صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۳۰۷۰

از انتخاب ضعیف‌ترین‌ها تا پای کار آمدن همه

1ـ 9 شرط کُردهای عراق برای دست کشیدن از استقلال
کردهای عراق برای دست کشیدن از استقلال 9 شرط را تعیین کردند که عبارتند از: رئیس جمهور شدن «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق به مدت هشت سال، افزایش اختیارات ریاست‌جمهوری، تخصیص بودجه به شهرداری اربیل (پایتخت کردستان عراق) معادل نیمی از آنچه به شهرداری بغداد اختصاص داده می‌شود، افزایش بودجه نیروی نظامی «پیشمرگه»‌های کردستان عراق تا جایی که این نیروها به بخشی اساسی از نیروهای مسلح عراق تبدیل شوند، افزایش بودجه عمومی کردستان عراق، بازگشت «هوشیار زیباری» سیاستمدار کُرد به سمت وزیر خزانه‌داری و عذرخواهی رسمی از وی به دلیل اتهاماتی که به وی نسبت داده شد، سپردن مسئولیت یکی از وزارتخانه‌های امنیتی عراق به کُردها، موافقت وزارت ارتباطات عراق با تمدید قرارداد شرکت مخابراتی «آسیا سل» و شرکت کُردستانی «کُورک» برای 10 سال دیگر و موافقت با افزایش سرمایه‌گذاری کُردها در بغداد و دیگر استان‌های عراق.

2ـ موافقت قانونگذاران آمریکا با تحریم بیشتر ایران
قانونگذاران آمریکا تنها یک روز پس از آنکه دولت آمریکا به کنگره اعلام کرد، ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده و کاهش تحریم‌های هسته‌ای را همچنان می‌توان ادامه داد، خواستار اختیارات بیشتر برای اعمال تحریم‌ علیه ایران شدند. دولت ترامپ اذعان کرده است ایران به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بوده، اما در عین حال گفته است با تحریم‌های غیر هسته‌ای ایرانی‌های بیشتری را مجازات خواهد کرد. آمریکا به تازگی 18 شهروند، گروه و شبکه‌ ایرانی را به‌ دلیل آنچه «حمایت از توسعه موشک‌های بالستیک ایران» خوانده، تحریم کرده است. گفتنی است، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در تازه‌ترین اقدام خود هفت گروه و پنج فرد را به دلیل کمک نظامی به ایران یا سپاه پاسداران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

3ـ همه دستگاه‌ها برای ساماندهی معتادان خیابانی پای کار بیایند
محمدعلی اسدی، دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار داشت: طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان خیابانی پایتخت در تمام نقاط آلوده شهر تهران در حال اجراست. وی افزود: اجرای این طرح تا سقف ساماندهی سه هزار و 200 معتاد خیابانی شهر تهران ادامه خواهد یافت و مأموران پلیس روزانه اقدام به پاکسازی مناطق آلوده، جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و خیابانی می‌کنند. اسدی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد معتادان خیابانی را بیماران عفونی صعب‌العلاج، دو جنسه‌ها، مبتلایان به ایدز، هپاتیت، سل و دیگر بیماری‌های مسری تشکیل می‌دهند، گفت: در چنین شرایطی باید متولیان همه دستگاه‌ها، برای حل مشکل ساماندهی معتادان خیابانی پای کار بیایند.

4ـ ضعیف‎ترین‌ها انتخاب شدند
محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس نگران برخی انتخاب‌ها برای تیم اقتصادی دولت دوازدهم است. وی در ادامه افزود: بر اساس شنیده‌ها، ضعیف‌ترین افراد دولت یازدهم در تیم اقتصادی دولت دوازدهم حضور دارند و در برخی موارد هم قرار است افراد ضعیف‌تر جایگزین برخی مسئولان فعلی شوند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر نبود انسجام و هماهنگی میان تیم اقتصادی دولت یازدهم در چهار سال هم گفت: باید از دولت صدایی واحد در زمینه مسائل اقتصادی شنیده شود. اصلاح ساختار نظام بانکی کشور، ساماندهی وضعیت بدهی‌های دولت، اهتمام به تولید داخلی و مبارزه قاطع با قاچاق کالا و ارز، باید اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات