صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۰۳۶۰۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 18 مرداد

یک خبرگزاری ترک گزارش داد،‌ ترکیه ساخت دیوار در مرز مشترک خود با ایران را همانند دیوار مرزی مشترکش با سوریه را آغاز کرده است. این دیوار مرزی سه متر ارتفاع و دو متر عرض دارد و ترکیه هدف از ساخت آن را تقویت امنیت از طریق توقف نفوذ شبه‌نظامیان کرد و قاچاقچیان غیر قانونی اعلام کرده است. پیش تر وزارت امور خارجه اعلام کرده بود، هر اقدامی در مرزهای مشترک ایران و ترکیه باید با اطلاع تهران باشد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند برجام را متوقف کنند، باید هزینه آن را بپردازند. وی تأکید کرد: مصمم به استفاده از منافع ملت ایران در برجام هستیم و نمی‌گذاریم آمریکایی‌ها مانع انتفاع ملت ایران شوند. ظریف اظهار داشت: آمریکا نمی‌تواند هزینه توقف برجام را به ایران تحمیل کند. اگر آمریکایی‌ها بخواهند برجام را متوقف کنند، باید هزینه آن را هم بپردازند.
نادر قاضي‌پور، نماينده مردم اروميه و عليرضا محجوب، نماينده مردم تهران در تذكر كتبي مشترك به وزراي كشور، اطلاعات، دفاع و امور خارجه، از آنها خواستند «برخورد مناسب براي جلوگيري از راه‌پيمايي افغان‌ها در كابل عليه امام(ره)، رهبري و رئيس‌جمهوري» داشته باشند. گفتنی است برخی جریان‌های خاص با حمایت سرویس‌های خارجی در کشور افغانستان در تلاش هستند با طرح مباحثی میان دو ملت ایران و افغانستان اختلاف و دشمنی ایجاد کند!
اسنادی که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده‌اند، نقش لندن را در  کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ علیه دولت مصدق تأیید می‌کنند. این اسناد را روز گذشته مؤسسه غیرانتفاعی «آرشیو امنیت ملی آمریکا» منتشر کرده است. دو پژوهشگر این مؤسسه اسناد جدید وزارت خارجه آمریکا را اولین سندهای منتشر شده در تأیید نقش انگلیس در کودتای آمریکایی ـ انگلیسی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ توصیف کرده‌اند.
اندیشکده صهیونیستی «موشه دایان» نوشت: مردم ایران رفتار منافقین پس از پیروزی انقلاب را مجموعه خیانت‌هایی می‌دانند که با حمایت از صدام حسین اوج گرفت و خاطره‌ تلخ همراهی آنها با دشمن وطن‌شان همچنان در اذهان باقی‌ مانده است.
محمدرضا باهنر در نشست جامعه اسلامی مدیران گفت: در نظام جمهوری اسلامی تنها مسئولی که احترام سلف خود را نگه داشت، رهبر معظم انقلاب است؛ متأسفانه مسئولان به نفر قبل خود احترام نمی‌گذارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات