صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۰۳۵۵۷

از تذکر به موگرینی تا دستگیری داعشی‌ها

1ـ تعبیراتی مثل شهر سوخته گزاف است
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درباره جلوگیری از برگزاری آیین افتتاح خط 8 مترو تهران و ایستگاه مترو فرودگاه امام‌خمینی(ره) گفت: وقتی از این موضوع مطلع شدم، دستور پیگیری آن را دادم که آقای قالیباف در این خصوص توضیحاتی ارائه داد و خدا را شکر می‌کنم که به بازدید و افتتاح این طرح آمدم. این طرح هم از نظر سازه‌های معماری از کارهای خیلی خوب می‌باشد و هم برای کسانی که در فرودگاه امام(ره) حضور می‌یابند، مقر خوبی برای دستیابی به شهر تهران است. لاریجانی درباره دلخوری شهرداری تهران از برخی مباحث مطرح شده در زمینه عملکرد این نهاد، گفت: آقای قالیباف و دوستانی که طی سالیان اخیر به خوبی زحمت کشیده‌اند خیلی دلخور نباشند، کاری که کردند برای خدا و ملت است؛ ممکن است افرادی مطالبی را بگویند که درست متوجه موضوع نشده‌اند. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به تعابیر برخی منتقدان درباره شهر تهران اشاره کرد و گفت: تعبیراتی مثل شهر سوخته گزاف است و نسبت به کسانی که کار کرده‌اند، باید قدردان بود و به گروه‌های مختلف در کشور توصیه می‌کنم که قدردان زحمت‌کشان و خدمت‌گزاران در کشور باشند.

2ـ تذکرهای کمال خرازی به موگرینی
 کمال خرازی درباره همسویی تروئیکای اروپایی با آمریکا پس از آزمایش موشک ماهواره‌بر کشورمان گفت: اتفاقاً این از مسائلی بود که به خانم موگرینی تذکر دادم و گفتم موشک ماهواره‌بر سیمرغ اصلاً برای انتقال ماهواره طراحی شده است و کلاهک هسته‌ای و غیر هسته‌ای ندارد. چه معنی دارد که سه کشور اروپایی در صدور بیانیه علیه کشورمان همراهی کنند و پرتاب این موشک ماهواره‌بر را نقض قطعنامه 2231 بدانند؟ خرازی افزود: خانم موگرینی پاسخی برای این موضوع نداشت؛ زیرا این موضوع بسیار صریح است و این موشک برای کلاهک ساخته نشده است. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: متأسفانه فشارهای آمریکا کارساز می‌شود و کشورها این واقعیات را نادیده می‌گیرند؛ اما اینها باید از جانب ما تذکر داده شود تا بدانند آنچه ما انجام می‌دهیم، دقیقاً منطبق با برجام است و دیگران هستند که در این زمینه تخلف می‌کنند.

3ـ دستگیری 27 عضو داعش

وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد ۲۷ نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش را دستگیر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: در عملیاتی که در تبادل اطلاعاتی با یکی از سرویس‌های منطقه اجرایی شده، تعدادی سلاح جنگی کشف و ضبط شد. تروریست‌ها تلاش داشتند اقلام فوق را با اختفا در لوازم خانگی به کشور منتقل کنند. در این زمینه 10 نفر در مرکز هدایتی این گروه در آن سوی مرزها و 17 نفر نیز در داخل کشور بازداشت شدند. شایان ذکر است، مقرر بوده است پنج نفر از دستگیرشدگان عملیات داخل کشور را انجام داده و بقیه در نقش نیروهای تدارکاتی و پشتیبانی‌کننده گروه فعالیت کنند.

4ـ ادعاهای واهی وزیر کشور بحرین علیه ایران

راشد بن‌عبدالله آل‌خلیفه، وزیر کشور بحرین در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» مدعی شد: ایران در امور کشورمان مداخله می‌کند که مهم‌ترین این دخالت‌ها نشر افکار افراط‌گرایانه، قاچاق اسلحه و مواد منفجره و آموزش شهروندان بحرینی برای به‌کارگیری اسلحه و مواد منفجره است. ایران به تازگی تلاش کرده است به منظور حمایت از تروریست‌ها در بحرین فناوری ساخت مواد منفجره را به بحرین انتقال دهد. وی همچنین مدعی می‌شود عملیات تروریستی در بحرین را افرادی مرتکب شده‌اند که اکنون به ایران فرار کرده‌اند و ما نیروهای امنیتی خود را برای مقابله با این چالش‌ها تقویت کرده‌ایم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات