صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۰۳۷۳۱

اخبار ویژه روزنامه های22مرداد1396

کیهان

طیب‌نیا مشکل قلبی نداشت به خاطر زبانش حذف شد!
در حالی که ادعا شده بود طیب‌نیا به خاطر مشکل قلبی برای تصدی مجدد وزارت اقتصاد معرفی نشده، منابع آگاه می‌گویند که وی به خاطر زدن برخی حرف‌ها حذف شده است.
علی‌ طیب‌نیا از سوی دولت و حامیانش به عنوان یکی از چهره‌های موفق کابینه یازدهم معرفی می‌شد اما در اتفاقی عجیب از معرفی دوباره برای وزارت بازماند.
روزنامه وقایع اتفاقیه درباره این اتفاق عجیب نوشت: غیبت علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد در کابینه دوازدهم، حاشیه‌ساز شد. با اعلام اسامی وزرای پیشنهادی برای تشکیل کابینه دولت دوم حسن روحانی، نبود نام او، تعجب بسیاری را با خود همراه کرد.


این تغییر، صداهای مخالف بسیاری را بلند کرد؛ مخالفانی که معتقد بودند کرباسیان، صلاحیت چندانی برای نشستن روی کرسی وزارت امور اقتصاد و دارایی را ندارد و او از اقتصاد چیز زیادی نمی‌داند.


طیب‌نیا مشکل قلبی دارد؟ این پرسشی است که پس از حضور مشاور رئیس‌جمهوری در برنامه «چوب خط» در ذهن‌ها شکل گرفت. اکبر ترکان در این برنامه تلویزیونی، در مورد علت عدم حضور طیب‌نیا در کابینه دوازدهم گفت: «دکتر طیب‌نیا علم بسیار زیادی در علوم اقتصادی دارد و از کرباسیان، وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم نیز سواد بیشتری دارد اما مشکل قلبی طیب‌نیا باعث شد که وی از حضور در کابینه دوازدهم انصراف دهد و معاون او جایگزینش شود.» او همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا کرباسیان همچون طیب‌نیا می‌تواند موفقیت دولت را در مهار و کنترل تورم دنبال کند، یادآوری کرد: «اکنون شرایط کشور به گونه‌ای است که شاید برای ایجاد رونق اقتصادی، دولت از مهار تورم کوتاه بیاید و با آزادگذاشتن آن، شرایط را برای رونق در اقتصاد کشور مهیا کند.»


گفته‌های دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از وضعیت سلامتی وزیر اقتصاد را که مانع حضور او در کابینه دوازدهم شده است منابع آگاه پاسخ دادند. یک منبع آگاه در وزارت اقتصاد با تکذیب مشکل قلبی طیب‌نیا به «مهر» گفت: «علت اینکه روحانی، دکتر طیب‌نیا را در لیست پیشنهادی کابینه دوازدهم به‌عنوان وزیر اقتصاد قرار نداد، مشکل جسمی ایشان نبوده است.»


او با یادآوری اینکه طیب‌نیا در دیداری که مدتی قبل با رئیس‌جمهوری داشتند، درخواست‌هایی را جهت هماهنگی بیشتر تیم اقتصادی در دولت دوازدهم مطرح کردند، توضیح داد: «گویا تحقق این خواسته‌ها از نظر رئیس‌جمهوری امکان‌پذیر نبوده یا به مذاق ایشان خوش نیامده است.»


محسن جلال‌پور رئیس سابق اتاق بازرگانی نیز در یادداشتی ضمن تمجید از طیب‌نیا خاطرنشان کرد: تنها ایراد طیب‌نیا شاید کم‌تجربگی‌اش در تنظیم برخی مناسبات بود. شاید حرف‌هایی را زد که نباید می‌زد. شاید دست به قلم‌هایش به موقع نبود و شاید هم از دید بزرگان، کم «هماهنگ» بود.


از سوی دیگر روزنامه آفتاب یزد، از اخراج طیب‌نیا خبر داده و نوشت: طیب‌نیا سهم پررنگی در موفقیت‌های اقتصادی دولت داشت. اما از چند ماه قبل منابع خبری از نبودن وی در کابینه جدید خبر دارند شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت یازدهم بود. برخی منابع، یکی از منتقدان طیب‌نیا را محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌دانند. ضمن اینکه مسعود نیلی مشاور ارشد اقتصادی رئیس‌جمهور و محمد نهاوندیان رئیس دفتر اقتصاددان رئیس جمهور در دولت یازدهم نیز به لحاظ نگاه و بینش اقتصادی، قرابت فکری چندانی با طیب‌نیا نداشتند. در واقع این افراد بیشتر از حامیان اقتصاد نئوکلاسیک و بازار آزاد بودند و طیب‌نیا یک اقتصاددان نهادگرا بود که به رغم اعتقاد راسخ به تقویت بخش خصوصی با نگاه و بینش نوبخت، نهاوندیان و نیلی فاصله داشت.


لاپوشانی حذف طیب‌نیا به بهانه بیماری قلبی در حالی است که اخیراً محمدعلی نجفی با وجود بیماری قلبی و منع رسمی پزشکان از کار اجرایی، در 66 سالگی نامزد تصدی شهرداری تهران شده است!

اصلاح‌طلبان به 5 وزیر «کابینه شکستنی» رأی نمی‌دهند
یک عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس گفت دست‌کم 5 وزیر موفق به کسب رأی اعتماد نخواهند شد.
محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با «امتداد» درخصوص کابینه معرفی شده از سوی حسن روحانی گفت: بخشی از افراد معرفی شده، افرادی سالم و کار آمدند، اما به گمان من در پاره‌ای موارد آقای رئیس‌جمهور می‌توانست افراد مناسب‌تری معرفی نماید.


وی افزود: ارزیابی بنده از نظر همکارانم در مجلس این است که پاره‌ای از وزرای پیشنهادی موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نخواهند شد.


نجفی درخصوص آنکه کدامیک از وزرا موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نخواهند شد توضیح داد: اجازه بدهید که الان نام نبرم ولی به گمانم 5 نفر از وزرای پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نخواهند شد. پاره‌ای از مخالفت‌ها با برخی وزرای پیشنهادی از منظر سوابق سیاسی است، اما نمایندگان مجلس فارغ‌ از گرایش‌های سیاسی و فراکسیون‌بندی نسبت به کارآمدی و اثربخشی تعدادی از وزرا سوال جدی دارند.


همزمان، روزنامه بهار کابینه جدید را «کابینه شکستنی» که «استفاده ویترینی از اصلاح‌طلبان می‌کند» معرفی کرد و از قول فاطمه راکعی عضو حزب منحله مشارکت نوشت: نمایندگان مجلس به ناکارآمدها رأی ندهند!.


 سایت فرارو نیز در گزارشی از قول گرامی‌مقدم (از فعالان فتنه 88) نوشت: آقای روحانی توقعات اصلاح‌طلبان را در معرفی کابینه برآورد نکردند. واقعیت این است که اگر آقای روحانی پیش از انتخابات میثاقنامه‌ای را امضا می‌کردند چنین اتفاقی نمی‌افتاد اتفاقا همان روزها و پیش از اعلام حمایت از آقای روحانی برخی دوستان که نماینده بعضی احزاب بودند در شورای عالی سیاستگذاری این مسئله را پیشنهاد کردند اما با مخالفت هیئت رئیسه شورا مواجه شدند و هرچقدر هم تلاش کردند آنها مقاومت و پافشاری کردند که آقای روحانی میثاقنامه را امضا نکند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا روحانی موجب دودستگی در جریان اصلاح‌طلب شده است یا خیر عنوان کرد: در جریان اصلاح‌طلب دودستگی درخصوص آقای روحانی وجود ندارد و کاملا همه اتفاق‌نظر دارند که آقای روحانی انتظارات را برآورده نکردند و به مطالبات بی‌توجه بودند. من به‌طور قطع می‌توانم بگویم که رئیس‌جمهور عملا اقدام به اصلاح‌طلب‌زدایی در کابینه دولت دوازدهم کرده است.

وحشت لابی صهیونیستی ایپک از پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه
پیروزی‌های گسترده محور مقاومت در سوریه و عراق، لابی صهیونیستی را در آمریکا نگران کرده است.


کمیته امور عمومی آمریکا- اسرائیل (ایپک) ضمن ابراز ناخرسندی از تحولات جنگ در جنوب سوریه هشدار داد که ایران در مرحله پس از داعش، جای پای خود را در سوریه مستحکم می‌کند.
مجله Near East Report وابسته به لابی صهیونیستی، نوشت: تهران و دمشق آتش‌بس در جنوب سوریه را که به واسطه روسیه ترتیب داده شده بود، پذیرفتند؛ چون فکر می‌کنند که در جهت منافع راهبردی آنها در سوریه است.


آتش‌بس در جنوب غربی سوریه به آنها اجازه می‌دهد که منابع محدود نظامی خود را در شرق سوریه متمرکز کنند، یعنی جایی که در حال چیره شدن بر داعش هستند.
این گزارش می‌افزاید: با تکمیل پیروزی در شرق، ایران، حزب‌الله و سوریه ممکن است تصمیم بگیرند نیروهای خود را به سمت مرزهای اسرائیل و اردن ببرند. تضمینی هم وجود ندارد که مسکو از واحدهای خود برای تحمیل آتش‌بس به منظور جلوگیری از این تحرک اقدام کند.


از زمان تأسیس در 1979، جمهوری اسلامی ایران به صدور انقلاب و حضور انقلابی در خاورمیانه مشغول بوده و به افزایش نفوذ خود در منطقه پرداخته است.
ایران همچنین در عراق، بحرین و یمن نفوذ دارد. این تحلیل، اسرائیل را عمیقاً نگران حضور نظامی ایران و حزب‌الله در سوریه دانست. کمیته امور عمومی آمریکا- اسرائیل دو هفته پیش نیز با صدور بیانیه‌ای از طرح آتش‌بس در جنوب سوریه انتقاد کرده و گفته بود این طرح به افزایش نفوذ ایران و حزب‌الله در مرزهای فلسطین اشغالی خواهد انجامید. این لابی ضمن انتقاد از آنچه بی‌توجهی آمریکا به نگرانی‌های امنیتی تل‌آویو خواند، مدعی شد که توافق آتش‌بس میان آمریکا، روسیه و اردن نگرانی‌های رژیم صهیونیستی را در نظر نگرفته و به گسترش نفوذ ایران در سوریه کمک خواهد کرد.

شوخی و جدی بیماری قلبی نجفی و چنبره‌ کارگزاران بر شهرداری
سخنگوی کارگزاران می‌گوید سخنانش درباره اینکه او اتاق فکر شهردار جدید خواهد بود، شوخی بوده است!
وی درباره خبری که در هشتم مردادماه مبنی بر «اتاق فکر بودن شهردار آینده تهران» منتشر شده بود به خبرنگار عصر ایران گفت: آن حرف در حاشیه و به شوخی بیان شد همچنین چیزی وجود ندارد که من یا شخص دیگری اتاق فکر شهردار تهران، آقای نجفی باشیم عملکرد ایشان مستقل خواهد بود.


مرعشی  در حاشیه مراسم درگذشت مادر علی‌اکبر محتشمی‌پور در جمع خبرنگاران درباره قائم مقامی‌اش برای محمدعلی نجفی در شهرداری تهران گفته بود: «اگر آقای نجفی شهردار شود من اتاق فکر ایشان می‌شوم و اگر من شهردار شوم او اتاق فکر من می‌شود».


مرعشی تاکید کرد: هیچ دخالتی در امور و مسئولیت‌های شهرداری و عملکرد شهردار تهران نخواهم داشت و آنها کاملا مستقل و آزادانه برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند برنامه‌های آقای نجفی ارائه و منتشر شد و اقداماتی که باید انجام شود هم کاملا مشخص و بهتر است منتظر باشیم شهرداری مستقر و اظهارنظری که باعث بهم‌ریختگی افراد شود از جانب کسی بیان نشود.
پیش از این کسانی چون منتجب‌نیا تصریح کرده بودند که تیم 4-5 نفره، شورای سیاستگذاری را دور زده و فهرست شورای شهر جدید را به اصلاح‌طلبان تحمیل کرده‌اند. بنابر برخی گزارش‌های مطبوعاتی اصلاح‌طلب، پای دبیرکل کارگزاران در اخذ پول و گنجاندن افراد در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان درمیان بود.


پس از آن نیز با ترکیب جدید معلوم شد که شهردار جدید تهران در قبضه کارگزاران خواهد بود.
محمدعلی نجفی دیروز به خبرنگاران گفت: سال 92 یک استنت یا فلز در قلب من گذاشتند و پزشکان گفتند فقط یک سال اول خطر وجود دارد.
این در حالی است که نجفی 4 سال پیش ضمن استعفا از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرده بود: «متاسفانه از حدود دو ماه قبل مشکلات ناشی از بیماری قلبی و برخی فشارهای کاری تدریجا شدت یافته و عرصه را بر اینجانب تنگ نموده است.


در طول این مدت بنده تلاش کردم که این امر بر روند انجام امور تاثیر منفی ایجاد نکند و بر مدیریت سازمان خللی وارد نسازد، اما اکنون بیم آن دارم که با ادامه این وضع و به علت ضعف جسمانی نتوانم مسئولیت‌های مربوط را به نحو شایسته‌ای به انجام برسانم و امانتی را که بر دوش گرفته‌ام به سلامت به سرمنزل مقصود برسانم و نهایتا به مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان لطمه وارد آید».


آیا 4 سال بعد قلب‌ او جوانتر شده است؟!

نکته جالب اینکه؛ روزنامه اجاره‌ای آفتاب یزد با وجود چندبار مخالفت با شهرداری نجفی به خاطر ناراحتی قلبی و اعلام اینکه مرعشی و کرباسچی تله گذاشته‌اند تا به اسم نجفی، خود شهرداری را قبضه کنند، دیروز پس از نامزدی نجفی برای شهرداری، موضع خود را 180 درجه وارونه کردند و با انتشار یک رپرتاژ کامل در تیتر اول خود نوشتند «لبخند تهران. محمدعلی نجفی به عنوان گزینه برتر شهرداری تهران انتخاب شد.
آفتاب یزد ضمن انتشار طرح بزرگی از چهره نجفی، نوار قلب سالمی را هم برای نجفی ترسیم کرده است!



آه و ناله، ماله‌کشی و سکوت /واکنش اصلاح‌طلبان به ترکیب کابینه
عباس عبدی می‌گوید تغییرات کابینه موجب سرخوردگی در میان اصلاح‌طلبان شده است.
وی ضمن یادداشتی در روزنامه اعتماد و درباره معرفی کابینه جدید خاطرنشان کرد: واکنش‌ها از جانب حامیان آقای روحانی کمابیش قابل انتظار بود. عده‌ای آه و ناله سر دادند که این کابینه مطابق رای ٢٤ میلیون نفر نبود و هیچ‌گاه هم مشخص نشد که از کجا نظرات آن ٢٤ میلیون را به دست آورده‌اند و آن را نمایندگی می‌کنند.

این گروه به نوعی معتقد بودند که کوه موش زایید. به ویژه با قول‌ها و وعده‌هایی که شنیده بودند، انتظار دیگری داشتند. در مقابل گروه دیگری گفتند همین خوب است و به موانع شکل‌دادن یک کابینه ‌اشاره کردند. در حالی که از چهره برخی افراد این گروه می‌توانید بخوانید که چه فشار روانی را تحمل می‌کنند تا چیزی را بگویند که قبول ندارند و مطابق آموزه‌ها یا انتظارات پیشین خودشان نیست! گروه دیگری نیز فعلا سکوت کرده‌اند تا ببینند چه پیش خواهد آمد.  وی می‌افزاید: نخستین ایراد مهم این است که سن کابینه به جای کاهش، افزایش هم داشته است.


چرا کابینه جوان نشد؟ تقریبا اتفاق‌نظر بود که میانگین سن کابینه بالاست و باید کاهش یابد. در این مورد قول و قرارهای زیادی هم داده شد ولی در عمل هیچ اتفاق مثبتی جز اضافه شدن یک وزیر متولد دهه ١٣٦٠ رخ نداد. تازه یکی از بیشترین مخالفت‌ها نیز با همین وزیر پیشنهادی است!


عبدی ادامه می‌دهد:‌ مسئله اصلی جوان‌گرایی نیست. موضوع، خلاص شدن از انحصار مدیریتی است. انحصاری که با توجیهات گوناگون شکل گرفته و عناصر مقوم خود را نیز ایجاد کرده است و بسیار بعید است که از درون خود تن به تغییرات دهد... حتی اگر آقای رئیس‌جمهور صادقانه هم شعار جوان‌گرایی داده باشد در عمل و به دلایل فوق این هدف محقق نخواهد شد. به علاوه مشکل فقط در جوان نبودن مدیران نیست. اگر انعطاف‌پذیری یا تحول‌پذیری نظام‌های اداری کاهش یافته باشد و محافظه‌کاری در برابر فشارهای بیرون هم به عنوان یک اصل پذیرفته شود، در چنین ساختاری جوانان ناکارآمدتر خواهند بود. زیرا سرمایه اجتماعی لازم برای عبور از این موانع را در اختیار ندارند.


عبدی با ‌اشاره به شعارهای انتخاباتی روحانی نوشت: وی صرفا به بیان ضمنی وعده‌هایی پرداخت که پس از انتخابات متوجه شد حاضر به پذیرش هزینه‌های انجام آن نیست. لذا در مورد هیچ‌کدام از این شعارها نه‌تنها پیشرفتی نشد که شاید خلاف انتظارات هم بوده و این رفتار می‌تواند منشأ ناامیدی و بی‌اعتمادی شود.


خراسان

خبر خوش برای مشاوران بدون لیسانس در دولت
بر اساس ابلاغیه جدید یک نهاد مسئول به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، با اشاره به ابهامات این دستگاه ها مبنی بر شرط دارا بودن مدرک تحصیلی برای اخذ مشاوره از اشخاص، اعلام شده با توجه به این که بر اساس قانون اجرای سیاست ‌های کلی اصل ۴۴ ، برخی سازمان ها مجاز هستند از خدمات فنی و تخصصی کارشناسان و اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده کنند، با عنایت به این که استفاده از خدمات فنی و تخصصی منحصر به داشتن مدرک کارشناسی نیست، لذا اشخاص مربوط باید مدارک لازم برای داشتن صلاحیت فنی و تخصصی را داشته باشند.


مجوز ویژه دولت به استان ها برای تامین نیروهای شرکتی
در حالی که بر اساس بخشنامه اواخر سال 1392 دولت، تاکید شده بود قراردادهای منعقده با شرکت ها جهت سامان دهی نیروهای شرکتی از طریق فراخوان عمومی منعقد و در صورت عدم مراجعه متقاضیان واجد شرایط، ترک تشریفات مناقصه با رعایت قانون برگزاری مناقصات و صرفا تایید معاونت وقت توسعه مدیریت رئیس جمهور امکان پذیر است، بر اساس تصمیم جدید دولت، اعلام شده در راستای آسان سازی فرایند تامین خدمات مورد نیاز دستگاه های دولتی، اختیار تایید این مناقصه ها به استان ها واگذار شد.


ایران

کویت شکایت از ایران را تکذیب کرد
روزنامه الجریده کویت نوشت: یک منبع مسئول در وزارت خارجه کویت خبر شکایت این کشور  از ایران در سازمان ملل به‌دلیل ورود نیروهای سپاه به آب‌های کویت و بازجویی یک شهروند کویتی را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، چند روز پیش روزنامه الانباء کویت مدعی شده بود که قایق‌های سپاه ایران وارد آب‌های کویت شده‌اند و در نزدیکی یکی از سکوهای نفتی کویت یک قایق کویتی را متوقف و یک سرباز ایرانی شهروند کویتی را مورد تحقیق و بازجویی قرار داده است.

الانباء در ادامه مدعی شد که دولت کویت به خاطر تجاوزهای پی در پی نیروی دریایی ایران به آب‌های کویت در سازمان ملل از ایران شکایت کرده است.  دیروز همچنین وزارت کشور کویت اعلام کرد، مقام‌های این کشور روز شنبه 12 نفر از افرادی که به صورت غیابی به اتهام جاسوسی برای ایران و حزب‌الله محاکمه شده‌اند را دستگیر کرده است.  به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، کویت پیشتر با بیان اتهامات اثبات‌نشده ادعا کرده بود 25 نفر از اتباع این کشور و یک تبعه ایران قصد انجام عملیات «تهاجمی و خصمانه» در کویت داشته‌اند. ایران، قاطعانه این اتهامات را رد کرده است.


درخواست ضرر و زیان وزارت نفت از بابک زنجانی
وزارت نفت که معتقد است بدهی بابک زنجانی به این مجموعه نزدیک به ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان است، با ارائه دادخواستی از این متهم پرونده نفتی، درخواست ضرر و زیان کرد. غلامحسین صادقی قهاره وکیل شرکت نفتی «اچ کی» به تسنیم گفت: این درخواست را به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارائه دادیم.اما هنوز قاضی صلواتی تصمیمی اتخاذ نکرده است.



درخواست مجازات برای عیادت‌کنندگان کروبی
امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این شهر با انتقاد از عیادت برخی مسئولان از مهدی کروبی در بیمارستان گفت: دستگاه قضا باید با این اقدام برخورد کند؛ زیرا فتنه خط قرمز ماست. به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله حسینی همدانی افزود: برخی می‌خواهند از فتنه حساسیت‌زدایی کنند. در استان البرز نیز برخی می‌خواهند پای فتنه‌گران را به استان باز کنند، اگر این اتفاق رخ دهد قلم پای آنها شکسته خواهد شد. 

از سویی دیگر  رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در صفحه اینستاگرام خود به نقل از فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی نوشت: شرمنده محبت‌های بی‌دریغ مردم عزیزمان هستیم و همین‌جا لازم است از کسانی که به بیمارستان آمدند و به دلیل موانعی موفق به ورود به محوطه نشدند تشکر و قدردانی کنم.   همچنین باید از دکتر نوهی رئیس مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، تیم پزشکی، بویژه مسئول تیم دکتر ملکی، دکتر عبدی، دکتر حق‌جو، تیم پرستاری و سایر عزیزان آن مرکز درمانی، تشکر و قدردانی کنم. ‎به گزارش جماران، همسر مهدی کروبی در پایان مراتب تشکر آقای کروبی از مردم شریف ایران و سایر اقشار، شخصیت‌ها و احزاب و فعالان مدنی و سیاسی که جویای حال ایشان بودند را نیز اعلام کرد.

تحریم‌های ظالمانه آمریکا ملت ایران را تسلیم نخواهد کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تحریم‌های بی‌سابقه اخیر آمریکا گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ملت بزرگ ایران را هیچ‌گاه تسلیم نخواهد کرد و این نشانه اوج خصومت دشمنی آمریکا علیه ملت ایران است. آیت‌الله جنتی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه اخیر آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا در اعمال تحریم ها، حداکثر دشمنی را با این انقلاب، مردم و اسلام نشان داد و تنها چیزی که می‌تواند این نقشه‌ها را نقش برآب کند، مشارکت و همدلی و همکاری مردم است.

وی افزود: در این مقطع حرکت نظامی علیه نظام و ملت ایران صورت نمی‌گیرد و دشمنان با تحریم و تهدید و جنگ نظامی علیه ملت ایران کار می‌کنند و تنها چیزی که در این زمان می‌تواند به نظام و ملت کمک کند، وحدت کلمه است، یعنی همان چیزی که این انقلاب و نظام را برپا کرد و در طول دفاع مقدس توانست دشمن را شکست دهد و اکنون هم می‌تواند دشمن را نا امید و توطئه‌ها را خنثی کند.

 


آرمان

آیت‌الله جنتی شهادت شهید حججی را تسلیت گفت

دبیر شورای نگهبان در پیامی شهادت محسن حججی رزمنده مدافع حرم اهل بیت(ع) را تسلیت گفت. در بخشی از پیام آیت‌ا... جنتی آمده است: «امروز بر همگان روشن است که تنها راه رسیدن به فلاح و رستگاری در دنیا و آخرت، حرکت در مسیر شهدا و آرمان‌های بلند امام راحل عظیم الشأن با پیروی از ولایت فقیه است. داعشی‌ها و تکفیری‌های نامسلمان نیز بدانند که با این جنایات و ددمنشی‌ها طرفی نبسته و نه تنها نمی‌توانند مانع شکست‌های پی‌درپی خود در مواجهه با جبهه مقاومت شوند،‌ بلکه عزم و اراده پولادین انسان‌های مؤمن و معتقد به انقلاب و راه مقاومت در ایران و اقصی نقاط عالم را برای قطع دست ایشان و اربابان آمریکایی و صهیونیست‌شان مصمم‌تر و با انگیزه‌تر خواهند نمود. اینجانب به پدر،‌ مادر،‌ همسر و فرزند نونهال و مقاوم این شهید بزرگوار که مانند سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) به وجه‌ا... نظر کرده و شهد شیرین شهادت نوشیده است تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه باریتعالی اجر و صبر برایشان مسألت می‌نمایم.»

  

اعلام اموال وزرای پیشنهادی به مجلس

رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار اعلام صورت اموال وزرای پیشنهادی به نمایندگان مجلس پیش از زمان رای اعتماد به وزرا شد. در نامه محمود صادقی آمده است: «از جنابعالی درخواست می‌شود به وزرای محترم معرفی شده به مجلس شورای اسلامی تکلیف بفرمایید اطلاعات دقیقی از وضعیت مالی و فعالیت اقتصادی خود، همسر و فرزندانشان به‌ویژه فعالیت‌هایی که زمینه تعارض منافع بین فعالیت در بخش خصوصی و موقعیت و اختیارات حاکمیتی فراهم می‌کند را طی جدولی به شرح زیر در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهند: صورت دارایی وزیر پیشنهادی و همسر و فرزندان او شامل کلیه اموال غیر منقول و حقوق دارای ارزش مالی،‌ مطالبات و دیون، سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار،‌ موجودی حساب‌های مختلف در بانک‌ها،‌ موسسات مالی و اعتباری و نظایر آنها و هرگونه منبع درآمدی مستمر. عضویت در هیات مدیره شرکت‌های خصوصی، عضویت در هیات مدیره شرکت‌های دولتی، وضعیت اشتغال وزیر در بخش خصوصی، عضویت در هیات مدیره تشکل‌های صنفی، هرگونه قرارداد مشاوره یا پیمانکاری با دستگاه‌های دولتی یا عمومی غیر دولتی.

 

دستور ساخت رآکتورهای تحقیقاتی

معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس سازمان انرژی اتمی، مصوبه اخیر هیات دولت در اصلاح اساسنامه شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران را برای اجرا ابلاغ کرد. اسحاق جهانگیری اعلام کرد: شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران موظف به طراحی، ساخت و بهره‌برداری از رآکتورهای تحقیقاتی است. وی در نامه‌ای به علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مصوبه اخیر هیات دولت در اصلاح اساسنامه شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران را برای اجرا ابلاغ کرد.

  

فرصت‌های احمدی‌نژاد از دست رفته است

وزیر دولت نهم و رئیس فعلی کمیته امداد خمینی با انتقاد از رفتارهای ساختارشکنانه حلقه نزدیکان احمدی‌نژاد، تاکید دارد: حرکت‌های تند افراطی جواب نمی‌دهد، نظام هم نشان داده که قدرتمندتر، صبورتر و جدی‌تر از آن است که در مقابل چنین حرکاتی هر کسی که باشد، ‌کوتاه بیاید. به گزارش انتخاب، وزیری که روزی می‌گفت با احمدی‌نژاد رفیق بوده و رابطه‌اش با رئیس دولت نهم مانند همه وزرا نبود، حالا منتقد رویه رئیس دولت سابق است و می‌گوید رفتن احمدی‌نژاد به وزارت کشور و ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری آن‌هم بعد از نهی رهبری یک اشتباه استراتژیک بوده و همه فرصت‌ها برای او از دست رفته است.

  

زمان بازدید از تاسیسات هسته‌ای کرج و اصفهان

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس، از موکول شدن بازدید از تاسیسات هسته‌ای اصفهان و کرج به بعد از جلسات رای اعتماد خبر داد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور درباره زمان قرائت گزارش شش ماهه دوم اجرای برجام در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به رئیس کمیسیون گفتیم سریع‌تر پیگیری کنند که این گزارش در صحن مجلس در نوبت قرائت قرار گیرد. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس افزود: قرار شد از سوی رئیس کمیسیون با هیات رئیسه مجلس مکاتبه شود تا در قرائت این گزارش تسریع کنند.

  

هر ایرانی عضو18 کانال تلگرامی

مسعود اسدپور، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی کشور گفت: براساس آمارهای مرکز ملی فضای مجازی تعداد کانال‌های عمومی فارسی زبان تلگرام از مرز ۵۵۵ هزار کانال گذشته و مطالب منتشرشده در این کانال‌ها نیز رکورد انتشار یک‌میلیارد مطلب را شکسته و به عدد ۱/۱میلیارد نزدیک شده است. در کانال‌های تلگرام ۸۸درصد به‌صورت تولید مطلب جدید و ۱۲درصد آن بازنشر (فوروارد) مطالب کانال‌های دیگر بوده است. مجموع تعداد اعضای کانال ها نزدیک به ۷۲۰میلیون است که با توجه به اعلام تلگرام درخصوص وجود ۴۰میلیون اکانت از کاربران ایرانی نشان می‌دهد هر کاربر به‌طور متوسط در ۱۸ کانال عضو است.

  

کشور به شنود نیاز دارد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کشور به شنود نیاز دارد، زیرا با موضوعات و مشکلات امنیتی روبه‌روست؛ در این رابطه شنود قانونی داریم و قانون را مجلس مصوب کرده و در ماده 150 قانون آیین دادرسی کیفری تشکیلات شنود بررسی شده که تشکیلات شنود باید در ادارات کل تمامی دادگستری‌ها تشکیل شود و قاضی آن نیز رئیس قوه قضائیه است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات