تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۰۳۶۶۲

لاريجاني: مجلس از كابينه‌اي كه به فكر مردم باشد حمايت مي‌كند

(روزنامه اطلاعات ـ 1396/04/17 ـ شماره 26761 ـ صفحه 1)

بايد همبستگي داشته باشيم و اختلافات را كم كنيم. اينكه روي اختلافات بنزين بريزيم هنر نيست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم سالگرد شهادت حجت الاسلام افتخاري نماينده فقيد مردم فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود: بايد نقاط اشتراك را قوي كنيم.

علي لاريجاني در اين مراسم كه در مسجد حضرت ولي عصر(عج) بالا محله شهرستان فومن برگزار شد، گفت: رويکرد ايران در برخورد با جريان‌هاي تروريستي کاملاً درست است و اگر کمک ايران به دولت‌هاي سوريه و عراق و نيز جانفشاني جوانان غيور مدافع حرم نبود، امنيت کوچه و خيابان‌هاي ايران بر هم زده مي‌شد.

وي، بر لزوم جدي گرفتن مسائل اقتصادي کشور تاکيد كرد وگفت: مهمترين مسأله که امروز ايران اسلامي را در برابر بيگانگان ايستاده‌تر از هميشه مي‌کند، توجه به مسائل اقتصادي و توانمندسازي اين عرصه است.

لاريجاني اضافه کرد: مجلس از کابينه‌اي که به فکر مردم باشد و در رفع مسائل و مشکلات معيشتي آنان گام بردارد، حمايت مي‌کند.

وي با اعلام اينکه براي پايداري اين ملت بزرگ بايد زحمت‌هاي فراوان کشيد و هوشيارانه عمل کرد، گفت: بايد در اين مقطع مهم که توطئه‌هاي موجودات موذي و تروريستي که ضعيف‌تر از گذشته هم نيست، در داخل همبستگي داشته باشيم و اختلافات را کم کنيم.

وي ادامه داد: ولايت فقيه در سربلندي اين کشور نقش بي‌بديلي داشته است هرجا که مشکل پيدا شد، ولايت فقيه با حمايت مردم بر مشکلات فائق آمد و ما نيز بايد پيشتيبان ولايت فقيه باشيم تا به مملکت آسيبي نرسد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد افتخاري نماينده فقيد فومن و شفت و تمجيد از تلاش فرزند اين شهيد به عنوان نماينده فعلي مردم اين منطقه در خانه ملت گفت: حجت الاسلام افتخاري شهيد، روحاني و مجاهدي است مبارز و خستگي ناپذير که قبل و بعد از انقلاب براي رفع مشکلات مردم و توجه به آنان بسيار زحمت کشيد و در اين راه نيز به فيض شهادت نائل آمد.

لاريجاني فومن را شهرستان علماي بزرگ و سرآمد دانست و از آيت الله العظمي محمدتقي بهجت فومني(ره) به عنوان يک شخصيت بزرگ و برجسته در تاريخ معاصر نام برد که همه را شيفته خود کرده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به طرح برخي موضوعات در مجلس سناي آمريکا گفت: شايد تصورشان اين باشد که مي‌توانند سنگ اندازي جديدي را براي ايران ايجاد کنند حال آنكه اينطور نيست که براي ما هزينه ايجاد کنند و براي خودشان بي هزينه باشد.

حمايت قدرت‌هاي بزرگ از تروريست‌ها

دكترعلي لاريجاني پنجشنبه در جلسه شوراي اداري استان گيلان در رشت، با اشاره به حمايت برخي قدرت‌هاي بزرگ و منطقه‌اي از تروريسم گفت: حمايت از تروريسم از جمله حمايت‌هاي مالي، هرچند در چند دهه گذشته براي ما مخاطره‌آميز بود اما موجب گرفتاري خودشان شد.

وي،با اشاره به جمله‌اي از زندگينامه شهيد انصاري استاندار شهيد گيلان و تنها استاندار شهيد کشور افزود: شهيد انصاري، فرد جانباخته‌اي در راه انقلاب بود که قلبش براي مردم مي‌تپيد و انديشه اش در راه خدا بود که اگر امروز نيز اينطور باشد، بسياري از کارها پيش مي‌رود.

لاريجاني ادامه داد: مسير رو به تعالي انقلاب شکوهمند اسلامي ايران، اين پيام‌ها را به‌طور مستمر به ما مي‌رساند و بايد به آنها توجه داشته باشيم.

رئيس مجلس اضافه کرد: گيلان از چند محور برخوردار است که يکي از اين محورها، منابع انساني همچون آيت الله قرباني است که يک استوانه فکري در استان محسوب مي‌شود.‏

وي ادامه داد: منابع ملي نظير سواحل و ظرفيت‌هاي گردشگري که همه اينها امکانات برجسته‌اي است؛ هرچند ممکن است در برخي موارد نقص‌هايي داشته باشيم اما بايد براي رفع اين کاستي‌ها اقدام كنيم و نگاه‌ها به سمت آينده باشد.

او به مشکلات مطرح شده از سوي استاندار گيلان و برخي نمايندگان اشاره کرد و گفت: اگر در استفاده بهينه از منابع خطا نداشته و در مواجهه با مخاطرات، نگاه عاقلانه‌اي داشته باشيم؛ آينده خيلي روشني داريم و با تدابير مقام معظم رهبري در مسائل گوناگون مي‌توانيم کشور را به جلو ببريم.

لاريجاني انجام چند کار کلان براي تاثيرگذاري اقتصاد کلان در گيلان را ضروري خواند و گفت: سرمايه گذاري براي پتروشيمي، ظرفيت خوبي در استان است که بايد بخش خصوصي به ميدان آورده شود و ما نيز از صندوق توسعه براي اين کار استفاده مي‌کنيم.

وي با اشاره به سايت نفت و گاز رودسر افزود: ايران بايد سرمايه گذاري نفت را در درياي خزر شروع کند و ما هم پيگير خواهيم بود که اين امر نيز در اقتصاد کلان تاثير مي‌گذارد ضمن اينکه براي الحاق فرودگاه سردارجنگل به منطقه آزاد انزلي، پس از بررسي‌هاي لازم، در مجلس شوراي اسلامي تصميم گيري مي‌شود.

وي درباره راه آهن قزوين ـ رشت ـ انزلي گفت: راه آهن، موضوعي راهبردي است و به انجام آن مصر هستيم چراکه نوستراک شمال ـ جنوب است و بايد پيگيري‌هاي لازم درخصوص رفع مشکلات آن انجام شود.

لاريجاني رفع مشکل پسماند را در دو راهکار توليد برق يا توليد کود دانست و گفت: برخي از استان‌ها اين کار را شروع کرده‌اند و سرمايه گذار داخلي و خارجي نيز موجود است ضمن آنکه مشکلات طرح شده در بخش‌هاي چاي، برنج و ابريشم نيز بايد چاره انديشي شود.

* تمركز در موضوع اقتصاد مقاومتي ‏

رئيس مجلس در ديدار با آيت الله زين العابدين قرباني نماينده ولي فقيه در گيلان پرهيز از کشمکش‌هاي حزبي و سياسي را يکي از اقدامات اساسي براي پيشرفت دانست و گفت: مجلس و دولت به‌عنوان قواي مقننه و مجريه، بايد حول موضوعات اقتصاد مقاومتي تمرکز داشته باشند.

رئيس قوه مقننه با اشاره به همگرايي ميان مجلس و دولت اظهار داشت: خوشبختانه گيلان از ظرفيت خوب نمايندگان برخوردار است که براي کل کشور نيز موثر است.

رئيس مجلس اظهار داشت: در کابينه جديد دولت بايد نيروهاي عملياتي براي کار وجود داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در استان گيلان نيز در اين ديدار ضمن خير مقدم به رئيس مجلس براي سفر به گيلان، ابراز اميدواري کرد تا سفر او مايه توسعه گيلان باشد.

آيت الله قرباني افزود: سخنان لاريجاني، بين اهالي مجلس، دولت و گروه‌هاي مختلف و احزاب زبانزد است، او با مشي اعتدالي که دارد، مي‌تواند اختلافات را کاهش دهد.

نماينده ولي فقيه در گيلان اضافه کرد: از سفارش‌هايي که آيت‌الله العظمي بهجت در سال‌‌هاي انتهاي عمر خود داشته، سرمشق قرار دادن اعتدال و ميانه روي در کارها بود.

وي با اشاره به برخي رفتارها در کشور افزود: بعضي رسانه‌ها در نوشته‌هاي خود نسبت به دولت، گويا به دولت آمريکا حمله مي‌کنند و رفتارهايي مي‌شود که مردم آسيب مي‌بينند.

* پايان رزمايش ‏

رزمايش امنيت پايدار و اقتدار دريايي 96 پس از 5روز تمرين نظامي نيروي دريايي در درياي خزر، صبح پنجشنبه با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، به کار خود پايان داد. ‏

در مراسم رژه روز پاياني رزمايش در پهنه آب‌هاي درياي خزر، ناوشکن جمهوري اسلامي ايران دماوند، به‌عنوان ناو سرفرماندهي، ده‌ها شناور از کلاس ناوهاي موشک انداز پيکان، ناوچه‌هاي توپدار قائم، شناورهاي هجومي تندرو و همچنين انواع يگان‌هاي پروازي نيروي دريايي راهبردي ارتش حضور داشته و توانستند با آرايش‌هاي منظم، اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را به نمايش بگذارند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در جريان بازديد از ناوگان شمال و منطقه چهارم دريايي امام رضا (ع) در بندرانزلي گفت: وجود اقتدار پايدار ايران اسلامي در درياي خزر، نمود زيادي دارد و بايد به عنوان وظيفه براي تداوم اين اقتدار، به نيروي دريايي ارتش کمک کرد.

لاريجاني افزود: نيروي دريايي ارتش، حرکت‌هاي خيلي خوبي انجام داده؛ هم نگاه درازمدت داشته و هم در زمينه سخت افزاري و ارتقاي تجهيزات گام‌هاي ارزشمندي برداشته است.

او گفت: مجلس شوراي اسلامي امسال هم کمک‌هايي را براي ارتش و نيروي دريايي در نظر گرفته است که حتما انجام مي‌شود.

رئيس قوه مقننه، پس از اين بازديد از نيروهاي دريايي ارتش سان ديد و سپس با حضور بر روي ناوشکن دماوند، علاوه بر گفتگو با پرسنل اين مجموعه و بازديد از آن، نماز جماعت ظهر و عصر را روي ناوشکن دماوند اقامه کرد.

http://www.ettelaat.com/new/index.asp?fname=2017\07\07-07\22-05-05.htm&storytitle=%E1%C7%D1%ED%CC%C7%E4%ED:%20%E3%CC%E1%D3%20%C7%D2%20%DF%C7%C8%ED%E4%E5%9D%C7%ED%20%DF%E5%20%C8%E5%20%DD%DF%D1%20%E3%D1%CF%E3%20%C8%C7%D4%CF%20%CD%E3%C7%ED%CA%20%E3%ED%9D%DF%E4%CF

ش.د9601336

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات