تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۱۲۳

حسين مرعشي: امروز نقش مردم در حيات سياسي جامعه موج مي‌زند

(روزنامه وقايع اتفاقيه ـ 1396/04/24 ـ شماره 452 ـ صفحه 3)

حسين مرعشي، سخنگوي حزب کارگزاران سازندگي و رئيس کارگروه استان‌هاي شوراي‌ عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان روز پنجشنبه فضاي سياسي جامعه را به سال منتهي به پيروزي انقلاب اسلامي و سال پس از آن و همچنين سال 76 تشبيه کرد و گفت: ‌امروز در حيات سياسي جامعه نقش مردم موج مي‌زند. وي در نشست هم‌انديشي شوراي‌ عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان با منتخبان اصلاح‌طلب شوراهاي اسلامي شهر و روستاي کل کشور در تهران گفت: مردم نقش پر‌رنگ و جايگاه رفيعي در قانون اساسي دارند و اين جايگاه ويژه باعث شد که همه بن‌بست‌ها شکسته شده و براي همه محدوديت‌هايي که وجود دارد، معبري باز شود. رئيس کارگروه استان‌هاي شوراي ‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان گفت: مردم نقش خود را در بازسازي و اصلاح واقعي مسير انقلاب و نظام با حضور در سه انتخابات اخير به خوبي نشان دادند و بايد قدرشناس مردم باشيم که باعث شکسته‌شدن بن‌بست‌ها شدند.

مرعشي افزود: جاي خوشحالي است بعد از سال 88 بار ديگر چنين فضاي بانشاط و خوبي در کشور حاکم شود. وي تصريح کرد: نکته‌اي که همه بايد به آن توجه کنيم آن است که جبهه اصلاحات به وسيله مردم به رسميت شناخته شده است، کف رأي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس در سال 94 در تهران با نفر اول رقيب، اختلاف معني‌داري دارد، درحالي‌که در شوراي اسلامي شهر تهران باوجود اينکه انتقاداتي به اين ليست بود و ليست‌هاي متنوع ديگري را دوستان دادند، کف رأي و سقف رأي رقيب 400 هزار نفر اختلاف داشت.

مرعشي ادامه داد: اين جايگاهي که مردم براي جبهه اصلاحات تعريف کردند، مسئوليت منتخبان و گردانندگان جبهه اصلاحات را در سطح ملي و استاني بسيار سنگين کرده است. رئيس کارگروه استان‌هاي شوراي‌ عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان گفت: وجود يک جبهه نيرومند سياسي فراتر از اينکه مي‌تواند نقش مهمي در انتخابات، تشکيل مجلس، رياست‌جمهوري و شوراها داشته باشد، مي‌تواند پشتوانه امنيت و حفظ کليت نظام جمهوري‌اسلامي باشد. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب اضافه کرد: درواقع بايد به نقش امنيتي و سياسي- جبهه‌اي اصلاحات توجه ويژه‌اي داشته باشيم. مرعشي تأکيد کرد: حفظ اين جبهه مردمي و خدمت صادقانه وسيع و گسترده به اين مردمي که سخاوتمندانه از جريان اصلاحات حمايت کردند، يک وظيفه سنگين است و همان‌گونه که جبهه‌اي در شوراهاي اسلامي شهر و روستا پيروز شديم، بايد در سراسر کشور به صورت جبهه‌اي عمل کنيم.

سخنگوي حزب کارگزاران سازندگي گفت: در اين راه سه آفت وجود دارد؛ اينکه به صورت جبهه‌اي در شوراهاي شهر پيروز شويم و باندي شهرداري‌ها و شوراها را اداره کنيم، يکي از اين آفت‌ها‌ست. وي گفت: هيچ يک از احزاب اصلاح‌طلب، فراگيري جبهه را ندارند، فراگيري جبهه اصلاحات امري است که احزاب در آن نقش دارند ولي متعلق به هيچ حزب يا چند حزب نيست؛ بنابراين احزاب بايد اين خويشتنداري را داشته باشند که همچنان جبهه‌اي نگاه کنند. مرعشي افزود: آفت ديگر غرور است که باعث اختلاف مي‌شود و بايد به آن توجه داشت. وي گفت: منتخبان شوراهاي شهر و روستا بدانند شوراي‌ عالي اصلاح‌طلبان بدون قيد و شرط و چشمداشت حامي آنهاست و هيچ ترديدي ندارند که همه بايد منتخبان را در شوراها کمک کنند و جبهه اصلاحات هم بايد مراقبت‌هاي لازم را براي اينکه اين مسير درست ادامه‌دار باشد، کنترل کند. مرعشي افزود: منتخبان شوراها هم بايد مراقب هرگونه اختلاف و تشنج در بين خود باشند و از تأثيرپذيري‌هاي حزبي و فردي که باعث تضعيف و تهديد ارکان حکومت مي‌شود، خودداري کنند. سخنگوي حزب کارگزاران گفت: آقاي روحاني قبل از شروع مبارزات انتخاباتي دوره دوازدهم در بين نخبگان کشور مقبوليت داشت که اين مقبوليت در مبارزات انتخاباتي به محبوبيت تبديل شد؛ بنابراين براي ما به‌عنوان جريان اصلاحات محبوبيت آقاي رئيس‌جمهوري بايد ادامه پيدا کند و عميق شود. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: ما انتظار و علاقه داريم که محبوبيت رئيس‌جمهوري منتخب عميق شود و بماند تا اين محبوبيت پشتوانه‌اي براي کشور باشد. مرعشي به عملکرد شوراي سياست‌گذاري در استان‌ها اشاره کرد و گفت: در بعضي استان‌ها شوراي‌ عالي اصلاحات بدون دغدغه شکل مي‌گيرد و همه گروه و شخصيت‌ها با هم همکاري مي‌کنند اما در پاره‌اي از استان‌ها سازمان سياسي ما دچار شکاف‌هاي بدي شده است. ما نياز داريم که در همه استان‌ها با هم همکاري داشته باشند.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينکه نمي‌شود که در طول سال اختلاف داشته و انتظار داشته باشيم که در انتخابات دور هم جمع شويم، گفت: من به همه دوستان در همه استان‌ها تأکيد مي‌کنم اختلافات را بايد در نطفه خفه کرد زيرا با دامن‌زدن به اختلافات نمي‌شود که انتظار داشت جبهه کاملي شکل بگيرد. سخنگوي حزب کارگزاران افزود: بايد همکاري‌ها را جايگزين کشمکش‌ها کرد و همه در استان‌ها به سمت وحدت برويم تا بتوانيم راه اصلاحات را به درستي ادامه دهيم.

علي شکوري‌راد، دبيرکل حزب اتحاد ملت نيز در اين نشست هم‌انديشي گفت: کساني اصلاح‌طلب تمام‌عيار هستند که هرچه نزديک‌تر به محور اصلاحات عمل کنند.

وي گفت: انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و رياست‌جمهوري مي‌توانست هم با يکديگر هم‌افزايي ايجاد کرده و هم تخريب ايجاد کند اما در اين انتخابات امکان تشتت از بين رفت و همگرايي به حداکثر رسيد. دبيرکل حزب اتحاد ملت گفت: آنچه به ما کمک مي‌کند که همگرايي را حفظ کنيم اين بوده که اصلاح‌طلبي غني پيدا کند و در اين صورت است که منافع ملي حفظ مي‌شود. شکوري‌راد با بيان اينکه «منافع اشخاص هرگز نبايد روي حرکت‌هاي حزبي و اصلاح‌طلبانه سايه بيندازد»، گفت: در‌اين‌راستا نبايد فعاليت‌هاي حزب کمرنگ شود.

http://www.vaghayedaily.ir/fa/Print/76491

ش.د9601099

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات