تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۱۲۶

روحانی باز هم صبوری کند

(روزنامه آرمان ـ 1396/04/25 ـ شماره 3368 ـ صفحه 2)

غلامحسین کرباسچی از شهرداران تهران بود که عملکرد او در شهرداری همواره به عنوان الگوی موفق مدیریت شهری مدنظر بوده است. او به مسائل شهری و زمینه ها و امکانات تعامل شهرداری و شورای شهر آشناست. کرباسچی از سوی دیگر دبیرکل حزب کارگزاران است؛ یعنی همان حزبی که برخی معتقدند فرمان شورای شهر را در دست دارد. او درباره اجماع بر سر یک چهره برای شهرداری تهران گفت: این اخبار صحت ندارد و اعضای شورای شهر تا حالا روی هیچ گزینه ای به توافق نرسیده اند، یکسری اسامی به صورت شایعه مطرح می شود، طبعا در بین افرادی که مطرح می شود، هم اشخاص لایق دیده می شود و هم افرادی که با لابیگری و سخنان جعلی و ملاقات با افراد مختلف در تلاش برای رسيدن به این سمت هستند. وی درباره احتمال حضور خود در راس شهرداری تصریح کرد: «بارها این را گفته ام که بنده نه شهرداری تهران را قبول می کنم و نه هیچ سمتی در هیچ جای دیگری را. اکنون جوانان تحصیلکرده و توانمند زیاد هستند که باید به آنها اعتماد کنیم».

کرباسچی در پاسخ به این سوال که اخیرا مباحثی مطرح شده، مبنی براینکه از هر یک از اعضای شورای شهر که رأی آورده اند، مبلغ دو میلیارد تومان پول گرفته شده تا نامشان در لیست امید گنجانده شود، گفت: «این حر فها همه دروغ است و کسانی که شکست خورده اند، این شایعات را به راه انداخته اند و هیچ کس از هیچ کسی پولی دریافت نکرده است . ستاد انتخابات فقط در برآوردی که انجام داده، هزینه تبلیغات و فعالیتهای اجتماعی را مبلغ صدمیلیون تومان اعلام کرده که هر یک از منتخبان یا حزبشان باید این مبلغ را به ستاد انتخابات بپردازند. متاسفانه عده ای ورشکستگان سیاسی مخالف واقعیت، شایعاتی را مطرح می کنند. از این 21 نفر عده ای هنوز نتوانسته اند این مبلغ را بپردازند و دوستانی هم گفته اند توان پرداخت این مبلغ را ندارند و در حال حاضر فقط مقدار زیادی بدهکاری روی دست اعضای ستاد انتخابات باقی مانده است». کرباسچی در مورد مبلغ هزینه های تبلیغاتی آقای روحانی در انتخابات هم توضیح داد: «مناسب این است که بررسی هزینه هایی که در انتخابات شده، شفاف و دوطرفه باشد. هزینه هایی که آقای روحانی در انتخابات کرده، نسبت به سایر نامزدها که رأی هم نیاوردند، بسیار پایينتر است. کاری که من در ایام تبلیغات انتخابات برای آقای روحانی انجام دادم، این بود که چند باری برای سخنرانی رفتم که البته امکان شركت فراهم نشد؛ هم جوسازیها دروغ بود و هم حر فهایی که زده شد».

فاقد شأنیت

کرباسچی در مورد هجمه ها به روحانی هم اظهار داشت: «بخشی از این لحن بقایای انتخابات و بگومگوهای آن است. نباید دعواهای انتخاباتی به پس از انتخابات کشیده شود، اما متاسفانه این بحثها با وجود رأی 24میلیونی آقای روحانی به پس از انتخابات هم کشیده شد». وی افزود: «هر آدم منصف و عاقلی اگر به مصالح کشور فکر کند، به این مباحث پایان میدهد. طرح مباحثی مانند نوشته روی سنگ قبر همسر آقای علم‌الهدی در فضای مجازی بچه‌بازی است. هم طرح این مسائل و هم جواب دادن به این مسائل نه در شأن اصلاحطلبان هست و نه در شأن اصولگرایان و نه این مسائل مشکلی را از کشور حل می کند». كرباسچي در بخش دیگری تصریح کرد: «توصیه به آقای روحانی این است که به هر شکلی که شده، به برخی حرکات و بحثها واکنش نشان ندهند و مانند آقای هاشمی راه صبر و تحمل را در پیش بگیرند.

آقای هاشمی گاهی اوقات ناملايمات بسیار زیادی را به خاطر مصالح کشور تحمل می کردند. در حال حاضر هم دولت، حتی اگر احساس می کند در تصمیمگیریها جفایی می شود و آنچه حق دولت نیست و واقعیت نیست گفته می شود، باید مظلومانه تحمل کند و هم و غم خود را صرف حل مشکلات کشور کند». وی ادامه داد: «به نظرم جایگاه کسی که این مسائل را تحمل می کند، در افکار عمومی حفظ می شود و به طور نمونه همین سیل عظیم تخریبی که در این انتخابات علیه دولت بود، مردم را آگا هتر کرد که واقعا از دولتی که مستقر هست، حمایت کنند. در گذشته ما سراغ نداریم که رئیس جمهوری که مستقر هست، در دوره دوم 50 درصد رأی بیشتری بیاورد و این امر بی سابقه ای بود. این موضوع باید سرمشق دولت باشد و خیلی لزومی ندارد که دولت به هر حرف و بیان و عملی در مقابل خود واكنش نشان دهد و در نهایت هم منتهی به این بگومگوها شود. اعتقاد آقای هاشمی 70 سال کارهای سیاسی همین بود که معدل و - هم پس از 60 برآیند افکار عمومی در تشخیص خدمت خیلی خطا نمی کند و عموما درک می کند که چه کسی خدمت کرده است».

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/191531

ش.د9601092

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات