صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۰۳۶۰۲

از شناخت چالش‌ها تا رنجش ناطق‌نوری

1ـ احتمال معرفی یک زن برای وزارت علوم و تحقیقات
محسن بیگلری، عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: عمده وزرای معرفی شده قابل قبول هستند؛ اما یکی دو نفر که از قضا در دولت یازدهم نیز حضور داشتند، ضعیفند. یکی از وزرای ضعیف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است و لازم است آقای روحانی درباره این گزینه و یکی دو مورد دیگر تجدیدنظر کند. باقی گزینه‌های پیشنهادی به ویژه ظریف، زنگنه، قاضی‌زاده هاشمی و آخوندی افرادی قابل بوده و توانایی پیشبرد اهداف دولت را در حوزه‌ها و وزارتخانه‌های تخصصی خود دارند. به نظرم همچنان احتمال تجدیدنظر در چند مورد از گزینه‌ها از جانب رئیس‌جمهور وجود دارد و این مسئله در گذشته نیز سابقه داشته است. احتمال این هم که یکی دو نفر از وزرای پیشنهادی موفق به کسب رأی اعتماد نشوند، وجود دارد. بیگلری افزود: درباره وزیر علوم مباحثی در زمینه احتمال معرفی سورنا ستاری مطرح شده و در عین حال زمزمه‌هایی از احتمال معرفی یک زن در وزارت علوم شنیده می‌شود.

2ـ برنامه‌ریزی بلندمدت برای انتخابات معنا ندارد

فعال سیاسی و از نزدیکان محمدباقر قالیباف،‌ در واکنش به این موضوع که قالیباف در حال آماده‌سازی خود برای 1400 است، گفت: چه آماده شدنی؟ مملکتی که رئیس‌جمهور دو ماهه انتخاب می‌شود، برنامه‌ریزی بلندمدت معنایی ندارد. نوع تبلیغات و انتخاب مردم ما همواره دقیقه ‌نودی بوده است و اتفاقات مهم در همان یکی دو ماه منتهی به انتخابات رخ می‌دهد. وی با بیان اینکه قالیباف پس از انتخابات اخیر و خروج از شهرداری تهران همواره در مقام یک سیاستمدار در عرصه حضور خواهد داشت، خاطرنشان کرد: قالیباف دارای نظر و رأی است و نامه اخیر ایشان هم نشان داد که او همچنان در صحنه حضور دارد. قربانزاده با بیان اینکه بعید می‌دانم قالیباف به دنبال ایجاد حزب و تشکل خاصی باشد، افزود: ‌نمی‌توانم به طور دقیق از حضور داشتن یا نداشتن ایشان در انتخابات آتی سخن بگویم، اما هر چیزی امکان‌پذیر است.

3ـ خبرنگاران چالش‌های جبهه خودی را شناسایی کنند

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: خبرنگاران باید بتوانند چالش‌های جبهه خودی در برابر جبهه دشمن را شناسایی کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در گردهمایی اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار که در مرکز فرهنگی ـ رسانه‌ای صبا‌ برگزار شد، مهم‌ترین ویژگی و لازمه خبرنگاری را توجه به موضوع عدالت و گرفتار نشدن در جناح‌بندی‌ها دانست و اظهار داشت: شجاعت، صراحت و شفافیت از دیگر ملزومات خبرنگاری است و خبرنگار باید بدون پیش‌داوری و حب و بغض و عوامل بیرونی عمل کند. گفتنی است، در این مراسم از خانواده‌های شهدای خبرنگار مدافع حرم تجلیل و از قطعه موسیقی «مدافع وطن و حرم» درباره سردار سرلشکر حاج‌قاسم سلیمانی رونمایی شد. در پایان هم از خبرنگاران فعال صبح صادق و پایگاه خبری ـ تحلیلی بصیرت قدردانی شد.

4ـ ناطق نوری از برخی رفتارها رنجیده‌ است

امیر محبیان درباره اینکه چرا ناطق ‌نوری از جریان اصولگرا روی‌گردان شده، تأکید کرد: ناطق‌نوری از جریان اصولگرا روی برنگردانده، بلکه از بعضی رفتارها رنجیده است. باید او را قانع کرد تا به صحنه بازگردد. تجربه و روحیه او در جریان اصولگرایی مفید واقع خواهد شد. ناطق ‌نوری باید دریابد که سیاست، جنگ اراده‌هاست و رنجش در آن جایی ندارد. محبیان در پاسخ به اینکه چرا شخصیت‌های اصولگرا همچون هاشمی‌رفسنجانی، روحانی و ناطق نوری پس از چند دهه به ظرفیتی برای اصلاح‌طلبان تبدیل شدند، بیان‌ کرد: اصلاح‌طلبی به معنای درست آن جزء ذات اصولگرایی است، چنانکه اصولگرایی نیز به معنای صحیحش در ذات اصلاح‌طلبی است!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات