد تا بار ديگر از اين تريبون براي دفاع از عملكرد ١٢ ساله خود و پاسخگويي به اتهاماتي كه عليه وي مطرح مي‌شود، استفاده كند. محمدباقر قاليباف صبح ديروز در سومين همايش عمران شهري با بيان اينكه داستان ما در شهرداري‌ها قصه پرغصه‌اي است، با تاكيد براينكه از سال ٦٣ تاكنون قرار است لايحه درآمدهاي پايدار شهرداري به مجلس رفته و به قانون بدل شود، گفت: هنوز اين لايحه كه فرصت شش ماهه داشته از سال ٦٣ تاكنون به مجلس نرفته است و بايد عنوان كنم بعد از ضعف مديريتي در اداره كشور مهم‌ترين چالش ما بي‌توجهي به اصلاح نظام اداري و اجرايي كشور است.

قاليباف با بيان اينكه ضعف در اداره كشور موجب شده كه همه تصميم‌گيري‌ها حالت اضطرار داشته باشد، گفت: قريب به اتفاق، مديريت شهري در كشور ما نوع رويكردشان ناگزير مديريت همراه با اضطرار است چرا كه هيچ فرصتي براي برنامه‌ريزي ندارند و شما بگوييد مديريت شهري كه پنج ماه است نتوانسته حقوق كارمندانش را بدهد با چه آرامشي مي‌تواند برنامه‌ريزي كند و بر همين اساس بايد اين ضعف‌هاي مديريتي مرتفع شود تا همه بتوانند به مديريت درستي در سطح شهر برسند.

شهردار تهران گفت: شهرداري تنها در حوزه فرهنگي، پنج ميليون متر مربع فضاي فرهنگي در شهر احداث كرده كه قابل قياس با تعداد كل و بزرگراه‌هاي ساخته شده نيست. در حوزه سينما و تئاتر شهرداري تهران نيز شهرداري اقتصاد فرهنگي را متحول كرده؛ به‌گونه‌اي كه حتي اين تغيير را دولت‌ها هم نتوانستند انجام دهند و با افتخار از عملكرد همكاران‌مان در عرصه سينما و تئاتر دفاع مي‌كنند و شما ديديد كه سينما آزادي كه ساختش يك روز آرزو بود و بچه حزب‌اللهي‌ها متهم بودند كه آن را آتش زدند ساخته شد و من در روز افتتاحيه اعلام كردم كه اگر قبول داريد كه من يك بسيجي و حزب‌اللهي هستم، فرهنگ بسيجي اين است كه سينما آزادي را بسازند و به شما تقديم كنند اما يك خواهش از آنها داشتم و گفتم كه ما مخالف سينما نيستيم اما با فساد مخالف هستيم.

شهردار تهران با بيان اينكه در شرايطي كه حتي دولت پول يك لاستيك اتوبوس براي نوسازي را نداده و در حالي كه هزينه ساخت يك ايستگاه ٢٣٠ ميليارد تومان است اما تنها ١٢٠ ميليارد تومان كه آن هم هزينه ساخت نيم كيلومتر مترو است را داده و با سختي كار را پيش مي‌بريم، گفت: با اين حال برخي سياست‌هاي غلط دولت‌ها سبب شده كه بار شهر تهران افزايش يابد به عنوان مثال سياست‌هاي غلط دولت در اشتغالزايي سبب شده كه دست‌فروش‌ها از شهرستان‌ها به تهران بيايند و ما براي آنها مكان فعاليت يا شغل ايجاد مي‌كنيم.

شهردار تهران با بيان اينكه تونل اميركبير رها شده بود، گفت: تونل رسالت ٩ سال بود كه تنها ٤٥درصد پيشرفت داشت و ما آن را كامل كرديم. قاليباف با بيان اينكه نمي‌شود با‌ دار و دسته فلان سليقه خاص سياسي شهر را اداره كرد، گفت: در اداره شهر رفتار سياسي نداريم هر چند كه بارها گفته‌ام حرف‌تان را بزنيد اما كارتان را انجام دهيد و اينگونه نباشد كه هر كسي با ما نيست عليه ما است. وي با بيان اينكه بانك شهر كمك حال همه شهرداري‌ها است، گفت: دولت‌ها در راه‌اندازي اين بانك مخالفت كردند اما حالا مي‌بينيد كه اين بانك پشتوانه شهرداري‌هاست و در اكثر پروژه‌هاي مختلف در سطح كشور نقش بانك شهر را مي‌بينيد.

همچنين در حاشيه اين جلسه نيز شهردار تهران درمورد واگذاري سوله‌هاي مديريت بحران و انتقادهايي كه در اين زمينه به شهرداري مي‌شود با بيان اينكه من خواهش مي‌كنم به سوابق تاريخي توجه كنيد، گفت: هيچ سوله بحراني تغيير كاربري نداده است. قاليباف اظهار كرد: زماني كه سوله‌هاي بحران ساخته شدند بخشي از آنها بلا استفاده بود و بخشي كه بايد تجهيز مي‌شد تجهيز شده و برخي ديگر نيز قرار بود مورد استفاده اداري قرار گيرند كه اين مهم انجام شد. وي با بيان اينكه براساس مصوبه شوراي شهر وقت، تصميم گرفته شد بخشي از سوله‌هاي بحران كه براي اسكان در نظر گرفته شده مورد استفاده ورزش بانوان قرار گيرد، گفت: صددرصد سوله‌ها براي بحران است و برخي از آنها در مواقع بلااستفاده براي ورزش بانوان در نظر گرفته شده است.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=80100

ش.د9601163

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات