بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۰۳۳۸۷

متن کامل بیانیه ترامپ پس از امضای قانون تحریم‌ها

پایگاه اینترنتی کاخ سفید متن بیانیه رئیس جمهور آمریکا پس از امضای قانون تحریم‌ها را منتشر کرد.
به گزارش بصیرت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، پایگاه اینترنتی کاخ سفید متن بیانیه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا پس از امضای قانون تحریم‌ها علیه ایران ، روسیه و کره شمالی موسوم به «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها»، را منتشر کرد.
 
در متن این بیانیه آمده است: امروز من طرح مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها را به قانون تبدیل کردم، این قانون ، تحریم های جدیدی را علیه ایران، روسیه و کره شمالی اعمال می‌کند. (ترامپ مدعی شد) من موافق اعمال اقداماتی شدید برای تنبیه و مقابله با رفتار رژیم های سرکش مانند تهران و پیونگ یانگ هستم. من همچنین موافق این هستم که به همگان نشان دهیم که آمریکا مداخله خارجی در روند دموکراتیک خود را نخواهد پذیرفت و با متحدانش در برابر اقدامات بی ثبات کننده و خرابکارانه روسیه خواهد ایستاد. به همین دلیل از زمانی که من وارد کاخ سفید شدم خواستار تحریم های بیشتری علیه ایران و کره شمالی شدم و تحریم های موجود علیه روسیه را نیز افزایش دادم.
 
از زمانی که این طرح  برای نخستین بار ارائه شد، من نگرانی ها و نکات لازم را به کنگره اعلام کردم و به آنها هشدار دادم این قانون، قدرت قوه مجریه را محدود می کند و به ضرر شرکت های آمریکایی خواهد بود و به منافع متحدان اروپایی ما صدمه خواهد زد.
 
دولت من سعی داشته است تا با کنگره همکاری کند تا این قانون به شکل بهتری به تصویب برسد. ما در این زمینه پیشرفت های خوبی داشتیم و امکان مانور بیشتری را به وزارت خزانه داری در ارتباط با صدور مجوز برای مشاغل آمریکایی، افراد و شرکت ها فراهم کردیم. این تغییرات،  نگرانی های متحدان اروپایی ما در ارتباط با تحریم ها علیه روسیه در بخش انرژی را نیز در نظر گرفته است. این تغییرات همچنین باعث می شود تا نهادهای ما بتوانند تحریم ها بر روی نهادهای اطلاعاتی و دفاعی را به تعویق بیاندازند تا تبعات منفی احتمالی آنها شامل شرکت های آمریکایی و متحدان ما نشوند.
 
با این حال، این قانون همچنان نقص های زیادی دارد. بخشی از آن به این خاطر است که قدرت قوه مجریه در انجام مذاکرات را کاهش می دهد. این در حالی است که کنگره حتی نمی تواند مذاکرات برای دستیابی به قانون جدید خدمات درمانی را پس از هفت سال بحث و جدل نهایی کند. محدود کردن انعطاف‌پذیری قوه مجریه در این قانون شرایط را برای آمریکا برای آنکه بتواند توافق های خوبی را به نتیجه برساند، محدود می کند و باعث می شود تا چین، روسیه و کره شمالی بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شوند. پایه گذاران قانون اساسی این کشور مسائل مربوط به امور خارجه را در دستان رئیس جمهور قرار داده اند و این قانون عقلانیت این انتخاب را  نشان خواهد داد. 
 
با تمامی این مشکلات من این قانون را به خاطر حفظ اتحاد ملی امضا می کنم. این امر نشان دهنده اراده مردم آمریکا است که خواستار مشاهده برداشته شدن گام هایی از طرف روسیه در جهت بهبود روابط با ایالات متحده هستند. ما امیدواریم که شاهد همکاری هایی میان دو کشور بر سر مسائل اصلی جهانی باشیم تا دیگر نیازی به این تحریم ها نباشد.
 
از سوی دیگر این قانون پیام واضحی را برای ایران و کره شمالی ارسال می کند مبنی بر آنکه آمریکا رفتار خطرناک (!) و بی ثبات کننده (!) آنها را بر نخواهند تافت. آمریکا به همراه دوستان و متحدان خود با دقت به بررسی فعالیت های بدخواهانه  این دو کشور ادامه خواهد داد.
 
من شرکت واقعا بزرگی را بوجود آوردم که اکنون میلیاردها دلار ارزش دارد. این یکی از دلایلی است که بر اساس آن من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدم. من به عنوان رئیس جمهور خواهم توانست به توافق های بسیار بهتری نسبت به کنگره با کشورهای خارجی دست یابم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات