صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۰۳۴۳۱

از سکوت جریان انقلابی تا پیام مشکوک مقتداصدر

1ـ سکوت جریان انقلابی در هجمه ضد فرهنگی
جریانی خزنده در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری درصدد است ابتذال را وارد جامعه کند؛ در مقابل جریان ارزشی و معتقد به آرمان‌ها یا از این فعالیت‌های براندازانه خبر ندارند یا اینکه خیال خود را به این خوش کرده‌اند که دستگاه‌های مسئول وظیفه انقلابی خود را در حراست از آرمان‌های انقلاب انجام می‌دهند، اما لازم است نیروهای انقلابی بیدار باشند؛ زیرا جسارت این جریان خزنده روز به روز بیشتر می‌شود. در یکی از همین نمایش‌های تئاتر که اکنون بر روی صحنه است، بازیگران در آنها به شکل آزادانه و خیلی راحت با پوشش‌های نامناسب و حتی در اتفاقی تعجب‌برانگیز با ارتباط ناسالم بازی می‌کنند و به بدن نامحرم دست می‌زنند. در آنها بساط رقص برپا می‌شود، کلمات رکیک به کار برده می‌شود و در نهایت هم ادعا می‌کنند که در حال آسیب‌شناسی اجتماعی هستند! اما این چه معضلی است که تنها باید از طریق حرکات موزون و تحریک مخاطب و به‌کارگیری الفاظ زشت و زننده به نمایش درآید؟! گفتنی است، عرصه کتاب و تولیدات فرهنگی نیز با چنین معضلاتی روبه‌رو است و روزبه‌روز جرئت و جسارت بیشتری برای هنجارشکنی پیدا می‌کنند.

2ـ از رونالدو یاد بگیرید

بازی کردن مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی مقابل تیم مکابی تل‌آویو، نماینده رژیم صهیونیستی در لیگ اروپا، واکنش‌های متعددی به دنبال داشته است. پایگاه خارجه رژیم صهیونیستی این دو بازیکن را تشویق کرده‌(!) و نوشته است آفرین بر مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی که تابوی مسابقه ندادن را شکستند. در همین حال، در داخل کشور وزارت ورزش و جوانان با صدور اطلاعیه‌هایی این رفتار ناجوانمردانه را محکوم کردند. شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی نیز در روزهای گذشته به تقبیح این کار پرداختند. کریستیانو رونالدو هم گفته بود: «اگر من فقط یک ‌بار بگویم که اسرائیل را دوست دارم، فیفا مرا بهترین بازیکن سال معرفی می‌کند؛ اما مردم می‌دانند که چند سال است حق مرا می‌خورند‌، اما من از آن کودک گرسنه فلسطینی طرفداری می‌کنم.» بوفون، دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا هم به دلیل حمایت از فلسطین از سوی فیفا مجازات شد. او پس از هر گلی که تیمش وارد دروازه رژیم صهیونیستی می‌کرد، بلند فریاد می‌زد: «زنده‌باد فلسطین».

3ـ پیام مشکوک جریان صدر در عراق

مقتدا صدر که جمعه گذشته از عربستان بازگشته است، در میدان تحریر بغداد خواستار انحلال آنچه گروه‌های منضبط حشد الشعبی خوانده و ادغام در نیروهای مسلح رسمی‌اش شد و گفت: در غیر این صورت این گروه‌ها باید زیر نظر فرمانده کل نیروهای مسلح با شروط سختگیرانه قرار گیرند. این در حالی است که حشد الشعبی به دلیل تبعیت از مرجعیت شیعی و پیروزی بر داعش در بهترین شرایط نظامی و اجتماعی است. گفتنی است، مقتدا صدر پس از یک دوره یک ساله که از آن به دوره آرامش صدری‌ها یاد می‌شود، هفته گذشته به عربستان رفت و ثامر السبهان، سفیر اخراجی سعودی از عراق از وی در فرودگاه جده استقبال کرد. وی سپس با محمدبن سلمان و برخی مقامات این کشور دیدار کرد..

4ـ آمریکا مقصر عدم سرمایه‌گذاری در ایران پس از برجام

 شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد، ایران امیدوار بود موافقت با محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش شرکت‌های خارجی را به سرازیر کردن ده‌ها میلیارد دلار سرمایه به این کشور ترغیب کند؛ اما سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در ایران انجام نشده است و این امر تا اندازه زیادی به دلیل رویکرد ایالات متحده آمریکا است. به عبارتی، شرکت‌های خارجی هنوز برای سرمایه‌گذاری در ایران بی‌میل هستند؛ زیرا از فروپاشی توافق هراس دارند. آمریکا که حتی بعد از امضای توافق هسته‌ای تحریم‌های دیگر (غیر هسته‌ای) علیه ایران را زنده نگه داشته، عامل بخش زیادی از هراس‌های سرمایه‌گذاران است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات