صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۳۱۷

اخبار کوتاه سه‌شنبه 10 مرداد

«مجتهد» فعال توئیتری معروف عربستانی درباره سفر مقامات عراقی، از جمله حیدر العبادی و مقتدی صدر به عربستان گفت: تغییر سیاست عربستان در قبال عراق و دعوت ریاض از مقامات عراقی به این دلیل است که پیش ایران شفاعت کنند تا ایران با «حوثی‌ها» برای توقف جنگ یمن رایزنی کند. گفتنی است، عربستان سعودی پس از چند سال حملات گسترده و ویرانگر با هزینه هنگفت به یمن نه تنها موفقیتی را به دست نیاورده؛ بلکه اقدام نظامی این کشور موجب خشم و نفرت عمومی از حاکمان آل‌سعود در یمن و سراسر منطقه شده است.
رویال داچ شل که دومین شرکت بزرگ نفتی جهان به شمار می‌آید، اعلام کرده است حدود 400 نفر را اخراج خواهد کرد. در راستای تغییر ساختار شل بخشی از فعالیت‌های تحقیقاتی این شرکت از هلند به هند منتقل خواهد شد. تداوم پایین بودن قیمت نفت در بازار جهانی شرکت هلندی ـ انگلیسی رویال دات شل را بر آن داشته است از برنامه‌ریزی برای ادامه فعالیت در پروژه‌هایی که طی 20 سال گذشته برای آنها کار کرده است، دست بردارد.
«علی‌الولید الثانی» نماینده قطر در سازمان تجارت جهانی گفت: قطر یک پرونده شکایت گسترده علیه کشورهای عربستان، بحرین و امارات در سازمان تجارت جهانی گشوده است. به نوشته رویترز، کشورهای تحریم‌کننده قطر حداکثر ۶۰ روز فرصت خواهند داشت موضوع را فیصله دهند یا با دعوی قضایی در سازمان تجارت جهانی با تحریم‌های تجاری احتمالی مواجه شوند.
شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه گفت: جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور اعضا، نمایندگان درخواست‌کننده، تعدادی از نمایندگان استان کرمانشاه و نیز رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور برگزار شد که در آن با اکثریت آرا به طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری به بخش خصوصی رأی مثبت داده شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجمع کانون‌های بازنشستگی گفت: فردی که قرار بود با دور زدن تحریم‌ها ۱۲۰ میلیون دلار حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را بدهد، هنوز ۳۰۰ میلیارد تومان آن باقی است و امروز روابط پیچیده و خاصی را پیش گرفته که اگر حواس‌شان نباشد، افشاگری می‌کنم.
ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: تیم احمدی‌‌نژاد افکار خاص و ویژه‌ای دارند؛ از این رو این جریان و تیم را می‌توان فرقه خواند. اینها ادعا دارند ارتباطات ماوراءالطبیعه دارند و به استفاده از ابزارهای عقلایی و بشری که نیازی ندارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات