حماسه و جهاد >>  مدافعان حرم >> گزارش حماسه و جهاد
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۳۶۵۱
درباره شهیدی که عزت در مقابلش زانو زد

شهید محسن حججی

این روزها باز هم بوی شهید در شهر پیچیده، باز هم شهید می آورند. شهدا می آیند تا بیدارمان کنند، بیدارمان کنند از خواب غفلت. نه تنها بیدارمان کنند که وظیفه شهدا زنده کردن ماست. چرا که آنان نه تنها زنده اند که زندگی بخش اند.
پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد/حمیدرضا حیدری

به گزارش گروه حماسه و جهاد پایگاه بصیرت، محسن حججی از مدافعین حرم شهرستان نجف آباد دو روز پیش در عملیاتی در نزدیکی مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد. سپس این گروه تکفیری-تروریستی عکسی از به شهادت رساندن این رزمنده شجاع و غیور ایرانی را منتشر کرد. عکسی که در آن داعشی پشت شهید حججی ایستاده و با صلابت و غرور به روبرو نگاه می کند. که در شبکه های اجتماعی بسیار منتشر شده و تبدیل به ترند این شبکه شده است.

گفتنی است شهید مدافع حرم محسن حججی از نیروهای لشکر زرهی ۸ نجف اشرف و یکی از فعالین موسسه شهید احمد کاظمی بود. که صاحب یک فرزند ۲ ساله نیز هست.

شاید بتوان گفت یکی از اولین واکنش ها به شهادت این شیر مرد عرصه دفاع از حرم اهل بیت(علیهم السلام) توسط همسر ایشان اتفاق افتاد. او در صقحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از شهید نوشت: «شهادتت مبارک همسرم»

شهید بی سر

واکنش های بسیاری نیز بین سلبریتی ها و شخصیت ها مختلف به این واقعه صورت گرفت:

شاید بتوان گفت یکی از این زیباترین واکنش ها را بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون نشان داد، او با انتشار تصویری از این شهید به همراه فرزندش نوشت: «شهید محسن حججی که در سوریه اسیر داعش شد و سر از تنش جدا کردن.....قهرمان زندگی من این شهید است......والله به خدا سوپر استارو خواننده.... هیچوقت نباید قهرمان من و تو باشد.......چه تفاوتیست میون ‌ما و امثال آقا محسن نجیب و وفادار و فداکار ما...»

شهید محسن حججی

سرلشگر محسن رضایی هم در واکنش به شهادت غریبانه محسن حججی نوشت:

«به شهيد محسن حججی ...

با سر بریدن انسان‌های آزاده و بزرگ، اندیشه، پيام، نام و اعتبار آنان ازبین نمی‌رود؛ بلکه تأثير آنان بر جامعه بشری بیشتر و قله جلال و جاودانگی‌شان رفيع تر می‌شود. محسن حججی، از «سر» گذشت اما سر گذشت پرافتخار او در دل آزادگان جهان حك شد. انتقام او را به زودی خواهیم گرفت.»

تصویر محسن حججی در محضر اباعبدالله

یکی دیگر از بهترین تصاویری که راجع به این اتفاق منتشر می شود تصویر سازی بسیار زیبای حسن روح الامین است. که در آن شهادت این شهید بزرگوار را به شهادت مولایش ابا عبدالله الحسین تشبیه کرده است. تصویری که بسیار مورد استقبال مخاطبین واقع شده است.

سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم ماجرای نیمروز هم در اینستاگرام خود با انتشار طرح محسن روح الامینی نوشت: «بنازم ام وهب را به پاره ی تن گفت :

برو به معرکه با سر ولی میا با سر

خوشا به حال غلامش، به آرزوش رسید

گذاشت لحظه ی آخر به پای مولا سر .

خوشا به حال شهيد محسن حججى كه سر خود را هم با جان خود تقديم كرد.»

شهید محسن حججی

همچنین پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب هم با انتشار پوستری به این مناسبت که در آن تصویری از شهید حججی دیده می شود و جمله ای که در دیدار خانواده شهید مدافع حرم شهید محمد اسدی فرموده اند به چشم می خورد:«این جوانهای شما واقعا دارند یک چهره درخشانی از اسلام نشان می دهند.»

شهید محسن حججی

اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون هم با قراردادن عکسی از شهید حججی بر روی استوری اینستاگرام خود و نوشتن جمله پر معنی: «من با سر بریده ات حرف ها دارم» به این واقعه واکنش نشان داد.

سلفیِ عزت

یکی از اتفاقات بسیار مهمی هم که این روزها افتاده ایجاد هشتگ سلفی عزت است که در مقابله با سلفی حقارت شکل گرفته است. آری و به راستی که این عکس نشانگر یک سلفی عزتمندانه برای مردی است که در دست دشمن اسیر است اما سنگینی نگاهش می تواند کوهی را از جایش تکان دهد. کلید واژه سلفیِ عزت به سرعت جزو ترند های شبکه اجتماعی قرار گرفت.

یکی در صفحه اش نوشته است: «کدام یک نماینده ی من است؟ سلفی عزت یا سلفی ذلت...» دیگری نوشته است: «آنان که زمستان را از پشت پنجره می بینند و گرسنگی را در کتاب ها می خوانند، نمی توانند نماینده مردم باشند. آنقدر آرامی که انگار اون داعشی ملعون اسیر توست. محسن عزیز شهادتت مبارک مرد باغیرت میدان عمل. مثل اربابت حسین جان دادی. مبارکت باشه مرد شجاع.»

حسن رحیم پور ازغدی با انتشاز عکسی نوشته است:«محسن به کودک سه ساله ات چه بگوییم؟ بگوییم پدرت رفت با سَلَفی ها بجنگد تا اینجا عده ای در امنیت با حامیان قاتل پدرت سِلفی بگیرند»

رامبد جوان هم با انتشار عکسی از لحظه شهادت محسن حججی نوشته است: «محسن جان...

اضطراب چشمان قاتل و آرامش نگاه تو مرز روشن حق و باطل است.»

آرزوی شهادت

یکی از دوستان محسن حججی هم آخرین مکالمه پیامکی خود را با او منتشر کرده کرده است. این تصویر نشان می دهد آخرین خواسته محسن از دوستش دعا برای شهادت است، او نوشته است:«دعام کن رفیق. مانده بی سر شدنم در رهِ زینب»

شهید محسن حججی

چشم‌هایش

رضا رشیدپور مجری تلویزیون هم نوشت: «انگار لبخند خداست که بر کهکشان صورتت سنجاق شده ... مهتاب می چکد از چشمهای ماهت ...»

حامد زمانی خواننده هم در وصف چشمان محسن حججی در این عکس نوشت: «به اين چشمها خيره شو خيره شو!

تو بعد از هفت سال؛ به بهترين شكل اين مصرع را براي خودم تفسير كردي...

و احوال زندگي ام را تقسيم كردي به: قبل از ديدن اين عكس و بعد از آن...

حالا در اين خلوت؛ من مانده ام با بار چشمانت بر دوش»

مرد واقعی

امیر جعفری هم که مواضعش قبل از انتخابات خبرساز شده بود با سه کلمه این شهید را توصیف کرده است:

«سلطان غیرت دلاور»

محسن کیایی هم فقط یک جمله برای محسن حججی نوشت:«مرد، مرد که میگن ایشونن.»

انتقام خون شهید
بسیاری از مسئولین کشور هم به همین مناسبت پیام رسمی صادر کردند. از رییس مجلس و وزیر کشور گرفته تا معاون اول رییس جمهور و بسیاری از از سرداران سپاه، اما باید اذعان کرد بهترین پیام این روز ها را مرد شماره یک دفاع از حرم حاج قاسم سلیمانی صادر کرده است. در این پیام آمده است:« این نوع جنایت‌ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه بر ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه‌ای که در بر خواهد داشت اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم‌تر و قدرتمندتر خواهد نمود.» در بخش دیگر سردار سوگند می خورد که انتقام از قاتلین شهید خواهد گرفت:«به حلقوم بریده این شهید عزیزِ راه اباعبدالله(ع) سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.»

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه هم در پیام خود نوشته است: «محسن جان انتقام خونت را خواهیم گرفت.»

این روزها باز هم بوی شهید در شهر پیچیده، باز هم شهید می آورند. شهدا می آیند تا بیدارمان کنند، بیدارمان کنند از خواب غفلت. نه تنها بیدارمان کنند که وظیفه شهدا زنده کردن ماست. چرا که آنان نه تنها زنده اند که زندگی بخش اند.


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات